Pagina 107 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 jul 2017, 12:58
door Steve
Steven schreef:Langs waar wil je hem dan naar Amsterdam sturen? Via Tilburg? Via de gewone route is er gewoon geen optie. Die Moerdijkbrug is echt de enige optie daar en die is nu gesloten of wil je dat de Benelux er 5u over doet tot Amsterdam gedurende drie weken?
Via Tilburg en Utrecht zou het volgens mij juist minder lang duren dan via de normale route? Als ik het zo snel even uitreken moet een route Roosendaal - Tilburg - Utrecht - Amsterdam op zo'n 90 à 100 minuten te doen zijn (beetje afhankelijk van waar je al dan niet zou stoppen onderweg), een stuk minder dan de Benelux in normale tijden dus.
Feit is natuurlijk wel dat die alternatieve route enkel nuttig zou zijn voor wie naar Amsterdam zelf wil, want voor Rotterdam, Den Haag en Schiphol ben je er weinig mee in vergelijking met de overstap in Breda. Maar er zal toch wel het nodige publiek zijn tussen Amsterdam, Roosendaal en België...
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 jul 2017, 19:02
door AlexNL
Steve schreef:Via Tilburg en Utrecht zou het volgens mij juist minder lang duren dan via de normale route? Als ik het zo snel even uitreken moet een route Roosendaal - Tilburg - Utrecht - Amsterdam op zo'n 90 à 100 minuten te doen zijn (beetje afhankelijk van waar je al dan niet zou stoppen onderweg), een stuk minder dan de Benelux in normale tijden dus.
Mits je een héél goed pad krijgt, en dat is verre van een zekerheid. De baanvakken zitten al aardig vol voor de normale dienstregeling, en een aantal knelpunten in Brabant (Tilburg en Vught) in combinatie met de plannormen* maken het erg lastig om een internationale trein er even tussendoor te plannen.
Daarnaast is het nu ook al druk tussen Den Bosch en Utrecht: er rijden 4 IC's + 4 sprinters per uur, en er worden de nodige goederentreinen omgeleid nu de Moerdijkbrug is gesloten. Goederenverkeer tussen Rotterdam en Venlo wordt omgeleid via Woerden/Utrecht/Eindhoven.
* Tussen stations worden treinen zodanig gepland dat ze geen planmatig rode seinen tegenkomen, deze maatregel is ingevoerd na de botsing bij Amsterdam in 2012.
Feit is natuurlijk wel dat die alternatieve route enkel nuttig zou zijn voor wie naar Amsterdam zelf wil, want voor Rotterdam, Den Haag en Schiphol ben je er weinig mee in vergelijking met de overstap in Breda. Maar er zal toch wel het nodige publiek zijn tussen Amsterdam, Roosendaal en België...
Ook Roosendaal - Breda - Amsterdam is sneller met een overstap in Breda.
Een rit van Breda naar Amsterdam via Den Bosch duurt 90 minuten met IC+IC, als je een héél goed non-stop pad krijgt zou je dat misschien in 80 minuten kunnen doen. Maar dat zit er niet in, want die capaciteit is er niet.
De combinatie Benelux+ICd zet je in 78 minuten in Amsterdam: aankomst in Breda om x:33, vertrek uit Breda om x:45, aankomst Amsterdam om x+1:51.
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 aug 2017, 14:07
door railtravelmanager
hallo,
IC treinreeks 92.. Brussel-Zuid - Amsterdam gaat deze nu Roosendaal,Dordrecht overslaan en via HSL 4 gaan rijden en HSL Zuid met extra stops te Noorderkempen en Breda ?
vanaf zondag 10 december 2017 ?
mvg
Erwin
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 aug 2017, 14:55
door trainlovertje
railtravelmanager schreef:hallo,
IC treinreeks 92.. Brussel-Zuid - Amsterdam gaat deze nu Roosendaal,Dordrecht overslaan en via HSL 4 gaan rijden en HSL Zuid met extra stops te Noorderkempen en Breda ?
vanaf zondag 10 december 2017 ?
mvg
Erwin
waarschijnlijk niet, de Nederlanders zouden hun materieel niet op tijd op orde krijgen dacht ik. het zou dus voor de zoveelste keer uitgesteld worden...
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 aug 2017, 19:54
door FLV-FGSP
De datum voor de zgn. omklap die ik heb opgevangen is 9 april 2018.
Re: BENELUX
Geplaatst: 03 aug 2017, 01:26
door rvdborgt
trainlovertje schreef:railtravelmanager schreef:IC treinreeks 92.. Brussel-Zuid - Amsterdam gaat deze nu Roosendaal,Dordrecht overslaan en via HSL 4 gaan rijden en HSL Zuid met extra stops te Noorderkempen en Breda ?
vanaf zondag 10 december 2017 ?
waarschijnlijk niet, de Nederlanders zouden hun materieel niet op tijd op orde krijgen dacht ik. het zou dus voor de zoveelste keer uitgesteld worden...
Het B-merk heeft zijn software voor de locs niet op tijd klaar. Voor de rest is alles wel klaar bij mijn weten.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 03 aug 2017, 02:59
door Steven
Het gaat hem inderdaad vooral over de nieuwe software voor de Traxx, er moet 9.3 inkopen ipv de huidige 7. Bijkomend moeten ook nog knoppen geplaatst worden voor het bedienen van de deuren om ze afzonderlijk links of rechts te lossen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 04 aug 2017, 00:11
door AlexNL
trainlovertje schreef:
waarschijnlijk niet, de Nederlanders zouden hun materieel niet op tijd op orde krijgen dacht ik. het zou dus voor de zoveelste keer uitgesteld worden...
Halverwege juni heeft NS hierover een brief gestuurd aan de verantwoordelijke staatssecretaris, Sharon Dijksma. De brief is
hier te lezen.
Het komt erop neer dat NS op het moment van schrijven nog (altijd) niet beschikte over locomotieven met een toegelaten softwareversie, de verwachte opleverdatum daarvan staat op 31 juli. Pas daarna zou NS kunnen beginnen met de voorbereidingen van de "omklap" (personeel opleiden), 4 maanden zou te weinig tijd zijn voor een fatsoenlijke voorbereiding.
Re: BENELUX
Geplaatst: 04 aug 2017, 02:16
door Steven
Ondertussen heeft het NMBS personeel wel alle nodige opleidingen gekregen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 04 aug 2017, 06:34
door Asterix
Steven schreef:Ondertussen heeft het NMBS personeel wel alle nodige opleidingen gekregen.
Wat houdt dat in?
Re: BENELUX
Geplaatst: 04 aug 2017, 12:15
door Steven
In Brussel moest iedereen nog de HSL zuid theorie krijgen, in Antwerpen was dat maar nodig voor een deel van de bestuurders. Ondertussen heeft normaal ook iedere bestuurder opleiding genoten ivm de nieuwe software. Omdat de verschillen met de huidige versie voldoende groot zijn. Het enige wat nog ontbreekt is een paar dagen lijnstudie om de laatste stukjes lijn in te studeren die we nog niet kennen. Dus op vlak van opleiding valt het mee. Normaal staan er eind van de zomer ook nog testritten op het schema om ons te laten wennen aan de nieuwe samenstelling en bediening van de software. Dit zouden ritten tussen Brussel en Breda zijn. Nadere info moet nog volgen. Deze ritten dienen zowel voor het besturingspersoneel als begeleidingspersoneel te laten oefenen op de vernieuwde situatie.
Re: BENELUX
Geplaatst: 04 aug 2017, 13:43
door dentheo
Mogen we ook "sandwich" Beneluxen verwachten op lijn 12 tijdens die periode ?
Re: BENELUX
Geplaatst: 05 aug 2017, 02:04
door Steven
Men streeft er naar om in december al in sandwich te rijden. Afwachten tot dan.
Re: BENELUX
Geplaatst: 07 aug 2017, 21:13
door ostbahnhof
en voor de leek: sandwich is met 2 locs?
Re: BENELUX
Geplaatst: 07 aug 2017, 21:22
door Steve
ostbahnhof schreef:en voor de leek: sandwich is met 2 locs?
Jawel.