Pagina 12 van 12
Geplaatst: 28 okt 2007, 17:47
door e49memling
ziemon schreef:
Loks moeten betrouwbaar zijn, de gewenste prestaties leveren, tegen acceptabele kosten. thats it.
Poepsimpel !?
Geplaatst: 28 okt 2007, 17:56
door Dietrich
De enige die "baat" heeft bij dat mooie design van een loc zijn in feite de spoorliefhebbers, de rest van de mensen kan het niet echt schelen. Heb nog nooit iemand horen klagen over een lelijke 21 of gelijk wat, over stellen/rijtuigen daarentegen...
Voor mij persoonlijk mag er dus ook wel iets gedaan worden aan het design, maar de kans dat men dit doet is klein. Ook liever iets dat niet constant kuren heeft en in panne valt dan een mooie loc (cfr. reeks 13).
Geplaatst: 28 okt 2007, 18:00
door e49memling
Geplaatst: 28 okt 2007, 18:05
door ziemon
De enige die "baat" heeft bij dat mooie design van een loc zijn in feite de spoorliefhebbers, de rest van de mensen kan het niet echt schelen
dat klopt
gelukkig zijn er wel goederenvervoerders die het toch leuk vinden om deze mensen iets tegemoet te komen. ERS Railways voorziet zijn klazen van iedere keer een andere snoet bijvoorbeeld. Ik heb zelf de loks voor Rotterdam Rail Feeding vormgegeven en opvallen, al is het maar voor de liefhebber kan nooit kwaad. Tenslotte herkennen mensen je loks sneller, en dan dus ook je bedrijf. En opvallende machines worden vaker gefotografeerd, allemaal gratis reclame... een positieve buzz creeren dus.
Wel is het zo dat dit zich momenteel wel beperkt tot de grafische aankleding van meterieel, nauwelijks tot de vormgeving van het product zelf.
Positieve uitzondering is dan wel Voith, die omdat ze nieuw zijn juist een markant herkenbaar product hebben moeten neerzetten. En dat is gelukt, iedereeen weet nu precies om welke machine het gaat, als de naam Maxima laat vallen.... toch?

[/code]
Re:
Geplaatst: 11 dec 2012, 13:51
door bobby
Steven schreef:weinig zinvol aangezien de nmbs al een product heeft dat sneller gaat bobby, namelijk thalys genaamd, ze willen hun eigen product niet te veel concurrentie aandoen he er zal altijd een wezenlijk verschil moeten blijven he
zou het kunnen dat nmbs bewust voor die slechte fyra treinen gekozen heeft, kwestie van haar belangen in Thalys te vrijwaren?
Re: Reeks 1801-1860
Geplaatst: 11 dec 2012, 13:52
door bobby
bobby schreef:Shrek schreef:bobby schreef:
waarom slechts 200 km/u? de maximum snelheid van taurus is 230
de nmbs heeft geen rijtuigen die sneller mogen dan 200

vandaag mss niet, maar over 10 jaar? (mss kan I11 zelfs gehomologeerd worden voor hogere snelheden)
spijtig dat er toen niemand luisterde want dan hadden we de fyra al buiten kunnen zetten...