Pagina 106 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 mar 2015, 07:25
door Steven
De stuurtafel van klassiekjes is inderdaad te klein om al die schermen en de huidige toestellen samen te monteren, de stuurtafel zit nu al vol dat je er zeker geen etcs scherm bij krijgt zonder het zicht van de treinbestuurder te verkleinen (en dat is nu al niet zoveel). Bij een MR75 kan je wel perfect de stuurtafel aanpassen om etcs in te bouwen omdat de stuurpost veel breder is.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 mar 2015, 09:43
door Shrek
Bordensteker schreef:Ik meen te weten dat de klassiekjes niet geschikt waren geacht om van ETCS voorzien te worden, en dat dat wel mogelijk is in de MR75.
Ik vermoedde al dat ik dat hier eens gelezen zou hebben, maar kan het niet terugvinden.
Kan het ook niet vinden op mijn pc.

Anderzijds zou Shrek die belemmering dan vermoedelijk ook kennen ...
Inderdaad, in klassiekjes kan geen ETCS ingebouwd worden. Maar dat hoeft ook niet:
In 2019-2020 komen de M7 eraan, vanaf dat moment kunnen alle klassiekjes met pensioen. De periode van nu tot 2020 valt nog wel te overbruggen zonder ETCS.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 mar 2015, 14:14
door FrederikD
Shrek schreef:In 2019-2020 komen de M7 eraan, ...
Is dat nog steeds het plan?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 05 mar 2015, 23:32
door nahoj
Ja.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 06 mar 2015, 13:03
door Terminus
Er zijn ondertussen 5 klassiekjes (van degene die in Leuven stonden) in Muizen te vinden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 14 mei 2015, 21:24
door Dieselfreak
Volgens nummer 126 van "Op de baan", zal het jaar 2015 ook voor de gemoderniseerde klassiekjes "het begin van het einde" betekenen. Betekent dat dat op zeer korte termijn alle resterende tweetjes eruit gaan? Of zal het schrappen eerder stilletjes aan gebeuren, en duurt het nog wel een aantal jaar tegen dat de laatste buiten dienst gaat?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 mei 2015, 09:18
door traxie
Alle desiro's zijn geleverd dus ik denk dat het snel kan gaan. Laat ons eerlijk zijn, het werd tijd.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 mei 2015, 09:51
door Steve
traxie schreef:Alle desiro's zijn geleverd dus ik denk dat het snel kan gaan. Laat ons eerlijk zijn, het werd tijd.
Precies: alle Desiro's zijn geleverd en bij mijn weten ook vrijwel allemaal in dienst... dus zo makkelijk zal het toch niet zijn om alle resterende klassiekjes eruit te halen? We zien ze minder in het noorden van het land, maar in het zuiden wordt er nog steeds een heel pak diensten mee gereden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 mei 2015, 10:47
door LML
'In het noorden van het land komen de klassiekjes nog regelmatig voor in de IC Binche-Brussel-Turnhout en de IC Antwerpen-Turnhout (gekoppeld met varkenssnuiten)...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 mei 2015, 18:35
door Dieselfreak
Steve schreef:Precies: alle Desiro's zijn geleverd en bij mijn weten ook vrijwel allemaal in dienst... dus zo makkelijk zal het toch niet zijn om alle resterende klassiekjes eruit te halen?
Dan moeten de Desiro's wel eerst nog toelating krijgen om Aken binnen te rijden. Momenteel zijn er nog uitsluitend tweetjes te vinden op de verbinding Spa - Aken.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 mei 2015, 19:34
door dentheo
Dieselfreak schreef: Dan moeten de Desiro's wel eerst nog toelating krijgen om Aken binnen te rijden. .
Eigenaardig, want ze hebben wel toelating om er "buiten" te rijden .
Ik meende gelezen te hebben dat de laatsten in Aken aan het perron werden afgeleverd en dan zelf onder 3KV naar België reden.
Maar waar heb ik dat gelezen ?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 mei 2015, 20:19
door Bibke
dentheo schreef:
Dieselfreak schreef: Dan moeten de Desiro's wel eerst nog toelating krijgen om Aken binnen te rijden. .
Eigenaardig, want ze hebben wel toelating om er "buiten" te rijden .
Ik meende gelezen te hebben dat de laatsten in Aken aan het perron werden afgeleverd en dan zelf onder 3KV naar België reden.
Maar waar heb ik dat gelezen ?
De in Duitsland geproduceerde Disero's zijn allemaal naar Aken gesleept en zijn van daaruit op eigen kracht naar Stockem gereden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 mei 2015, 20:49
door Dieselfreak
Met de schrapping van de witte tweetjes, verdwijnen er wéér een pak treinen met ramen die open kunnen. Treinen met de zomerwind in je gezicht is iets wat over afzienbare tijd alleen nog maar tijdens museumritten mogelijk zal zijn.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 16 mei 2015, 07:37
door Steven
Dat vertrek in Aachen met die Desiro motorstellen op eigen kracht was geen permanente toelating.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 05 jun 2015, 20:01
door Steve
De dans lijkt nu echt ingezet: net door station Jette een 18 zien passeren met 6 grijze klassiekjes op sleep, waarvan er eentje al in tweeën geknipt was en aan beide uiteinden hing (ongetwijfeld om de schroefkoppeling te kunnen gebruiken voor de verbinding met de loc). Kwamen van lijn 50 en reden richting Bockstael.