Ergens rond 2008-2009 dacht ik.nahoj schreef:Wanneer is de beslissing genomen om het hele Belgische net te voorzien van Level 2?
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Bestelling MR08 dateert van 2008.Shrek schreef:Ergens rond 2008-2009 dacht ik.nahoj schreef:Wanneer is de beslissing genomen om het hele Belgische net te voorzien van Level 2?
Of werkelijk het hele net level 2 wordt is overigens ook geen zekerheid, volgens mij. Budgettaire problemen op een project van die kostprijs, omvang en tijdsduur zijn niet uit te sluiten.
Er bestaat wel een specifieke grafiek (zelfs twee), alleen wordt die relatief creatief ingevuld.hle2127 schreef:er zijn nu geen vaste grafieken voor de desiro dus ze geraken een beetje "verdwaald" vanaf de nieuwe dienstregling zou er ook een grafiek moeten komen voor de stellenStijn91 schreef:Dat heb ik vorige week gemerkt toen ik de 08506 op Aalst - Eigenbrakel zag.Steven schreef:
Ter info voor zij die hier wat eerder de vraag stelden. Er komen 95 stuks Desiro die op twee spanningen kunnen rijden en dus een 25kV functie hebben.
Die 95 stuks gaan niet allemaal nodig zijn om daar in het zuiden des lands de MW41 te vervangen laat zoveel duidelijk zijn.
Kun je een beetje meer uitleg geven?nahoj schreef:Er bestaat wel een specifieke grafiek (zelfs twee), alleen wordt die relatief creatief ingevuld.hle2127 schreef: er zijn nu geen vaste grafieken voor de desiro dus ze geraken een beetje "verdwaald" vanaf de nieuwe dienstregling zou er ook een grafiek moeten komen voor de stellen
De diensten die een bepaalde groep voertuigen moeten rijden, zijn vervat in zgn. diagrammen. Iedere dienst is een lijn op dat diagram (een 'grafiek'), dat alle diensten weergeeft dat één voertuig moet doen op die dag.Stijn91 schreef:Kun je een beetje meer uitleg geven?nahoj schreef: Er bestaat wel een specifieke grafiek (zelfs twee), alleen wordt die relatief creatief ingevuld.
Voor Desiro bestaat een diagram voor de mono's en een diagram voor de bi's. Alleen is de invulling van die diagrammen nog zeer onderhevig aan wijzigingen, daar waar dat voor ander materieel behoorlijk stabiel is.
De woordkeuze in voorgaande posts was eigenlijk niet zo correct: waar grafiek stond, moet diagram staan.
En hebben we al enig idee waar de Desiro's "vast" ingezet zouden worden vanaf december?
Wellicht waar ze nu al redelijk 'vast' rijden:MIVB-reiziger schreef:En hebben we al enig idee waar de Desiro's "vast" ingezet zouden worden vanaf december?
Libramont-Dinant/Bertrix-Virton-Arlon
Aalst-Braine l'Alleud
Antwerpen-Nivelles
Antwerpen-Noorderkempen (hoewel... met de berichten over V250-diensten Antwerpen-Breda...?)
En verder:
In de eerste plaats diensten rond Brussel.
Op relatief korte termijn verwacht ik meer inzet richting Leuven.
Ik had opgevangen dat de instructie van ETCS niet snel genoeg gaat en ze daarom de Desiros net bewust niet naar Leuven laten rijden totdat de opleidingen achter de rug zijn.nahoj schreef:En verder:
In de eerste plaats diensten rond Brussel.
Op relatief korte termijn verwacht ik meer inzet richting Leuven.
zoals het er nu naar uit ziet doen wij met depot brussel wat desiro's betreft vooral diensten op Antwerpen -NIjvel. Dendermonde gaat er mee op Geraardsbergen rijden (en vice versa).
Gaat dat omroepsysteem in de Desiro's eigenlijk automatisch of moet de TBG daarvoor iets doen, want gisteren stond de Desiro waar ik inzat even stil tussen Erembodegem en Denderleeuw voor een andere trein in vertraging maar de stem riep niks af.
treinbegleider moet een code ingeven en dan gaan de displays en dat omroep systeem werken en aan de hand van de gps zullen ze wel optijd afroepen wat het volgende station is 

Alhoewel ik ze lelijk vind: De CR-klassiekskes hebben dat ook
Dat was ook de eerste en de enige keer dat ik hoorde: "We komen aan in Zedelgem"
Hebben de gemoderniseerde M5'en dat ook niet?

Hebben de gemoderniseerde M5'en dat ook niet?
Laatst gewijzigd door Retard op 22 nov 2012, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dat nog nooit op een modern klassiekje gehoord