Pagina 103 van 187
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 12:34
door Retard
FLV-FGSP schreef:Vraagje: NSH heeft 9 stellen afgenomen, maar hoeveel zijn er in totaal in Nederland?
Er moesten er in totaal 16 geleverd worden aan de Nederlanders en drie aan de Belgen (en dat voor zes treinstellen die per dag nodig zijn

).
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 12:37
door stefanic
Retard schreef:FLV-FGSP schreef:Vraagje: NSH heeft 9 stellen afgenomen, maar hoeveel zijn er in totaal in Nederland?
Er moesten er in totaal 16 geleverd worden aan de Nederlanders en drie aan de Belgen (en dat voor zes treinstellen die per dag nodig zijn

).
6 voor de 'Benelux'-verbinding, maar natuurlijk ook een aantal voor de binnenlandse Fyra-verbindingen in Nederland...
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 12:37
door Tijgernoot
Er is een heel Fyrakerkhof op de Watergraafsmeer tussen Amsterdam Muiderpoort en Diemen. Kunnen er best 9 zijn.
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 13:57
door AlexNL
In Pistoia is men bezig aan de laatste V250, het kan goed zijn dat er veel V250 op de Watergraafsmeer en de Dijksgracht staat te wachten op afname. Als die ooit nog gaat komen...
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 13:59
door Steve
AlexNL schreef:In Pistoia is men bezig aan de laatste V250, het kan goed zijn dat er veel V250 op de Watergraafsmeer en de Dijksgracht staat te wachten op afname. Als die ooit nog gaat komen...
De laatste V250 al? Dus de drie exemplaren die voor België bedoeld waren, zijn ook al geproduceerd?
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 14:19
door FLV-FGSP
Dan zouden er dus al 18 in Nederland zijn?
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 14:39
door treinzot
Binnen enkele dagen zouden alle problemen van de baan zijn heb ik in de krant gelezen.
Geen mechanische fouten en ook geen elektrische mankementen.
De Fyra zou juist wat last hebben gehad van sneeuwophoping.
Wat moet je daar nu van denken????
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 14:43
door Kristofke
Dat de Italianen het nog steeds niet begrijpen en alles minimaliseren.
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 14:47
door Treinen9880
Als de problemen te maken zouden hebben met de sneeuw en het ijs, waarom hebben ze dan tijdens de eerste maand ook elke dag problemen gehad terwijl er in die periode amper gevroren heeft.
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 14:51
door Kristofke
Omdat het volgens hen hun schuld niet was, maar de infrastructuur.
De verklaring gisteren van de tweede grote man van AnsaldoBreda in een afstands lokaaltje met een afstands bordje achter hem aan een afstandse tafel en daar zitten te vertellen dat het allemaal niet zo erg is en dat ze het gevonden hebben.... Het is echt een soap.
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 14:54
door Shrek
Kristofke schreef:Omdat het volgens hen hun schuld niet was, maar de infrastructuur.
Er is toch niets verandert aan de infra sindsdien? (toch niet aan Belgische zijde)
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 14:58
door Kristofke
Neen maar de Nederlanders hebben wel jaren problemen gehad met hun signalisatie, en de Italianen maken daar nu handig gebruik van om het daar op te steken.
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 14:58
door Steve
In de marge: als je de fabrieksterreinen met Google Maps bekijkt (satellietbeeld), zie je juist een V250 buiten staan. Als jaar van de afbeelding staat er 2013, dus het moet heel recent zijn.
Rechtstreekse link:
https://maps.google.be/maps?q=Ansaldobr ... B&t=h&z=19
Met Street View zie je ook twee rijtuigen staan, maar die foto is al wat ouder (juni 2012):
https://maps.google.be/maps?q=Ansaldobr ... 75,,0,1.18
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 15:01
door treinzot
FLV-FGSP schreef:Dan zouden er dus al 18 in Nederland zijn?
Volgens Wikipedia zouden er 9 stuks aan Nederland zijn geleverd.
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jan 2013, 15:45
door Stef
Ook Nederlandse spoorwegen verliezen geloof in Fyra
‘We overwegen om helemaal te stoppen met de Fyra. Het vertrouwen in de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda is weg.' Dat heeft de directeur van de Nederlandse Spoorwegen (NS) Bert Meerstadt vanmorgen gezegd op de Nederlandse televisiezender RTL Z.
‘Het is de vraag of we reizigers een plezier doen als we de order voor meer Fyra's annuleren. Eén, twee, drie hebben we geen andere hogesnelheidstreinen', aldus Meerstadt. Daarom denkt hij eraan de Fyra dan maar helemaal af te voeren. Maar voor het zo ver is, wil Meerstadt eerst een onafhankelijk onderzoek naar de problemen met de trein.
Niet opgelost
De topman van de Nederlandse Spoorwegen gelooft niet dat de Italianen de problemen binnen een paar dagen kunnen oplossen. Dinsdag zei de tweede man van de treinenbouwer dat het een kwestie van dagen is omdat het zou gaan om een ‘eenvoudig probleem'. Maar de problemen waren er ook al toen het nog niet gesneeuwd had.
De Nederlandse Spoorwegen houden de optie open om de treinen terug te geven. ‘Dat kan contractueel, maar het wordt dan ook nog een hele kunst om het geld terug te krijgen.' Meerstadt voelt zich naar eigen zeggen verantwoordelijk voor de mislukking van de Fyra, maar denkt niet aan opstappen nu de problemen blijven aanhouden.
Maandag opperde de Belgische minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) ook al de idee de Fyra af te voeren. Hij heeft bij de NMBS een studie gevraagd naar de juridische en financiële gevolgen in het geval van het opgeven van de hogesnelheidstrein Fyra.
Intercity
De Nederlandse staatssecretaris van Infrastructuur Wilma Mansveld hoopt dat er binnen twee weken acht keer per dag een intercity tussen Amsterdam en Brussel gaat rijden over het ‘oude spoor'. Vrijdag overleggen de Nederlandse en Belgische spoorbedrijven over de problemen. Maandag is er in Brussel een hoorzitting met parlementariërs uit beide landen over de perikelen met de Fyra.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 3_00443302