Pagina 103 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 jan 2016, 23:27
door spurt2244
Marcad schreef:
6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond?
Hallo

Nu zijn er 64 gemoderniseerd breaks (bijna 1 op 2)
Laatste is 439 ==> 26-10-15 (gezien in Leuven vandaag)

Gr
M
Begint op te schieten :)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 jan 2016, 11:59
door 6601
spurt2244 schreef:
Marcad schreef:
6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond?
Hallo

Nu zijn er 64 gemoderniseerd breaks (bijna 1 op 2)
Laatste is 439 ==> 26-10-15 (gezien in Leuven vandaag)

Gr
M
Begint op te schieten :)
Bedankt! Ondertussen ben ik van de NMBS te weten gekomen dat er 67 gemoderniseerde breaks rondrijden (via twitter).

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 24 jan 2016, 12:44
door trainlovertje
Eergisteren in Hasselt gezien dat 365 ook gemoderniseerd is. Helaas geen datum, maar die blonk nog zodanig fel dat dat niet langer dan een paar weken kan zijn.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 jan 2016, 10:32
door yannickvw
440 is volgens mij ook spliksplinternieuw...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 02 feb 2016, 16:23
door Marcad
yannickvw schreef:440 is volgens mij ook spliksplinternieuw...
440 - MOD 18-01-16

gr
M

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 feb 2016, 19:42
door Dieselfreak
Ik zag vorige week in Leuven de 391, op enkele stellen na de eerste die gemoderniseerd werd en vandaag al ruim vijf jaar in het wit rijdt. Hij zag er al terug behoorlijk afgeleefd uit, de verf bladderde er aan alle kanten af.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 10 feb 2016, 23:24
door rvdborgt
Is er al zicht op wanneer de renovatie een keer klaar zal zijn? Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 feb 2016, 13:39
door Eimai
Ze zijn nu in de helft en ze doen er ongeveer 20 per jaar, dus reken maar uit...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 feb 2016, 20:01
door Dieselfreak
rvdborgt schreef:Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
Nu ja, 10 jaar,... De eerste die gerenoveerd werd, stel 308, was af op 3 november 2009, dat is bij mijn weten vandaag nog geen 10 jaar geleden. Maar toch, het lijkt me niet zo heel onwaarschijnlijk dat, tegen dat de laatste stellen in het wit worden geschilderd, de eerste gemoderniseerde van de sporen zullen verdwijnen.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 feb 2016, 20:06
door Davy
Mogen nieuwe Breaks eigenlijk naar Maastricht rijden? Heb het idee van niet, want de keren dat ik naar Maastricht spoorde had ik altijd een oude Break...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 11 feb 2016, 20:09
door rvdborgt
Dieselfreak schreef:
rvdborgt schreef:Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
Nu ja, 10 jaar,... De eerste die gerenoveerd werd, stel 308, was af op 3 november 2009, dat is bij mijn weten vandaag nog geen 10 jaar geleden.
En wanneer ging dat buiten dienst? Niettemin blijft het veel te lang.

Groetjes,
Rian

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 12 feb 2016, 00:40
door Lorre
Davy schreef:Mogen nieuwe Breaks eigenlijk naar Maastricht rijden? Heb het idee van niet, want de keren dat ik naar Maastricht spoorde had ik altijd een oude Break...
De nieuwe breaks rijden niet naar Maastricht. Er zouden problemen zijn met de omvormers op het Nederlandse net.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 feb 2016, 10:56
door The_Knitter
Misschien rijden ze niet meer op Maastricht, maar ik heb daar zeker wel modernen gezien.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 14 feb 2016, 18:40
door profke
Lorre schreef:...Er zouden problemen zijn met de omvormers op het Nederlandse net.
Hoe langer hoe meer denk ik dat "de omvormers" geen componenten van een trein zijn, maar bestuurders van een spoorwegbedrijf....

als je kijkt (noord, oost en zuid) naar het aantal "problemen" die optreden bij kleine en kleinere aanpassingen aan rollend materieel...

antennetje hier
omvormertje daar
kleurtje ginder
...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 27 feb 2016, 10:46
door Teach2
349 is ook klaar: 09-02-16