De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
De stuurtafel van klassiekjes is inderdaad te klein om al die schermen en de huidige toestellen samen te monteren, de stuurtafel zit nu al vol dat je er zeker geen etcs scherm bij krijgt zonder het zicht van de treinbestuurder te verkleinen (en dat is nu al niet zoveel). Bij een MR75 kan je wel perfect de stuurtafel aanpassen om etcs in te bouwen omdat de stuurpost veel breder is.
Inderdaad, in klassiekjes kan geen ETCS ingebouwd worden. Maar dat hoeft ook niet:Bordensteker schreef:Ik meen te weten dat de klassiekjes niet geschikt waren geacht om van ETCS voorzien te worden, en dat dat wel mogelijk is in de MR75.
Ik vermoedde al dat ik dat hier eens gelezen zou hebben, maar kan het niet terugvinden.
Kan het ook niet vinden op mijn pc.
Anderzijds zou Shrek die belemmering dan vermoedelijk ook kennen ...
In 2019-2020 komen de M7 eraan, vanaf dat moment kunnen alle klassiekjes met pensioen. De periode van nu tot 2020 valt nog wel te overbruggen zonder ETCS.
Is dat nog steeds het plan?Shrek schreef:In 2019-2020 komen de M7 eraan, ...
Er zijn ondertussen 5 klassiekjes (van degene die in Leuven stonden) in Muizen te vinden.
- Dieselfreak
Volgens nummer 126 van "Op de baan", zal het jaar 2015 ook voor de gemoderniseerde klassiekjes "het begin van het einde" betekenen. Betekent dat dat op zeer korte termijn alle resterende tweetjes eruit gaan? Of zal het schrappen eerder stilletjes aan gebeuren, en duurt het nog wel een aantal jaar tegen dat de laatste buiten dienst gaat?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Alle desiro's zijn geleverd dus ik denk dat het snel kan gaan. Laat ons eerlijk zijn, het werd tijd.
Precies: alle Desiro's zijn geleverd en bij mijn weten ook vrijwel allemaal in dienst... dus zo makkelijk zal het toch niet zijn om alle resterende klassiekjes eruit te halen? We zien ze minder in het noorden van het land, maar in het zuiden wordt er nog steeds een heel pak diensten mee gereden.traxie schreef:Alle desiro's zijn geleverd dus ik denk dat het snel kan gaan. Laat ons eerlijk zijn, het werd tijd.
'In het noorden van het land komen de klassiekjes nog regelmatig voor in de IC Binche-Brussel-Turnhout en de IC Antwerpen-Turnhout (gekoppeld met varkenssnuiten)...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
- Dieselfreak
Dan moeten de Desiro's wel eerst nog toelating krijgen om Aken binnen te rijden. Momenteel zijn er nog uitsluitend tweetjes te vinden op de verbinding Spa - Aken.Steve schreef:Precies: alle Desiro's zijn geleverd en bij mijn weten ook vrijwel allemaal in dienst... dus zo makkelijk zal het toch niet zijn om alle resterende klassiekjes eruit te halen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Eigenaardig, want ze hebben wel toelating om er "buiten" te rijden .Dieselfreak schreef: Dan moeten de Desiro's wel eerst nog toelating krijgen om Aken binnen te rijden. .
Ik meende gelezen te hebben dat de laatsten in Aken aan het perron werden afgeleverd en dan zelf onder 3KV naar België reden.
Maar waar heb ik dat gelezen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De in Duitsland geproduceerde Disero's zijn allemaal naar Aken gesleept en zijn van daaruit op eigen kracht naar Stockem gereden.dentheo schreef:Eigenaardig, want ze hebben wel toelating om er "buiten" te rijden .Dieselfreak schreef: Dan moeten de Desiro's wel eerst nog toelating krijgen om Aken binnen te rijden. .
Ik meende gelezen te hebben dat de laatsten in Aken aan het perron werden afgeleverd en dan zelf onder 3KV naar België reden.
Maar waar heb ik dat gelezen ?
- Dieselfreak
Met de schrapping van de witte tweetjes, verdwijnen er wéér een pak treinen met ramen die open kunnen. Treinen met de zomerwind in je gezicht is iets wat over afzienbare tijd alleen nog maar tijdens museumritten mogelijk zal zijn.
Dat vertrek in Aachen met die Desiro motorstellen op eigen kracht was geen permanente toelating.
De dans lijkt nu echt ingezet: net door station Jette een 18 zien passeren met 6 grijze klassiekjes op sleep, waarvan er eentje al in tweeën geknipt was en aan beide uiteinden hing (ongetwijfeld om de schroefkoppeling te kunnen gebruiken voor de verbinding met de loc). Kwamen van lijn 50 en reden richting Bockstael.