Pagina 102 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 00:47
door Steven
Ik heb het enkel over de zuidelijke boog, die info heb ik afgelopen weekend vernomen toen ik in Rotterdam was.
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 00:56
door AlexNL
Vreemd.
Aan de andere kant, die boog richting Antwerpen is sinds de oplevering van de infrastructuur nog nooit planmatig gebruikt. In dienst stellen wanneer ze nodig is is dan niet zo'n heel gekke gedachte. Ik neem tenminste aan dat dat een gevalletje 'ontroesten, testritje maken, vinkje zetten' is en niet een bouwproject van een half jaar.
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 00:58
door Steven
Lijkt me vooral een zaak van administratie. Maar dat is soms erger dan het werkelijk uitvoeren van werkzaamheden.
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 01:01
door AlexNL
Dat is helaas in wel meer vakgebieden zo... 5 minuten aan daadwerkelijk werk, 3 weken tijd aan change requests, het krijgen van approvals en het opleveren van test evidence.

Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 11:39
door rudi houthooft
Vorig jaar, door een aanrijding met een persoon, werd de Thalys ook omgeleid via Breda. Deze thalys ging toch ook de HSL op richting Antwerpen te Breda hoor.
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 12:09
door Steven
Ik kan maar zeggen wat een andere collega me zei, het is niet dat ik daar een officieel document van gezien heb. Misschien niet gehomologeerd voor regulier verkeer?
Re: RE: Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 14:07
door dentheo
Shrek schreef:dentheo schreef:Dat is het resultaat wanneer de EEG een "systeem" oplegt dat nog niet rijp was/is.
Nee nee, dat is zeker niet het geval. Het beste bewijs is toch wel dat Siemens, Alstom en Ansaldo wèl hun homologatie rondkrijgen. De specificaties van het systeem zijn sinds 2009 ook niet meer gewijzigd, dat kan je dus bezwaarlijk niet rijp noemen.
Volgens mij koopt Siemens de spullen voor het rijdend materieel bij Alstom....
Re: RE: Re: RE: Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 14:09
door Shrek
dentheo schreef:Shrek schreef:dentheo schreef:Dat is het resultaat wanneer de EEG een "systeem" oplegt dat nog niet rijp was/is.
Nee nee, dat is zeker niet het geval. Het beste bewijs is toch wel dat Siemens, Alstom en Ansaldo wèl hun homologatie rondkrijgen. De specificaties van het systeem zijn sinds 2009 ook niet meer gewijzigd, dat kan je dus bezwaarlijk niet rijp noemen.
Volgens mij koopt Siemens de spullen voor het rijdend materieel bij Alstom....
Dan ben je fout geïnformeerd. Enkel voor de HLE18 is dat het geval dankzij een eis van de NMBS. Desiro is 100% Siemens en 100% gehomologeerd.
Re: BENELUX
Geplaatst: 21 sep 2016, 14:10
door dentheo
AlexNL schreef:
Enkele maanden terug (op 6 maart) waren er 's ochtend werkzaamheden bij Rotterdam waardoor een paar vroege Thalyssen moesten worden omgeleid. Na Breda gingen deze via de boog over de HSL naar Antwerpen. Ook in noordelijke richting worden ze incidenteel gebruikt.
Maar laatst bij de problemen in de tunnel ten zuiden van Rotterdam (2/9 ?) werden ze dan weer NIET gebruikt...alles over lijn 12 in beide richtingen , dan Breda Tilburg, den Bosch
Re: BENELUX
Geplaatst: 22 sep 2016, 01:23
door Steven
Wat de benelux betreft dan weer. Vanaf eind september (volgende week dus) tot begin november gaat men alle locs voorzien van TBL1+ en ETCS level 1, de locs mogen niet gebruikt worden op lijnen met stopmerkborden (hogesnelheidslijnen) en mogen niet gebruikt worden in treinschakeling.
Re: BENELUX
Geplaatst: 22 sep 2016, 10:46
door Nadleeh
Wat is de reden dat er niet gereden mag worden op lijnen met stopplaatsborden? Is dit omdat men dan rijdt onder ETCS level 2?
Re: BENELUX
Geplaatst: 22 sep 2016, 11:49
door Steven
in België kan dit ook onder L1 maar aangezien er voor doorgaande treinen enkel L2 in gebruik is, is dit de meest logische keuze. L2 is dus voorlopig nog niet actief op de Traxx.
Re: BENELUX
Geplaatst: 27 sep 2016, 23:06
door Catenist
Daarstraks rond 20u20 te Duffel zien passeren richting Mechelen; een dieselloc 77 met daarachter een Trax loc en een complete combinatie blauwe nederlandse rijtuigen. Slechts één van de rijtuigen was verlicht. Zou het kunnen dat het om een defecte Benelux (Trax loc) ging?
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 sep 2016, 01:35
door Steven
Er was vandaag een testrit van een NS Traxx, het kan zijn dat deze na de testrit weer werd gesleept tot een ander plaats om de nacht door te brengen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 sep 2016, 14:42
door Bibke
Steven schreef:Er was vandaag een testrit van een NS Traxx, het kan zijn dat deze na de testrit weer werd gesleept tot een ander plaats om de nacht door te brengen.
https://www.youtube.com/watch?v=z-ULhhfuLlk