Pagina 110 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 22 jul 2015, 23:17
door overweg13
Eric0641 schreef:
Steven schreef:Die staat op een wijkspoor in Ruisbruik, iets voorbij de Audi fabriek dus. De humaniteitslaan gaat daar in die buurt over het spoor, je kan eens proberen van op die brug.
beste is dus vorst zuid uitstappen?
Liefst dan toch op een dag dat ik geen trein moet nemen, want dit wordt dan ongetwijfeld een geval van "personen langs het spoor". De stellen zijn trouwens nog nauwelijks herkenbaar,met verscheidene lagen graffiti en ander vandalisme.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 jul 2015, 10:41
door Eric0641
overweg13 schreef:
Eric0641 schreef:
Steven schreef:Die staat op een wijkspoor in Ruisbruik, iets voorbij de Audi fabriek dus. De humaniteitslaan gaat daar in die buurt over het spoor, je kan eens proberen van op die brug.
beste is dus vorst zuid uitstappen?
Liefst dan toch op een dag dat ik geen trein moet nemen, want dit wordt dan ongetwijfeld een geval van "personen langs het spoor". De stellen zijn trouwens nog nauwelijks herkenbaar,met verscheidene lagen graffiti en ander vandalisme.
misschien dat ik wat geregeld kan krijgen anders blijf ik fijn op de brug

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 jul 2015, 22:30
door FLV-FGSP
Wat de rode klassiekjes betreft: er worden er momenteel enkele gesloopt in Aubange, zie
http://www.amisdurailhalanzy.be/wordpre ... allery=167

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 23 jul 2015, 23:55
door Eric0641
FLV-FGSP schreef:Wat de rode klassiekjes betreft: er worden er momenteel enkele gesloopt in Aubange, zie
http://www.amisdurailhalanzy.be/wordpre ... allery=167
die berichten zijn al vanaf 2013 kijk maar naar de reacties

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 01:14
door Iain Dobson
Some uk enthusiasts were in the Stockem area on July 11th and sent me the following.

Stockem Yard 204 601 603 608 612 614 616 618
Athus Yard Nil
Aubange Ecore 2002 8232 615 703 plus two other emus unidentifiable as graffitied and bushes in way
Stockem Depot no withdrawn emus on site

There were a number of AM 66/70/73/74/78/79 units at Athus and these have all gone. 615 and 703 were at Stockem so I can only assume that Ecore have scrapped a number of emus over the last few weeks. If you look at those pictures from 2013 you will see Ecore basically trash the vehicles. The body is cut off with shears and the frames are pilled up to be cut up later. In the absence of any spots, movement reports or photographs, it is possible that Ecore have recently cut up around 20 AM/RM 66/70/73/74/78/79 units.

One of the problems with Belgium is the railway scene is badly reported and so it is difficult to know what is going on. You only have to look at how well the Nederlands scene is reported on Facebook, and other sites, to see how much better it can be. One side of the frontier every movement into the scrap yard at HKS Metals is reported and photographed and the other side of the frontier there is silence.

Iain

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 11:24
door apestaart
Iain Dobson schreef:Some uk enthusiasts were in the Stockem area on July 11th and sent me the following.

Stockem Yard 204 601 603 608 612 614 616 618
Athus Yard Nil
Aubange Ecore 2002 8232 615 703 plus two other emus unidentifiable as graffitied and bushes in way
Stockem Depot no withdrawn emus on site

There were a number of AM 66/70/73/74/78/79 units at Athus and these have all gone. 615 and 703 were at Stockem so I can only assume that Ecore have scrapped a number of emus over the last few weeks. If you look at those pictures from 2013 you will see Ecore basically trash the vehicles. The body is cut off with shears and the frames are pilled up to be cut up later. In the absence of any spots, movement reports or photographs, it is possible that Ecore have recently cut up around 20 AM/RM 66/70/73/74/78/79 units.

One of the problems with Belgium is the railway scene is badly reported and so it is difficult to know what is going on. You only have to look at how well the Nederlands scene is reported on Facebook, and other sites, to see how much better it can be. One side of the frontier every movement into the scrap yard at HKS Metals is reported and photographed and the other side of the frontier there is silence.

Iain
Gelieve uw post in het Nederlands te plaatsen, dat is hier wel een Nederlandstalig forum. :x
moderatie: ik verwijder alle berichten die er hier echt niet toe doen. Denk aan de forumregels.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 11:26
door apestaart
Tussen Brugge en Kortrijk rijden er nog klassiekjes weliswaar gerenoveerde.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 12:04
door am62
apestaart schreef:Gelieve uw post in het Nederlands te plaatsen, dat is hier wel een Nederlandstalig forum. :x
moderatie: ik verwijder alle berichten die er hier echt niet toe doen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 12:12
door Steven
Ian is een lid uit Engeland en dus totaal het Nederlands niet machtig om te schrijven. Blijkbaar verstaat hij het wel voldoende om het te lezen.

Er zijn op dit forum nog bijdragen geweest in een andere taal en dat was nooit een probleem. Die andere talen zijn nooit dominant geweest en dat laten we ook zo. Gelieve nu terug naar het onderwerp te gaan. Opmerkingen allerhande kunnen steeds per pb naar iemand van het moderatorteam gestuurd worden. Verder raad ik iedereen nog eens de 12 basisregels te lezen en er zich aan te houden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 13:17
door groentje
moderatie: ik verwijder alle berichten die er hier echt niet toe doen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 13:34
door Steven
Ik zou graag hebben dat iedereen bij het onderwerp blijft, ik verwijder gewoon alle nutteloze post omtrent het anderstalig zijn van Ian, een verdere waarschuw hoef ik niet meer te geven.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 14:58
door steamdriven
Dank je Steven.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 24 jul 2015, 17:29
door Dieselfreak
Eric0641 schreef:
FLV-FGSP schreef:Wat de rode klassiekjes betreft: er worden er momenteel enkele gesloopt in Aubange, zie
http://www.amisdurailhalanzy.be/wordpre ... allery=167
die berichten zijn al vanaf 2013 kijk maar naar de reacties
Inderdaad... het kan geen kwaad even naar de data te kijken voordat je zo'n bericht plaatst, die foto's staan daar al bijna 2 jaar op.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 29 jul 2015, 11:50
door Eric0641
beetje ver voor een klassiek.

https://goo.gl/photos/eMi2aKDUcFhAJLtJ6

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 sep 2015, 00:30
door nahoj
Hierbij een overzichtje.

Code: Selecteer alles

KLASSIEKE 2-LEDIGE MR 28-08-2015
********************************

+ = verschroting gebeurd of bezig

BD gezet vòòr 2014 en wacht 01-01-2015 op +:
--------------------------------------------
204	MR62
207
222	MR63
641	MR70J

BD gezet in 2014 (6):
---------------------
692	MR73
754+	MR78
758+	MR79
759+
763
766+

BD gezet in 2015 (tot op heden) (58):
-------------------------------------
601	MR66
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615+
616
617
618
619
620
635
645	MR70J
661
672	MR70T
684	MR73
687
688+
690+
691+
693+
694+
695
696
698
699
700
701
702+
703+
704
705
741	MR78
743
753
755
761	MR79
762
764
771
774
775
776
777+
778
779
780
781
782

Nog in dienst op vandaag (115):
-------------------------------
621-634	MR66
636-640
642-644	MR70J
646-655
657-660
662-664
685-686	MR73
689
697
706
709	MR74
731-740	MR78
742
744-752
756
757	MR79
760
765
767-770
772-773
960-970	MR70C
971-977	MR73C
978-999	MR74C