Oostende - Eupen: 259 km, dat is dus 2 keer naar Eupen en 2 keer naar Oostende.Shrek schreef:Jep, maar als dat goed gepland wordt is dat ook op een paar dagen gedaan hoorStijn91 schreef:Dat zou ik niet erg vinden moest het vlugger zijn, het heeft al lang genoeg geduurd., moet elke loc ook zoveel aantal kilometers gereden hebben voor hij in dienst kan komen.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Stijn91 schreef:Mooi filmpje.TrainzDr3ver schreef:Hier filmpje van de 1801 en 1803 te Brussel-Noord, vandaag 12-07
http://www.youtube.com/watch?v=Gwhi3O79 ... ideo_title
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview
Re: De nieuwe loks reeks 18
zal krap zijn aan het perron met die extra loc erbij. Te Brussel-Zuid staat de loc soms achteraan net voorbij het perron al.
Allemaal goed en wel maar de rit nadien terug wil je niet voorbij het sein zitten maar kan men dan nog wel van het achterste rijtuig?
Allemaal goed en wel maar de rit nadien terug wil je niet voorbij het sein zitten maar kan men dan nog wel van het achterste rijtuig?



Re: De nieuwe loks reeks 18
In Brussel-zuid kunnen er toch tot 16 rijtuigen staan?Robin schreef:zal krap zijn aan het perron met die extra loc erbij. Te Brussel-Zuid staat de loc soms achteraan net voorbij het perron al.
Allemaal goed en wel maar de rit nadien terug wil je niet voorbij het sein zitten maar kan men dan nog wel van het achterste rijtuig?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Heb toch is geweten dat de loc nog voorbij het perron stond, kan ook zijn dat die op het verkeerde spoor is getrokken.b-loc schreef:In Brussel-zuid kunnen er toch tot 16 rijtuigen staan?Robin schreef:zal krap zijn aan het perron met die extra loc erbij. Te Brussel-Zuid staat de loc soms achteraan net voorbij het perron al.
Allemaal goed en wel maar de rit nadien terug wil je niet voorbij het sein zitten maar kan men dan nog wel van het achterste rijtuig?



Re: De nieuwe loks reeks 18
zou juist gaan dan, 12x30meter (ruw geschat I11 rijtuig) + 2x20meter (T13 is 19,1m) (voor T18 20meter) kom ik uit op 399meter.Stijn91 schreef:http://users.b-rail.be/railaccess/N/pdf ... ijst15.pdf
Zou juist gaan dan en nog een beetje overschot op bepaalde sporen.



Re: De nieuwe loks reeks 18
Een I11 is meer iets van een 26m hoor
Een rijtuig van 30m zou volgens mij niet zomaar overal kunnen rijden 


Re: De nieuwe loks reeks 18
Dus met 12 rijtuigen kom je aan ongeveer 312 m, daarbij nog 40 meter = 352 m. Meer dan voldoende denk ik toch voor in Brussel-Zuid.Shrek schreef:Een I11 is meer iets van een 26m hoorEen rijtuig van 30m zou volgens mij niet zomaar overal kunnen rijden
Re: De nieuwe loks reeks 18
i11 rijtuigen zijn 26,4m lang. Spoor 15 is lang genoeg om met 14 rijtuigen en loc aan te komen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
La 1801 a assuré le 504 et assure en ce moment le 531 vers Ostende.
La 1803 a assuré le 528 et assure en ce moment le 508 vers Eupen.
La 1808 est a Kinkempois.
Les 1809 et 1810 sont à Kortrijk (peut être pour l'écolage du personnel ?).
BRON: Wallorail.be
en http://spoorwegnieuws.blogspot.com/2011 ... hsl-2.html
La 1803 a assuré le 528 et assure en ce moment le 508 vers Eupen.
La 1808 est a Kinkempois.
Les 1809 et 1810 sont à Kortrijk (peut être pour l'écolage du personnel ?).
BRON: Wallorail.be
en http://spoorwegnieuws.blogspot.com/2011 ... hsl-2.html
Re: De nieuwe loks reeks 18
In Kortrijk zijn ze bezig met testritten voor de M6 stuurrijtuigen. Samenstelling van de trein is M6Bx - 1810 - M6A - 1809Stijn91 schreef:La 1801 a assuré le 504 et assure en ce moment le 531 vers Ostende.
La 1803 a assuré le 528 et assure en ce moment le 508 vers Eupen.
La 1808 est a Kinkempois.
Les 1809 et 1810 sont à Kortrijk (peut être pour l'écolage du personnel ?).
BRON: Wallorail.be
en http://spoorwegnieuws.blogspot.com/2011 ... hsl-2.html
Re: De nieuwe loks reeks 18
zo kan je raadplegen welke treinen met welke samenstelling rijd. Nu rijd er op die verbinding een T18 mee rond want niet gelogen is he



