Reeks 1801-1860

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

ziemon schreef: Loks moeten betrouwbaar zijn, de gewenste prestaties leveren, tegen acceptabele kosten. thats it.
Poepsimpel !?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De enige die "baat" heeft bij dat mooie design van een loc zijn in feite de spoorliefhebbers, de rest van de mensen kan het niet echt schelen. Heb nog nooit iemand horen klagen over een lelijke 21 of gelijk wat, over stellen/rijtuigen daarentegen...

Voor mij persoonlijk mag er dus ook wel iets gedaan worden aan het design, maar de kans dat men dit doet is klein. Ook liever iets dat niet constant kuren heeft en in panne valt dan een mooie loc (cfr. reeks 13).
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Dietrich schreef: een lelijke 21
Hoe durft ge :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
ziemon

Bericht door ziemon »

De enige die "baat" heeft bij dat mooie design van een loc zijn in feite de spoorliefhebbers, de rest van de mensen kan het niet echt schelen
dat klopt

gelukkig zijn er wel goederenvervoerders die het toch leuk vinden om deze mensen iets tegemoet te komen. ERS Railways voorziet zijn klazen van iedere keer een andere snoet bijvoorbeeld. Ik heb zelf de loks voor Rotterdam Rail Feeding vormgegeven en opvallen, al is het maar voor de liefhebber kan nooit kwaad. Tenslotte herkennen mensen je loks sneller, en dan dus ook je bedrijf. En opvallende machines worden vaker gefotografeerd, allemaal gratis reclame... een positieve buzz creeren dus.

Wel is het zo dat dit zich momenteel wel beperkt tot de grafische aankleding van meterieel, nauwelijks tot de vormgeving van het product zelf.

Positieve uitzondering is dan wel Voith, die omdat ze nieuw zijn juist een markant herkenbaar product hebben moeten neerzetten. En dat is gelukt, iedereeen weet nu precies om welke machine het gaat, als de naam Maxima laat vallen.... toch? :roll: [/code]
bobby

Re:

Bericht door bobby »

Steven schreef:weinig zinvol aangezien de nmbs al een product heeft dat sneller gaat bobby, namelijk thalys genaamd, ze willen hun eigen product niet te veel concurrentie aandoen he er zal altijd een wezenlijk verschil moeten blijven he


zou het kunnen dat nmbs bewust voor die slechte fyra treinen gekozen heeft, kwestie van haar belangen in Thalys te vrijwaren?
bobby

Re: Reeks 1801-1860

Bericht door bobby »

bobby schreef:
Shrek schreef:
bobby schreef: waarom slechts 200 km/u? de maximum snelheid van taurus is 230
de nmbs heeft geen rijtuigen die sneller mogen dan 200 :P

vandaag mss niet, maar over 10 jaar? (mss kan I11 zelfs gehomologeerd worden voor hogere snelheden)


spijtig dat er toen niemand luisterde want dan hadden we de fyra al buiten kunnen zetten...
Plaats reactie