NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Kan iemand dat vertalen?
Mijn frans is niet echt goed. Maar als ik het zo begrijp worden ze terug gestuurd naar Siemens?
Mijn frans is niet echt goed. Maar als ik het zo begrijp worden ze terug gestuurd naar Siemens?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
goede oude motorwagens? laat ons niet lachen he. Oud zijn ze niet en betrouwbaar waren ze al zeker niet in het beginperiode, in tegendeel zelfs.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
bobke90: er zijn een heleboel automagische vertaalprogramma's op het internet te vinden, kwaliteit is niet altijd geweldig maar meestal ruim voldoende om de kern van zo'n artikel te begrijpen. Heb het alsnog even voor je samengevat, met mijn eigen commentaar erop. Excuses voor de spelfouten, telefoons zijn niet altijd gebruiksvriendelijk:
NMBS zet weer de dieselstellen (41) in op lijn 165. Blijkbaar zijn de tweespannige Desiro's niet performant genoeg (tiens, langer, zwaarder en minder motorvermogen als de Duitse versie...). Blijkbaar waren er op 12 december vele problemen en zijn er op 17 december enkele type 41 teruggekomen (8 stuks, die vooral tijdens de spits zullen worden ingezet). Verder steken ze nog een heel verhaal op over hoe ontzettend geweldig betrouwbaar die 'oude' dieselstelletjes zijn, beide onwaarheden, dus hoeveel waarheid er in de rest van het artikel steekt, weet ik niet.
NMBS zet weer de dieselstellen (41) in op lijn 165. Blijkbaar zijn de tweespannige Desiro's niet performant genoeg (tiens, langer, zwaarder en minder motorvermogen als de Duitse versie...). Blijkbaar waren er op 12 december vele problemen en zijn er op 17 december enkele type 41 teruggekomen (8 stuks, die vooral tijdens de spits zullen worden ingezet). Verder steken ze nog een heel verhaal op over hoe ontzettend geweldig betrouwbaar die 'oude' dieselstelletjes zijn, beide onwaarheden, dus hoeveel waarheid er in de rest van het artikel steekt, weet ik niet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik vermoed dat men met "pas performantes" meer verwijst naar prestaties die in het algemeen niet voldoen aan de verwachtingen (iets wat veel facetten kan omvatten) en dus niet per se naar de fysieke prestaties (in de zin van vermogen, trekkracht, acceleratie) die onvoldoende zouden zijn. Dat laatste kan ik me in ieder geval niet voorstellen, zeker in vergelijking met de MW41.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zeer terechte opmerking, performant is inderdaad veel breder als dat ik het eerst interpreteerde.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vandaag rijden alle treinen daar blijkbaar toch met MS085 hoor. Ik vind het maar een vreemd verhaaltje...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Misschien wil Stockem die treinstellen niet afstaan aan andere depots zoals Merelbeke en Hasselt?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Huh? Er wordt toch constant geroteerd met MW41. Dit omdat de 41's van Merelbeke anders veel minder kilometers op de tellers krijgen dan die van Hasselt en Stockem.FLV-FGSP schreef:Misschien wil Stockem die treinstellen niet afstaan aan andere depots zoals Merelbeke en Hasselt?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De Desiro rijdt ook nog steeds in de IR 33xx reeks rond. Blijf het vreemd vinden, zeker gezien dit eigenlijk een IC is die toevallig ook in vilvoorde stopt (sinds hij niet meer in mortsel-oude-god stopt).
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hou er rekening mee dat deze trein eigenlijk P7574 Geraardsbergen - Viane-Moerbeke - Galmaarden - Tollembeek - Herne - Edingen - Halle - Brussel is en dan als 3308 naar de Middenstatie spoort om vervolgens als IR3329 terug naar Brussel-Zuid te sporen.Stijn82 schreef:De Desiro rijdt ook nog steeds in de IR 33xx reeks rond. Blijf het vreemd vinden, zeker gezien dit eigenlijk een IC is die toevallig ook in vilvoorde stopt (sinds hij niet meer in mortsel-oude-god stopt).
's Avonds doet de IR3316 dienst tussen Brussel-Zuid en Antwerpen, vervolgens als IR3337 naar Brussel-Noord om dan door te rijden als P-trein naar Geraardsbergen (via lijn 123). Het is dus voor een deel ook een P-trein (met meer plaats dan voorheen in de soms verminderde samenstelling van de M5m-stam althans tussen Geraardsbergen en Brussel !).
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Moeten de schermen bij de Desiro's indien gekoppeld in beide stellen werken of niet. Ik zat in stel 08038 waar ze niet werkten (ik zag enkel SNCB Mobility), in stel 08015 werkten de schermen en de daarbij horende afroepingen wel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
ik heb daarstraks ook op die stellen gezeten wellicht een foutje waardoor het niet werkt "een kinderziekte" wellicht 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat doet de Desiro tegenwoordig eigenlijk qua diensten? Wie heeft enig overzicht?
Misschien kunnen we een lijstje bijhouden, bijvoorbeeld met een opdeling qua frequentie. Een voorzetje:
Alle diensten of bijna alles
L (ex-CR1) Aalst - Brussel-Schuman - Eigenbrakel
L Dinant - Libramont
L Libramont - Athus - Aarlen
IR-s Antwerpen-Centraal - Noorderkempen
L Aalst - Jette - Brussel-Zuid (enkel weekends)
Frequente inzet en/of meerdere vaste diensten
L Aalst - Denderleeuw - Geraardsbergen
IR-n Brussel - Antwerpen (waaronder een of twee verlengingen tot Geraardsbergen in de spits) (enkel tijdens de week)
IR-b Nijvel - Brussel - Antwerpen
L (ex-CR2) Dendermonde - Brussel - Geraardsbergen (enkel tijdens de week)
P Jemelle - Brussel-Zuid en terug
P Geraardsbergen - Denderleeuw - Gent
IC-I Antwerpen - Brussel - Charleroi: hoe zit het nu precies?!
IC-Q Antwerpen - Luchthaven - Landen
IR-o Brussel - Luchthaven - Leuven (enkel tijdens de week)
Een of een paar keer gespot, inzet zeer onzeker
L Brugge - Gent - Mechelen: een melding in het spottopic
L Leuven - Ottignies - Louvain-La-Neuve: eveneens een melding in het spottopic
Vraagtekens
L Charleroi - Erquelinnes: hier nog enig spoor van Desiro's?
Misschien kunnen we een lijstje bijhouden, bijvoorbeeld met een opdeling qua frequentie. Een voorzetje:
Alle diensten of bijna alles
L (ex-CR1) Aalst - Brussel-Schuman - Eigenbrakel
L Dinant - Libramont
L Libramont - Athus - Aarlen
IR-s Antwerpen-Centraal - Noorderkempen
L Aalst - Jette - Brussel-Zuid (enkel weekends)
Frequente inzet en/of meerdere vaste diensten
L Aalst - Denderleeuw - Geraardsbergen
IR-n Brussel - Antwerpen (waaronder een of twee verlengingen tot Geraardsbergen in de spits) (enkel tijdens de week)
IR-b Nijvel - Brussel - Antwerpen
L (ex-CR2) Dendermonde - Brussel - Geraardsbergen (enkel tijdens de week)
P Jemelle - Brussel-Zuid en terug
P Geraardsbergen - Denderleeuw - Gent
IC-I Antwerpen - Brussel - Charleroi: hoe zit het nu precies?!
IC-Q Antwerpen - Luchthaven - Landen
IR-o Brussel - Luchthaven - Leuven (enkel tijdens de week)
Een of een paar keer gespot, inzet zeer onzeker
L Brugge - Gent - Mechelen: een melding in het spottopic
L Leuven - Ottignies - Louvain-La-Neuve: eveneens een melding in het spottopic
Vraagtekens
L Charleroi - Erquelinnes: hier nog enig spoor van Desiro's?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dit weekend waren ze alleszins in dienst in de buurt van Florenville. Ze reden vlot in de felle regen.
Ik was er op kerstweekend!
(Regen!)


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Nog 2 verbindingen:
- Elke dag 2 ritten op de verbinding Brussel - Luchthaven - Leuven
- Dinsdag en donderdag (denk ik toch): Landen - Luchthaven - Antwerpen
- Elke dag 2 ritten op de verbinding Brussel - Luchthaven - Leuven
- Dinsdag en donderdag (denk ik toch): Landen - Luchthaven - Antwerpen