Pagina 12 van 12

Geplaatst: 25 apr 2007, 15:57
door Dietrich
bobby schreef:2) iedereen weet dat het interieur in 2de klasse veel sneller verslijt dan dat van 1ste klasse, en nu geef je het NIEUWE 1ste klasse materieel aan de reizigers 2de klasse, om het nadien (in afgeleefde toestand) aan de reizigers 1ste klasse te geven...
Ze zijn dan wel gedegradeerd maar naar wat ik ergens las zit er amper volk in deze rijtuigen, ze hebben nog steeds de gele band en velen merken het getal helemaal niet op... zodus kruipen de meeste allemaal in de "oudere" 2de klas stellen.

Geplaatst: 25 apr 2007, 16:36
door Steven
idd id de stammen waar er veel van die rijtuigen inhangen is nauwelijks volk te vinden gewoon omdat de passagiers idd in de meeste gevallen zien naar de gele streep, zien ze die gaan ze door anders gaan ze zich zetten. enkel de buitenlanders maken de meeste vergissingen

Geplaatst: 25 apr 2007, 19:52
door Stijn D.C.
Zitten de M5's nog op andere verbindingen dan brussel - namen?

zoja op welke a.u.b.?

Dan nog een vraagje, wat zijn de verschillen eigenlijk met de HLE 27 stuurpost en de M5Bdx stuurpost? ik neem aan dat er in de Bdx zo geen bakje zit (zie HLE 27 voor dubbeltractiecommunicatie).
En dat de snelheidsmeter eventueel zoals in M4 Bdx is of toch zoals HLE 27 ( zo een zwarte met witte naald).

Alvast bedankt voor de info :wink:

Geplaatst: 25 apr 2007, 19:54
door 5307
ik kortrijk staan M5'en, maar wanneer die rijden weet ik niet, ik vermoedt dat die ook naar brussel trekken!

in oudenaarde staan ook M5 rijtuigen die naar brussel trekken

Geplaatst: 25 apr 2007, 19:55
door overweg13
Stijn D.C. schreef:Zitten de M5's nog op andere verbindingen dan brussel - namen?

zoja op welke a.u.b.?
Brussel-Huy, Brussel-Jemelle, Brussel-Turnhout - Brussel-Zottegem-Kortrijk, Brussel-Dendermonde, Brussel-Geraardsbergen, Brussel-Tournai... dat moeten ze zo ongeveer zijn, denk ik.

Geplaatst: 25 apr 2007, 20:06
door Steven
brussel welkenraedt is er ook nog zeker eentje

Geplaatst: 25 apr 2007, 20:08
door overweg13
Steven schreef:brussel welkenraedt is er ook nog zeker eentje
Juist, en Brussel - Aarschot - Hasselt ook.

Geplaatst: 25 apr 2007, 20:12
door Stijn D.C.
Bedankt voor de info :D

De informatie dat ik zoek van de stuurpostinstrumenten is omdat ik mijn bestaande HLE 27 cabview wil ombouwen naar M5... :wink:

Geplaatst: 25 apr 2007, 22:41
door Break302
Juist, en Brussel - Aarschot - Hasselt ook.[/quote]

Ik denk dat deze door rijden tot Tongeren en dan leeg terug naar Hasselt rijden.
Ik heb er laatst twee treinen van gezien, de eene al iets korter als de andere.
http://img.photobucket.com/albums/v242/ ... 4-2007.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v242/ ... 4-2007.jpg

Jos

Geplaatst: 25 apr 2007, 22:52
door Duikbril AM86
overweg13 schreef: Brussel-Huy, Brussel-Jemelle, Brussel-Turnhout - Brussel-Zottegem-Kortrijk, Brussel-Dendermonde, Brussel-Geraardsbergen, Brussel-Tournai... dat moeten ze zo ongeveer zijn, denk ik.
Voor lijn 89 zijn het de volgende ritten met M5:

ochtendpiek:
------------------
p-trein (7903) Oudenaarde -> Schaarbeek
p-trein (7904) Zottegem -> Schaarbeek (9 M5 rijtuigen)
p-trein (7906) Kortrijk -> Schaarbeek (8 M5 rijtuigen) -> snelle p-trein Zottegem-> Brussel


avondpiek
----------------
p-trein (8903) Schaarbeek -> Oudenaarde
p-trein (8904) Schaarbeek -> Oudenaarde (10 M5 rijtuigen)
p-trein (8905) Schaarbeek -> Kortrijk (8 M5 rijtuigen) -> Snelle p-trein Brussel-> Zottegem

Geplaatst: 25 apr 2007, 23:03
door Dietrich
Ik geloof dat het 7904 is die elke avond op een van de achterste sporen blijft staan van het heuse "Depot Zottegem" (benaming wordt blijkbaar gebruikt ookal gaat het slechts om een viertal bijkomende sporen naast de perrons).

Geplaatst: 26 apr 2007, 09:32
door Tux
Break302 schreef:Ik denk dat deze door rijden tot Tongeren en dan leeg terug naar Hasselt rijden.
Ik heb er laatst twee treinen van gezien, de eene al iets korter als de andere.
http://img.photobucket.com/albums/v242/ ... 4-2007.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v242/ ... 4-2007.jpg

Jos
inderdaad, deze rijden door tot Tongeren en keren leeg terug.. tot Hasselt denk ik. 's morgens gaan ze weer naar tongeren om dan weer richting Brussel te sporen

Geplaatst: 26 apr 2007, 17:48
door Joris
Hallo,
Ivm die omvormers: zit een M5 niet al vrij vol? Kan man die daar dan nog in elk rijtuig zomaar gaan bijsteken?
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 26 apr 2007, 18:59
door Molenbruch Y.
Er rijden inderdaad 2 stammen van M5-rijtuigen door tot Tongeren.

* De eerste (met 8 rijtuigen) is zoals reeds gezegd P 8305 Brussel - Aarschot - Hasselt - Tongeren.

*De tweede (met maar 5 rijtuigen) is de P-trein die als ik me niet vergis komt van Etterbeek of Brussel-Luxemburg, in Leuven vertrekt om 17u27 en in Hasselt om 18u14. (Sorry dat ik het exacte treinnummer niet weet, maar ik heb hier even geen spoorboek bij me en ik moet het doen met hetgene dat ik vanbuiten weet.)

Groeten,

Geplaatst: 26 apr 2007, 21:31
door Duikbril AM86
Dietrich schreef:Ik geloof dat het 7904 is die elke avond op een van de achterste sporen blijft staan van het heuse "Depot Zottegem" (benaming wordt blijkbaar gebruikt ookal gaat het slechts om een viertal bijkomende sporen naast de perrons).
Dat is inderdaad de p-trein (7904). :D
Dus diene M5 stam zal dan 's avonds tot Oudenaarde rijden als p-trein (8903) en dan terug naar Zottegem komen zeker, of komt dat stel van ergens anders misschien?
Het zal zo iets zijn zeker...