Pagina 106 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 jul 2011, 12:26
door 260689
dentheo schreef:Zitten er al betalende reizigers in die trein ?
Zo ja, dan lijkt mij de term "commercieel" wel verantwoord.
De 18 rijd/reed vorige week in de IC-A 504-508-528-531. Met andere woorden die reed in dienst met reizigers.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 jul 2011, 22:20
door Steven
dentheo schreef:Zitten er al betalende reizigers in die trein ?
Zo ja, dan lijkt mij de term "commercieel" wel verantwoord.

voor de spoorwegen wil dat zeggen dat ze dit doen zonder hulploc, zoniet kan je bezwaarlijk echt commercieel werken als elke keer nog die tweede loc er bij moet zijn :mrgreen: :mrgreen: (wat me verbaasd om in nood te vallen wetende dat er een 13 op sleep mee was om eventueel mee te kunnen evacueren).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 jul 2011, 22:28
door Asterix
En hoe gaat zo een evacuatie dan? De T13 trekt de trein en duwt de defecte T18 voor zich uit met iemand in de 13 en iemand in de 18?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 jul 2011, 22:29
door Darko
Steven schreef:
dentheo schreef:Zitten er al betalende reizigers in die trein ?
Zo ja, dan lijkt mij de term "commercieel" wel verantwoord.

voor de spoorwegen wil dat zeggen dat ze dit doen zonder hulploc, zoniet kan je bezwaarlijk echt commercieel werken als elke keer nog die tweede loc er bij moet zijn :mrgreen: :mrgreen: (wat me verbaasd om in nood te vallen wetende dat er een 13 op sleep mee was om eventueel mee te kunnen evacueren).
ja maar hoe krijgt die 13 ertussenuit als de 18 ni beweegt :p

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 jul 2011, 22:35
door Steven
Darko schreef: ja maar hoe krijgt die 13 ertussenuit als de 18 ni beweegt :p

die moet er niet noodzakelijk uit. Als de 18 de 13 kan aansturen via de muxaansturing is alles opgelost.
Je kan bij 2 locs HLE13 perfect de eerste buiten dienst zetten en de tweede aansturen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 jul 2011, 23:40
door Iain Dobson
Sorry for posting in English but my Nederlands is not good.

Does anyone know how many Type 18 locomotives have been built? The last I heard, 1872 had been finished.

Does anyone know if a start has been made on the Type 19.

Thank you

Iain

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 07:49
door Boxerke

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 11:16
door Stijn82
Toch wel weer sterk staaltje van MDS, stoefen dat de T18 200km/h kan terwijl de 13 die hij vervangt op de IC-A (en wss naar goederen gaat?) dat ook al lang kan. M.a.w. het zal nog wel even duren eer er echt een trein sneller gaat rijden dan nu het geval is.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 12:26
door COCOKEN007
allee eindelijk mag hij rijden onze nieuwe type 18.
Het is dankzij de Waalse Ingenieurs en ook de homologatiecommissie dat het zo lang geduurd
heeft voor ze hem goedkeurden.
Via de interne keuken wist ik dat ze tegen Siemens waren , ze hadden liever Alstom of Bombardier gehad.
Maar ik ben blij dat er nieuwe loco op de rails komt maar toch ergens spijt dat de types 22, 23 zullen definitief verdwijnen en misschien ook type 26 .( ja nostalgie komt nu al boven).
Ik hoop dat de types 20, 21 , 27 en 11 nog een tijdje mogen rijden want als er alleen nog een type 18 en 13 zal rijden in de toekomst wordt het een saaie boel :roll:
Spytig dat ze het nummer type 18 gekozen hebben want die bestond al maar ja das de logica van de nmbs :lol:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 13:36
door Robin
HLE 23 en 26 zullen voorlopig nog blijven tot einde van het jaar ;). In Afwachting hoe de HLE18 het doet :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 14:25
door AlexNL
'Sommige daarvan zijn ouder dan ikzelf. In onze ateliers moesten de mecaniciens soms zelf de wisselstukken maken om ze nog te kunnen herstellen', zegt NMBS-baas Marc Descheemaecker daarover.
:lol:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 14:39
door Robin
AlexNL schreef:
'Sommige daarvan zijn ouder dan ikzelf. In onze ateliers moesten de mecaniciens soms zelf de wisselstukken maken om ze nog te kunnen herstellen', zegt NMBS-baas Marc Descheemaecker daarover.
:lol:
U lacht maar in werkelijkheid is het soms wel zo, zelfs voor de T13 moeten we soms iets uitvinden ;)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 14:46
door Stijn91
Ik heb gelezen dat men de treinen met HLE13 eerst gaat laten vervangen door de HLE18, zou men niet beter de ouders HLE's laten vervangen door de nieuwe HLE18.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 18:24
door tomdg
Steven schreef:
Darko schreef: ja maar hoe krijgt die 13 ertussenuit als de 18 ni beweegt :p

die moet er niet noodzakelijk uit. Als de 18 de 13 kan aansturen via de muxaansturing is alles opgelost.
Je kan bij 2 locs HLE13 perfect de eerste buiten dienst zetten en de tweede aansturen.
Ja maar wat als die mux ook niet meer werkt :?:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 19 jul 2011, 18:30
door Steven
Stijn91 schreef:Ik heb gelezen dat men de treinen met HLE13 eerst gaat laten vervangen door de HLE18, zou men niet beter de ouders HLE's laten vervangen door de nieuwe HLE18.
Wat denk je dat ze daardoor doen? De HLE13 gaat weg op reizigers en gaan goederen doen. DE HLE18 komt dus in de plaats op reizigers, die HLE13 zal de reeksen 23 en 26 bijna volledig wegjagen bij de goederen.