Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Patrick

Bericht door Patrick »

SIMPY.be schreef:Voor de IC Poperinge-Sint Niklaas is het 40 tussen Ieper en Komen!
Niet overdrijven hé, dat is enkel nabij Zillebeke (Hill 60 zoals we hier zeggen). Er waren daar werken gepland vorig jaar maar die zijn toen uitgesteld, zie dit topic. Voor mijn part mogen ze daar meteen een stopplaats van maken :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Op vele ICT hebben de Breaks een het recht om over de 50 A 160 km/h ter rijden. Tussen Brugge en Gent of Gent en Brussel. Of ze brengen eens een bezoekje aan Oostende... en tussen Gent en Kortrijk mogen ze het ook doenen. Op de IC L tussen Denderleeuw en Brussel-Zuid.
Steven

Bericht door Steven »

in het weekend doen de breaks ook een deel van de L treintjes gent brugge en daar doen ze dan ook 160
Mechanik

Bericht door Mechanik »

Jonathan schreef:Op vele ICT hebben de Breaks een het recht om over de 50 A 160 km/h ter rijden. Tussen Brugge en Gent of Gent en Brussel. Of ze brengen eens een bezoekje aan Oostende... en tussen Gent en Kortrijk mogen ze het ook doenen. Op de IC L tussen Denderleeuw en Brussel-Zuid.
correctie:
op de 50A vanaf wambeek tot vertakking Welle 160 km/u dan is het tot km 42, .. 140 en vanaf dan tot bijna aan de inrit van Gent st Pieters terug 160
Steven

Bericht door Steven »

tussen gent en beernem ook 160 en voorbij bruge tot juist voor oostende ook :-)
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:tussen gent en beernem ook 160 en voorbij bruge tot juist voor oostende ook :-)
Zijn die dienstregelingen nu eigenlijk ook al strakker gemaakt, want ik herinner mij dat ik vorig jaar in de zomer uit Oostende terugkwam, en dat we in Brugge 5 minuten hebben gewacht omdat we anders te vroeg vertrokken.
Steven

Bericht door Steven »

nee voorlopig blijven die zo, de werken zijn allebehalve gedaan te brugge dus zullen nodig zijn die extra minuten
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:de renovatie betreft vooral de kleurstelling, interieur, displays (dacht ik) eventueel gesloten wc's, tot op heden hebben ze de laatste 20 jaar geen stellen gemoderniseerd waarbij ze draaistellen aangepast hebben of nieuwe geplaatst zouden hebben, als je daar aan zou beginnen kan je ze beter afvoeren (en zover zijn we nog niet), wegens te hoge renovatiekost
ik dacht dat het half leeghalen van het midden rijtuig de renovatie was...
Mechanik

Bericht door Mechanik »

dan heb je toch serieus misgedacht !
bobby

Bericht door bobby »

Mechanik schreef:dan heb je toch serieus misgedacht !
men gaat er altijd vanuit dat het middenrijtuig comfortabeler is dan de andere rijtuigen.
Waarom haalt men dan uit deze midden rijtuigen de stoelen (om plaats te maken voor fietsen) en niet uit een van de twee andere?

Verder is het voorzien van zo veel fietsplaatsen echt wel overkill: hoe vaak kom je op het perron iemand tegen die een (normale) fiets bij zich heeft? (fiets meenemen is trouwens schandalig duur)
Steven

Bericht door Steven »

toen ze een aantal breaks voorzien hebben van die extra fietsplaatsen hebben ze keuze moeten maken, ze hebben dat van het middenrijtuig genomen, zodoende was er het minste verlies aan zitplaatsen. Niet alle breaks zijn van deze plaatsen voorzien.

trouwens wa da comfort betreft, vele moeten er niet van hebben onlangs nog mensen gesproken die liever in het voorste of achterste rijtuig zitten, vooral mensen die last hebben met de rug vinden de rugleuning in het middenrijtuig iets te recht geplaatst. het is dus een kwestie van smaak en gevoel. er worden meer fietsen meegenomen dan je zou denken, de laatste tijd is het echter vooral een rage om gebruik te maken van plooifietsen, het zou zelfs nog wat meer mogen zijn vind ik persoonlijk, de mensen maken er te weinig gebruik van
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:toen ze een aantal breaks voorzien hebben van die extra fietsplaatsen hebben ze keuze moeten maken, ze hebben dat van het middenrijtuig genomen, zodoende was er het minste verlies aan zitplaatsen. Niet alle breaks zijn van deze plaatsen voorzien.

trouwens wa da comfort betreft, vele moeten er niet van hebben onlangs nog mensen gesproken die liever in het voorste of achterste rijtuig zitten, vooral mensen die last hebben met de rug vinden de rugleuning in het middenrijtuig iets te recht geplaatst. het is dus een kwestie van smaak en gevoel. er worden meer fietsen meegenomen dan je zou denken, de laatste tijd is het echter vooral een rage om gebruik te maken van plooifietsen, het zou zelfs nog wat meer mogen zijn vind ik persoonlijk, de mensen maken er te weinig gebruik van
idd plooifietsen, maar geen gewone fietsen.

in principe dient er voor plooifietsen ook betaald dient te worden, tenzij de fiets in een hoes zit (in een hoes is een gewone fiets ook gratis) want in een hoes is het geen fiets maar bagage...
Kalimero

Bericht door Kalimero »

bobby schreef:in principe dient er voor plooifietsen ook betaald dient te worden, tenzij de fiets in een hoes zit (in een hoes is een gewone fiets ook gratis) want in een hoes is het geen fiets maar bagage...
Wat is dat nu voor zever. Een plooifiets past toch perfect in het bagagerek, of achter de zetels ?

Terzijde: ik heb niks tegen studenten, maar die hebben er ook een handje van weg om de trein te overspoelen met kanjers van valiezen en zakken, soms ten koste van zitplaatsen. Ook de doorstroming wordt vaak bemoeilijkt. Dat is ook de reden waarom ik probeer om Leuven te vermijden op vrijdag.

In het algemeen vind ik dat treinbegeleiders nog veel te toegeeflijk zijn tegenover reizigers die meer dan één zitplaats in beslag nemen, of het nu gaat om een fiets, zak, jas of handtasje. Ze zouden er systematisch een gewoonte moeten van maken om reizigers daarop te wijzen, en bij protest, extra kosten aanrekenen. Alvast bedankt voor de medewerking.
Steven

Bericht door Steven »

bobby schreef:
idd plooifietsen, maar geen gewone fietsen.
meer gewone fietsen dan jij denkt, in het brusselse, leuven, namur en genste zie ik geregeld mensen klaar staan met een gewone fiets als ik het station kom binnengereden, als passagier heb je daar automatisch minder oog voor, maar als bestuurder heb je een iets ander en vooral beter overzicht, bij breaks en pakwagen vooraan ga ik zelf al de deur open doen om zodoende mijn collega treinbegeleider te helpen bij zijn taak om de fiets in de trein te krijgen, zeker als het vrouwen zijn die wat kleiner of tenger gebouwd zijn die last hebben om die fiets zo hoog te tillen om in de pakwagen te krijgen.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:toen ze een aantal breaks voorzien hebben van die extra fietsplaatsen hebben ze keuze moeten maken, ze hebben dat van het middenrijtuig genomen, zodoende was er het minste verlies aan zitplaatsen. Niet alle breaks zijn van deze plaatsen voorzien.

En in veel zetels voel je de vering aan uw achterste.
Plaats reactie