Het is enkel gemonteerd op de cityrailversie. De stem staat echter al een tijd uitgeschakeld. Enkel de visuele aankondiging werkt nog.Jeroen schreef:Ik heb dat nog nooit op een modern klassiekje gehoord
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat ontbreekt er op de Desiro's Antwerpen-Noorderkempen zodat noch automatisch omroepen noch enig ander informatiescherm werkt? De lcd-schermen geven bijvoorbeeld enkel SNCB weer, en omroepen gebeurt altijd door de TBG.
Laatst gewijzigd door t-town op 22 nov 2012, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het kan zijn dat de nodige data om naar de Noorderkempen te rijden niet in het geheugen van de SIV is geladen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb ze nochtans al naar Noorderkempen weten rijden met werkende S.I.V
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik vermoed dat wanneer een CR aan een gemoderniseerd klassiek stel hangt, je de audio in dat gemoderniseerd stel ook hoort (dacht dat toch eens gehoord te hebben). Kan fout zijn.Steven schreef:Het is enkel gemonteerd op de cityrailversie. De stem staat echter al een tijd uitgeschakeld. Enkel de visuele aankondiging werkt nog.Jeroen schreef:Ik heb dat nog nooit op een modern klassiekje gehoord
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Tiens, en wat als er tussen de gemoderniseerde klassiekjes (al dan niet CR) een niet-gemoderniseerd stel hangt? Daar zal uiteraard niets in weerklinken, maar wordt het audiosignaal toch doorgegeven van het ene gemoderniseerde stel naar het andere?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Neen. De rode klassiekjes hebben de juiste kabel niet om sonorisatie door te geven. Niet naar de reiziger toe en dus evenmin tussen tb en tbg.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Neen, totaal niets aanwezig in rode klassiekjes, de tbg kan enkel info geven door eenvoudigweg door de rijtuigen te gaan en de mensen rechtstreeks in te lichten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In de tijd dat die klassiekjes gebouwd werden, was dat dan ook gemeengoed. Je had exact hetzelfde in de PCC-reeks 7000 die tot voor kort bij de MIVB actief was, in dezelfde periode gebouwd: een omroepinstallatie is daar nooit voorzien, de bestuurder (of toen nog ontvanger) was geacht een aankondiging hardop te doen. Is in een trammetje van 14 meter natuurlijk minder problematisch dan in een treinstel van 2 rijtuigen, maar toch hoorde je achteraan amper wat er vooraan gezegd werd, zeker als de tram enigszins vol zat.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zeg maar, waarvoor dient dan dat kakikleurige bakje boven de binendeuren waar er af en toe een lampje gaat branden? Ik dacht altijd dat dat een soort van voorziening was voor later een omroepinstallatie.Steven schreef:Neen, totaal niets aanwezig in rode klassiekjes, de tbg kan enkel info geven door eenvoudigweg door de rijtuigen te gaan en de mensen rechtstreeks in te lichten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Heb een voorgevoel dat jij het over de thermostaat hebt, led aan = verwarming aan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Aha, bedankt. Ik zal er eens op letten.Steven schreef:Heb een voorgevoel dat jij het over de thermostaat hebt, led aan = verwarming aan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Opgelet ik heb het over de gemoderniseerde (niet de rode). CR + gemoderniseerde dus.Steven schreef:Neen. De rode klassiekjes hebben de juiste kabel niet om sonorisatie door te geven. Niet naar de reiziger toe en dus evenmin tussen tb en tbg.