Pagina 105 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 16 jun 2017, 19:36
door AlexNL
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 03:14
door Asterix
Hoe zal de verdeling rijtuigen/locomotieven tussen NS en NMBS gebeuren?
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 12:00
door Steven
In principe blijft de basisregel bestaan. De NMBS zorgt voor een loc, daar waar NS zorgt voor de rijtuigen, aangezien er geen stuurrijtuig is geven ze een loc in de plaats. Dus aan de ene kant een loc geleverd door NMBS en aan de andere kant eentje door NS.
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 14:27
door dentheo
Steven schreef: Dus aan de ene kant een loc geleverd door NMBS en aan de andere kant eentje door NS.
Kunnen die met elkaar muxxen of spreken die een ander dialect ?

Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 14:33
door Steven
Natuurlijk kunnen verschillende Traxx locs met elkaar praten, zolang ze maar over dezelfde software beschikken. Het is pas als ze niet gelijklopende software hebben zitten dat er gevaar is op storingen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 14:42
door Asterix
Die stam I6'en klopt dan toch niet?
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 16:06
door Steven
Die i6/i10 rijtuigen zijn er opdat NS een tekort heeft. Dut wegens de renovatie van de rijtuigen waarbij onder meer de wielen worden aangepast. Men steekt eindelijk monoblokwielen ipv wielen met een wielband. De inzet van deze rijtuigen zou stoppen eens deze renovatie rond is werd me verteld. Op te volgen dus ...
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 17:09
door Ducktape
Betekent dit dan ook niet dat de 2de stoptrein tussen Essen en Puurs er niet komt? Want ik dacht dat dat enkel kon als de Benelux via NDKMP/Breda rijdt.
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 18:09
door Asterix
Steven schreef:Die i6/i10 rijtuigen zijn er opdat NS een tekort heeft. Dut wegens de renovatie van de rijtuigen waarbij onder meer de wielen worden aangepast. Men steekt eindelijk monoblokwielen ipv wielen met een wielband. De inzet van deze rijtuigen zou stoppen eens deze renovatie rond is werd me verteld. Op te volgen dus ...
En wat dan met de NS Traxx'en?
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 18:41
door Steven
Hoe bedoel je Asterix?
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 20:23
door groentje
Ik ben niet zeker, maar hoewel het om NMBS-rijtuigen ging, was het denk ik wel de NS die ze afhuurde.
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 21:05
door Steven
inderdaad, NS huurt die rijtuigen dan af om haar eigen vloot aan te vullen. Zo was het ook NS die indertijd de huur betaalde van de ÖBB rijtuigen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 21:10
door Asterix
Steven schreef:Hoe bedoel je Asterix?
Er rijden toch ook NS-TRAXX'en rond? Wat is het nut om ze voor België te laten homologeren als NMBS voor de loc moet zorgen?
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 21:14
door Steven
het is de bedoeling dat de NMBS voor de loc zorgt, maar zoals ik al schreef zijn er geen stuurrijtuigen dus voorziet NS aan de andere kant ook een loc, zo zal er in sandwich gereden worden met 2 locs. Ze moeten dus allemaal een homologatie krijgen voor België als ze die willen inzetten hier. Momenteel is er geen enkele NS loc die op de benelux zit, alles valt onder de reeks 28 die dus door de NMBS ingehuurd worden (aangezien ze van geen enkele loc eigenaar zijn)
Re: BENELUX
Geplaatst: 17 jun 2017, 21:48
door Jan-Mark
Waarbij aangetekend mag worden dat er wel degelijk stuurrijtuigen zijn, maar dat het te ingewikkeld was om deze om te bouwen voor de HSL. Hierdoor heeft NS maar een extra vloot Traxxen besteld, waardoor alle HSL-diensten in sandwich gaan rijden. Met de IC Direct en de IC Den Haag - Eindhoven wordt dat al gedaan, en voor een snelle kering in Breda is dat voor de Amsterdammer dus ook nodig.