Pagina 103 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 00:06
door nahoj
msts.be schreef:
Trein30 schreef:Ondertussen zijn 766, 759, 754 en 758 er dus al uit - 758 zag ik afgelopen zaterdag nog te Luik-Guillemins, op wat haar allerlaatste dag in bedrijf bleek te zijn. Heb ik dus maar enkele fotootjes van genomen...
Deze klassiekjes hebben een tussenstop gemaakt in de oude vorming in Stockem, voor ze definitief aan het eind van de rit bij Recylux aankomen:
http://wallorail.be/index.php/materiel/ ... e-continue

Volgens mij hadden ze deze beter naar Italië verkocht waar ze de nog oudere AM54 die vol graffiti hangen konden vervangen.
Ze zijn nog niet verkocht. Maar lang zal dat niet meer duren.
En wellicht wordt het toch sloper. Als er nergens interesse is... Bovendien zie ik die stellen in geen enkel West-Europees land nog een nieuw indienststellingsattest verkrijgen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 00:08
door LHOON
nahoj schreef: Bovendien zie ik die stellen in geen enkel West-Europees land nog een nieuw indienststellingsattest verkrijgen.
Wat is er dan mis mee? Toch niet op de draad versleten, en voor enkele jaren nog een facelift gekregen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 00:12
door nahoj
Veel kans dat een nationale veiligheidsinstantie bezwaren zal hebben wegens het niet voldoen aan de laatste STI's, bij een eerste vraag om indienststelling.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 00:17
door LHOON
nahoj schreef:Veel kans dat een nationale veiligheidsinstantie bezwaren zal hebben wegens het niet voldoen aan de laatste STI's, bij een eerste vraag om indienststelling.
Wat zijn STI's?

Er is vanzelfsprekend geen ECTS of zo aan boord, maar dat moet hoe dan ook op alle treinen worden ingebouwd op termijn.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 00:27
door nahoj
LHOON schreef:Wat zijn STI's?
Ik had misschien beter "TSI" (Technical Specifications for Interoperability) geschreven dan het Franse "STI". Dit is Europese regelgeving voor technische vereisten voor spoorwegen, ten behoeve van de interoperabiliteit.
http://www.era.europa.eu/Core-Activitie ... tions.aspx

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 07:11
door Bibke
Als ik me niet vergis zijn dit stellen met grote schade die niet meer economisch verantwoord herstelbaar gezien is.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 12:43
door msts.be
Bibke schreef:Als ik me niet vergis zijn dit stellen met grote schade die niet meer economisch verantwoord herstelbaar gezien is.
Bwa, stuur die naar Roemenië en dan komen ze als nieuw terug. :lol: Die hebben al sterke ombouwacties ondernomen met bestaand materieel, dus hier zouden ze ook nog wel iets van kunnen maken.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 21:09
door nahoj
Bibke schreef:Als ik me niet vergis zijn dit stellen met grote schade die niet meer economisch verantwoord herstelbaar gezien is.
U vergist zich.
De 5 stellen in Stockem zijn in commerciële dienst en op eigen kracht naar ginder gereden.
De enige reden voor buiten-dienst-stelling is dat ze overbodig zijn geworden, en hun revisielimiet bereikt/overschreden hebben.
Er zullen er nog volgen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 okt 2014, 22:20
door Shrek
Treintjes die nog perfect 5 jaar zouden kunnen rondrijden met een kleine revisie... Zonde.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 30 okt 2014, 08:28
door Eimai
Kunnen ze die klassiekjes niet gebruiken i.p.v. de 800'en, die klassiekjes zien er toch nog tensminste een beetje deftig uit. Zet die 800'en maar aan de kant.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 01 nov 2014, 17:17
door nahoj
Een veel betere benadering: de noodzakelijke middelen van de overheid om meer trein-km te bollen.

Maar dat is dromen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 dec 2014, 21:27
door nahoj

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 dec 2014, 21:51
door Dieselfreak
Was het maar waar..

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 dec 2014, 21:47
door Desirotje
nahoj schreef:De rode klassiekjes komen terug!
http://treinfoto2000.be/december2014/AM ... 122014.JPG
Hahaha, Schitterend, hopelijk laten ze deze zo verder rijden! :lol:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 dec 2014, 20:42
door Dieselfreak
Deze avond tijdens het journaal op één was in een punt over de NMBS wéér een roodje te zien (als ik het goed gezien heb stel 185).