Ik zie dit persoonlijk niet gebeuren voordat het VK toetreed tot Schengen, als Starmer zichzelf en zijn partij iets populairder zou kunnen maken kan men daar na de volgende verkiezingen aan beginnen en treden ze +- 10 jaar later toe tot de EU en wss verplicht tot Schengen (nieuwere lidstaten hebben nooit de keuze gehad). Er is geen plaats of goesting van de Duitsers om een fysieke grens in te bouwen in Keulen HBF.Floris Cappelle schreef: ↑04 aug 2025, 18:59 Beste,
Onderstaande artikels vond ik bij toeval en wil ik hier toch even delen;
https://www.railtech.be/nl/spoorbouw/20 ... tien-jaar/
https://secretldn.com/nl/londen-berlijn ... d-verdrag/
Zeer benieuwd of de trein(en) er effectief komen en hoe ze het zullen organiseren.
Zou wel een lange rit worden met meerdere trajectkeuzes tussen Keulen en Berlijn.
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Daarnaast lijkt Londen-Berlijn mij een verschrikkelijk idee, de vertragingen zouden enorm zijn voor zo een afstand, maar sinds Parijs en Amsterdam er al een trein naar hebben is het niet onmogelijk.