Pagina 104 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 17:09
door Steve
260689 schreef:E813 (Oostende - Kortrijk) reed vandaag met 8M6 rijtuigen ipv de voorziene 6M4 rijtuigen. Dit vanwege het groot aantal gereserveerde rolstoelers (20). Pakwagen is daar geschikter voor.
Zo... M6 op die verbinding (en op lijn 66 tout court, zeker "onder" Lichtervelde"), dat moet toch nog niet vaak voorgekomen zijn!

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 17:25
door Steven
Op L60 zie ik al meerdere dagen tijdens de avondspits treinen rijden met M4 in trekduw met HLE21.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 17:30
door Steve
Steven schreef:Op L60 zie ik al meerdere dagen tijdens de avondspits treinen rijden met M4 in trekduw met HLE21.
Ik zie er ook al enkele dagen eentje in de vooravond (ik schat ergens tussen 18 en 20 u) rijden richting Brussel, maar steeds zonder reizigers. Deed me denken aan een lege overbrengingsrit van/naar Dendermonde voor de IR Kortrijk - Leuven o.i.d. (al dan niet door Wetteren). Zie je er nog andere dan?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 17:32
door Steven
Hij is hier daarstraks richting Dendermonde gereden met reizigers, dus waarschijnlijk een 8XXX met eindbestemming Dendermonde die nadien leeg naar Vorst gaat of zo.

PS: de enige die hier nog onder de P treinen valt is de 8092 zie ik. Al de andere treinen zijn L trein van de reeksen 15x, 53xx en 54xx

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 17:47
door Steve
Enig idee hoeveel M4'en het waren? De 8092 is normaal een HLE 18 met 9 stuks...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 17:54
door Steven
Dat weet ik, ik ken die trein maar ik zie hier geen 18 meer rijden. Bij die 8092 was voordien geen stuurrijtuig aanwezig en het feit dat er nu wel een trein is in trek duw samenstelling....

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 21:22
door Stijn91
Ik zag vandaag tussen 16:15 en 16:35 een 21 met M4 richting Brussel rijden. Het was loc 2117. Misschien is het dezelfde trein?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 22:19
door 260689
Heeft te maken met het ongeval in Wetteren. Elke dag kwam er een rame naar Kortrijk voor onderhoud aangezien deze enkel reden tussen Dendermonde en Leuven. Over de middag vertrekt er 1 richting Kortrijk via L89. Savonds keert die bestuurder met andere rame terug naar Kortrijk.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jun 2013, 23:39
door Stijn91
260689 schreef:Heeft te maken met het ongeval in Wetteren. Elke dag kwam er een rame naar Kortrijk voor onderhoud aangezien deze enkel reden tussen Dendermonde en Leuven. Over de middag vertrekt er 1 richting Kortrijk via L89. Savonds keert die bestuurder met andere rame terug naar Kortrijk.
Bedankt voor de info.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 jun 2013, 01:55
door Retard
E4143 bestond uit 1915 met acht M6'sen achter hem i.p.v. een klassiek stel. Heel normaalgezien is dit 21+M4.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 jun 2013, 01:58
door 260689
Retard schreef:E4143 bestond uit 1915 met acht M6'sen achter hem i.p.v. een klassiek stel. Heel normaalgezien is dit 21+M4.
Klopt stond in het dagelijks uittreksel (btw het is de E17875 want E4143 rijd enkel tussen Leuven en Dendermonde)
Dit komt omdat die rame een defecte stuurpost heeft en deze moet worden vervangen in Kortrijk (eigenaarswerkplaats) daardoor is de ram E2241 in gent blijven staan om deze dan om te wisselen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 jun 2013, 11:57
door Retard
Steven schreef:ja lap zeg, ik stond bijna mee op de foto, ik stond vooraan bij de bestuurder op weg naar Brussel zuid om zelf te gaan werken.
Dan moest jij juist achter de ochtendspits beginnen?
Dat zie je toch ook niet veel, zo'n dienst.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 jun 2013, 12:17
door Steven
In Brussel Zuid bestaan er inderdaad niet veel dagdiensten maar in vele andere depots komt dat genoeg voor. Zeker in de kleinere depots.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 jun 2013, 12:32
door Retard
Steven schreef:In Brussel Zuid bestaan er inderdaad niet veel dagdiensten maar in vele andere depots komt dat genoeg voor. Zeker in de kleinere depots.
Maar voor al die P-treinen te rijden moeten de meeste machinisten toch rond 6u30 aanwezig zijn?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 jun 2013, 12:52
door Steven
Die ritten zitten in een geheel gegoten he. Meestal samen met andere treinen samen in een dienst. Dat zijn meestal diensten die ergens tussen 4 en 5 starten. Maar terug over naar de gewijzigde samenstellingen.