Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 28 jul 2013, 18:08
Is er soms ergens beweerd dat ze allemaal met M5 gereden worden?nmbs820 schreef: Vandaag gaan kijken, en de IC Schaarbeek - Oostende via Moeskroen reed met M4, geen M5.
Is er soms ergens beweerd dat ze allemaal met M5 gereden worden?nmbs820 schreef: Vandaag gaan kijken, en de IC Schaarbeek - Oostende via Moeskroen reed met M4, geen M5.
Er is toch maar één H/T-rit per dag? Of is er een verschil tussen zaterdag en zondag?overweg13 schreef:Is er soms ergens beweerd dat ze allemaal met M5 gereden worden?nmbs820 schreef: Vandaag gaan kijken, en de IC Schaarbeek - Oostende via Moeskroen reed met M4, geen M5.
Inderdaad drie Desiro's !Stijn91 schreef:IR3537 was tot vorige week met 4 Breaks, vandaag reden er Desiro's, aantal weet ik niet, heb het van horen zeggen.
Het eerste. Nadat dit probleem nogmaals aangekaart is, vergezeld van een setje foto's om het te illustreren, heeft de NMBS kennelijk genoeg druk op Technics kunnen uitoefenen om de capaciteit aan de reële bezetting aan te passen. Dit had natuurlijk al in december 2012 moeten gebeuren, toen de Benelux is opgeheven.Kristofke schreef:3306 zowel zaterdagochtend als zondagochtend met 2x break ipv 1x.
Zou er dan toch geluisterd zijn naar de overbezettingsklachten van de IRn in de weekends?
Of is dit omdat de Benelux in het weekend vanuit Antwerpen vertrekt en men meer reizigers verwacht voor de aansluiting?
Klopt deze is gisterenavond in nood verklaard geweest in Poperinge en daardoor niet meer in Kortrijk geraakt.Stijn91 schreef:IC2305 was vandaag niet met de M6 + 18, ik vermoed dat het M4 + 21 was (van horen zeggen), minder plaats dus. Alles voor de toeristen naar de zee maar niet voor de dagelijkse werkmens.
Wat je zegt klopt dan enkel in het weekend. In de week zijn er geen bijkomende M6-stammen naar zee als ICT. De 2428 is wel met M6en, maar dat is hij altijd. De 3428 - 18428 is dat ook. In de week worden dan vooral materiaal gebruikt dat rijdt op P-treinen, M4s en I10s voor de ICT's.Stijn91 schreef:IC2305 was vandaag niet met de M6 + 18, ik vermoed dat het M4 + 21 was (van horen zeggen), minder plaats dus. Alles voor de toeristen naar de zee maar niet voor de dagelijkse werkmens.
Toch voor de goede orde even melden dat Technics een onderdeel is van NMBS. Spreken van NMBS die druk uitoefent op Technics is dus eigenlijk onzin.rvdborgt schreef:Het eerste. Nadat dit probleem nogmaals aangekaart is, vergezeld van een setje foto's om het te illustreren, heeft de NMBS kennelijk genoeg druk op Technics kunnen uitoefenen om de capaciteit aan de reële bezetting aan te passen. Dit had natuurlijk al in december 2012 moeten gebeuren, toen de Benelux is opgeheven.Kristofke schreef:3306 zowel zaterdagochtend als zondagochtend met 2x break ipv 1x.
Zou er dan toch geluisterd zijn naar de overbezettingsklachten van de IRn in de weekends?
Of is dit omdat de Benelux in het weekend vanuit Antwerpen vertrekt en men meer reizigers verwacht voor de aansluiting?
Groetjes,
Rian