Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
de nieuwe break, kan niet naar Maastricht vanwege een reden, ze hebben er eens 1 gestuurd als test. Bij Gronsveld (de spanningssluis) zei die poef. Blijkbaar hebben ze iets in de elektrische installatie geplaatst wat niet samenwerkt met 1500v(bijna 1750V alweer)
Een Cityrail heb ik ook eens in Maastricht gezien. Terwijl men beweerd dat die niet zouden kunnen komen vanwege hun elektrische installatie. Is wel al weer ff terug, vermoed een jaar of 5, toen ze net nieuw waren.
zover de 3de koplamp ben ik niet bekend is dat weer iets nieuws?
Een Cityrail heb ik ook eens in Maastricht gezien. Terwijl men beweerd dat die niet zouden kunnen komen vanwege hun elektrische installatie. Is wel al weer ff terug, vermoed een jaar of 5, toen ze net nieuw waren.
zover de 3de koplamp ben ik niet bekend is dat weer iets nieuws?




Re: Modernisering Breaks
CityRails heb ik alvast meermaals in Maastricht gezien, hier bijvoorbeeld in 2011.
De periode dat de CR's "net nieuw" waren zal sowieso een pak langer dan 5 jaar geleden zijn, want de ombouw gaat terug tot 2006-2008.

De periode dat de CR's "net nieuw" waren zal sowieso een pak langer dan 5 jaar geleden zijn, want de ombouw gaat terug tot 2006-2008.


Re: Modernisering Breaks
Klopt, aan de andere kant zag het er zo uit. Niet meteen wat je zou verwachten op de toenmalige IC naar Brussel.


Re: Modernisering Breaks
Ach, ze hebben zelfs eens met 1 rooie gereden. En kwamen precies optijd aan in Brussel. Dus of die hsl nou zo snel is weet ik niet.




Re: Modernisering Breaks
Ik denk dat de dienstregeling aangepast was daarop, want deze trein reed gepland via lijn 36 (en met MS80 maar dat werden op een gegeven moment klassiekjes).
Re: Modernisering Breaks
Nee, volgens mij ging hij echt over de HSL, ben er wel vaker mee gereden. zelfs zonder stop in Leuven. Dan is het al helemaal knap dat n klassiekje uit het jaar 0 over de oude route optijd kan rijden.




Re: Modernisering Breaks
De meeste IC's uiteraard wel maar een paar treinen per dag (ik denk een heen-en-terugrit) reden planmatig via de oude route, waaronder deze.
Edit: hier zie je 'm, 20 minuten langere rittijd dan de andere ritten en extra stop in Leuven: http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... 2/2011-485
Edit: hier zie je 'm, 20 minuten langere rittijd dan de andere ritten en extra stop in Leuven: http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... 2/2011-485
Re: Modernisering Breaks
Over de HSL kunnen geen breaks of klassiekjes rijden vanwege de 25KV.
Re: Modernisering Breaks
Vandaag 2 oude Breakjes naast elkaar in Brugge, een zeldzaam.gezicht tegenwoordig...

-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51
Re: Modernisering Breaks
Vorige vrijdag (08/12/2017) nog eens een nieuwe Break gezien in station Hasselt (toenmalige IC naar Luik-Guill/Maastricht). Neem dagelijks deze trein ‘s morgens om 7u38 en heb nog maar 3 of 4 keer in een gemoderniseerde break gereisd, anders altijd oude breaks en op de terugweg 2 keer een klassiekje.
Re: Modernisering Breaks
Tijd voor een update...
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17
95. 406 ==> 27-06-17
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
102. 303 ==> ??
103. 408 ==> 16-11-17
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17
Groen = nieuwe data
Nu in CW Mechelen
106. 413 sinds 14/06/17
107. 330 sinds 04/07/17
108. 390 sinds 31/07/17
109. 372 sinds 25/08/17
110. 401 sinds 14/09/17
111. 405 sinds 29/09/17
112. 395 sinds 20/10/17
113. 366 sinds 09/11/17
114. 407 sinds 24/11/17
maar ook
378 sinds 30/08/16 (ETCS)
326 sinds 14/03/17 (ongeval Leuven)
391 sinds 31/07/17 (ETCS)
347 sinds 24/08/17 (??)
357 sinds 26/10/17 (ongeval Antwerpen)
383 sinds 26/10/17 (TTH/RI)
311 sinds 11/12/17 (TTH/RI)
Gr
M
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17
95. 406 ==> 27-06-17
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
102. 303 ==> ??
103. 408 ==> 16-11-17
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17
Groen = nieuwe data
Nu in CW Mechelen
106. 413 sinds 14/06/17
107. 330 sinds 04/07/17
108. 390 sinds 31/07/17
109. 372 sinds 25/08/17
110. 401 sinds 14/09/17
111. 405 sinds 29/09/17
112. 395 sinds 20/10/17
113. 366 sinds 09/11/17
114. 407 sinds 24/11/17
maar ook
378 sinds 30/08/16 (ETCS)
326 sinds 14/03/17 (ongeval Leuven)
391 sinds 31/07/17 (ETCS)
347 sinds 24/08/17 (??)
357 sinds 26/10/17 (ongeval Antwerpen)
383 sinds 26/10/17 (TTH/RI)
311 sinds 11/12/17 (TTH/RI)
Gr
M
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: Modernisering Breaks
Als ik eentjes snel tel, is het aantal Memlingers dus inmiddels gezonken naar een schamele 25...