Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 10 aug 2014, 15:53
& Welke stellen hebben die nog?Klassiekje schreef:Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen
& Welke stellen hebben die nog?Klassiekje schreef:Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen
Inderdaad, ze zouden veel beter de AM75 slopen !Joris schreef:Volgens Op De Baan zouden de eerst volgende Klassieken die aan de kant gaan komen uit de reeks AM78 en AM79. Waarom in hemelsnaam die? Dat zijn toch de jongste, en (op de CityRails na) de laatst gemoderniseerde?
En is het niet goedkoper die treintjes een kleine revisie te geven dan de MS75 te renoveren? Ze moeten beiden toch maar meegaan tot de M7 er isnahoj schreef:Neen, heeft te maken met het vermijden van verdere herzieningen aan dit materieel. De MR78/79 komen daar nu voor in aanmerking.
Jammer genoeg wss reeds gesmoltenDieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Is dat zo jammer? Een trein heeft veel meer recycleerbare onderdelen dan pakweg een auto, daardoor is een trein ook na zijn actieve loopbaan duurzamer dan de andere vervoermiddelenRétro schreef:Jammer genoeg wss reeds gesmoltenDieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
De precieze nummers kan ik je niet geven.Dieselfreak schreef:& Welke stellen hebben die nog?Klassiekje schreef:Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen
En de niet-smeltbare dingen zoals de banken? Wat is daarmee gebeurd?Rétro schreef:Jammer genoeg wss reeds gesmoltenDieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
En dat bedoel ik dan natuurlijk als liefhebber van het oudere materieel.Shrek schreef:Is dat zo jammer? Een trein heeft veel meer recycleerbare onderdelen dan pakweg een auto, daardoor is een trein ook na zijn actieve loopbaan duurzamer dan de andere vervoermiddelenRétro schreef:Jammer genoeg wss reeds gesmoltenDieselfreak schreef:Wat is er eigenlijk met de onderdelen van alle gesloopte roodjes gebeurd?
Deze klassiekjes hebben een tussenstop gemaakt in de oude vorming in Stockem, voor ze definitief aan het eind van de rit bij Recylux aankomen:Trein30 schreef:Ondertussen zijn 766, 759, 754 en 758 er dus al uit - 758 zag ik afgelopen zaterdag nog te Luik-Guillemins, op wat haar allerlaatste dag in bedrijf bleek te zijn. Heb ik dus maar enkele fotootjes van genomen...