Pagina 108 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 nov 2012, 10:00
door wva
Deze stellen worden blijkbaar ook gebruikt voor IR of IC diensten. Gisteren te Duffel werd een Desiro, die op lijn 27 in Duffel een L trein verzekerde op L 25 ingehaald door 3 aan elkaar gekoppelde Desiro's.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 nov 2012, 11:54
door Steven
Dat is de ir uit de 33xx reeks die je gezien hebt. Is zo al een paar weken te zien.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 nov 2012, 15:42
door Stijn82
Vind het wel leuk dat die desiro's daar nu op rijden, wonende in mortsel neem ik die trein vaak. Maar na 9 dec zal het wel anders zijn, want die verliest zijn stop in Mortsel oude god, en zal het de IR de panne - luchthaven - antwerpen zijn die die stop in mortsel "overneemt".
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 01 dec 2012, 13:12
door Retard
De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 01 dec 2012, 15:46
door Treinen9880
Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 01 dec 2012, 19:28
door nahoj
Treinen9880 schreef:Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 02 dec 2012, 00:21
door Retard
nahoj schreef:Treinen9880 schreef:Retard schreef:De Desiro's zwerven uit. Vandaag stond de 08048 aan de TW van Oostende. De TW beschermde zijn jong ijzer tegen de zoute winden van de zee.
Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.
Lichtervelde? De L66 lijkt mij wel de lijn waar ze de Desiro's het minst nodig hebben.
Enfin, toen ik er vanavond passeerde, viel het mij op dat er op de display's van de 08048 warempel 'Dendermonde' stond, en dat deze ook een paar stopplaatsen afliep.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 02 dec 2012, 02:28
door nahoj
Retard schreef:nahoj schreef:Treinen9880 schreef:
Wat is de reden dat de desiro in Oostende staat? Opleiding personeel? Diensten?
Verandering in de planning voor de eerste proefritten na uitrol uit fabriek. Die gaan nu (ook?) naar Oostende i.p.v. Linchtervelde / Kortrijk.
Lichtervelde? De L66 lijkt mij wel de lijn waar ze de Desiro's het minst nodig hebben.
Enfin, toen ik er vanavond passeerde, viel het mij op dat er op de display's van de 08048 warempel 'Dendermonde' stond, en dat deze ook een paar stopplaatsen afliep.
De locatie van die proefritten (Oostende of Lichtervelde) hebben niets te maken met waar men welk materieel 'nodig heeft', maar alles met de nabijheid van Brugge.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 02 dec 2012, 19:30
door sippycarlito
en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 02 dec 2012, 20:17
door Merijn
Gingen ze met de instroom van de Desiro's de CR-stelletjes niet apart houden van de klassiekjes?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 02 dec 2012, 21:37
door nahoj
Merijn schreef:Gingen ze met de instroom van de Desiro's de CR-stelletjes niet apart houden van de klassiekjes?
De CR-stellen, de 'gewoon' gemoderniseerde klassieke stellen en de niet-gemoderniseerde (rode) klassieke stellen rijden in de praktijk volledig door elkaar, op de dienst naar Aachen na.
De enige invloed die de instroom van Desiro's heeft, is het buiten dienst stellen van de niet-gemoderniseerde (rode) stellen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 dec 2012, 00:27
door Retard
sippycarlito schreef:en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
Volgens mij is dat echt wel de L-treinlijn waar ze de Desiro's het minst kunnen gebruiken i.v.m. gemoderniseerde klassiekskes. Op de L66 liggen de stations ver uit elkaar en mag men maar 120 km/h.
De L-treinlijn waar ze ze in Belgiƫ het meeste voordeel zouden opleveren, ligt er vlakbij. Op de L50a tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters liggen de stations dichter bij mekaar, mag men 160 km/h en vooral: nu zit de IC heel vaak in 'het gat' van het L-treintje. Met een L-trein zoals de Desiro's, zul je dit probleem veel minder hebben

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 03 dec 2012, 01:29
door nahoj
Retard schreef:sippycarlito schreef:en daarbij gaan de desiros de klassiekjes op lange termijn toch verangen en lijkt het me waarschijnlijk dat ze op de L66 zouden voorkomen omdat de L treinen daar met klassiekjes gereden worden. En de NMBS kennende, er rijden nu toch ook CR treinen op deze lijn?
Volgens mij is dat echt wel de L-treinlijn waar ze de Desiro's het minst kunnen gebruiken i.v.m. gemoderniseerde klassiekskes. Op de L66 liggen de stations ver uit elkaar en mag men maar 120 km/h.
De L-treinlijn waar ze ze in Belgiƫ het meeste voordeel zouden opleveren, ligt er vlakbij. Op de L50a tussen Brugge en Gent-Sint-Pieters liggen de stations dichter bij mekaar, mag men 160 km/h en vooral: nu zit de IC heel vaak in 'het gat' van het L-treintje. Met een L-trein zoals de Desiro's, zul je dit probleem veel minder hebben

Voor ale duidelijkheid: de Desiro's rijden nu geen diensten op L.66, noch op L.50A. Hoogstens proefritten na uitrit uit Bombardier Brugge. Proefritten = zonder reizigers.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 06 dec 2012, 21:30
door Lukas
Hoi,
Vandaag werd de L trein van 10u28 naar Ottignies-Louvain La Neuve vezekerd door Desiro 08506.Het is de eerste keer dat ik op deze verbinding een Desiro zie.Deze trein zag ik in Leuven.
Lukas
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 07 dec 2012, 08:18
door Lijn50
Wat me nu al enkele dagen opviel is dat wanneer je richting Eigenbrakel ter hoogte van Sint-Agatha-Berchem komt, de automatische stem het volgende afroept:
"De volgende halte: Sint-Agatha-Berchem, de volgende halte Berchem-Sainte-Agathe".
Daar zit duidelijk nog een foutje in. Bij Jette roept zij het wel degelijk tweetalig af.