Antwerpen-Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobby

Bericht door bobby »

Shrek schreef: momenteel zijn er 40 27'ers met mux (de 2721-2760). Dat zijn er al veel maar op termijn nog te weinig (er zijn immers 50 stuurstanden M6 gebouwd/in aanbouw).
50 stuurstanden op 370 rijtuigen wil dus zeggen dat op enkele P-treintjes na bijna alle M6-treinen met stuurrijtuig zullen rijden, dus 50 27'ers mux + 10 gewone (of mux, maakt niet uit) zijn voldoende voor alle M6 in belgië te trekken :D
momenteel zijn nog niet alle T27-en tussen 2721-2760 "gemuxt"
in de toekomst zullen de T18 -en ook gebruikt worden voor M6.

Wel heb ik de bedenking waarvoor die 40 T27mux nog gaat gebruikt worden eens T18 in dienst komt, immers rekening houdend met het vermogen zal T18 een betere keuze zijn dan T27 om een M6 trein te trekken (duwen).
Voor de T27 MUX met snelkoppeling is het duidelijk wat hun toekomstig gebruik zal zijn, nl het trekken(duwen) van splitsbare M6 treinen; hoewel men ook daar de vraag kan stellen of het dan wel nodig was om T27 te gebruiken: had men voor deze toepassing niet beter een aantal T21 kunnen muxen en uitrusten met een snelkoppeling? (slechts 5 rijtuigen per loc)
super1500

Bericht door super1500 »

bobby schreef:
momenteel zijn nog niet alle T27-en tussen 2721-2760 "gemuxt"
in de toekomst zullen de T18 -en ook gebruikt worden voor M6.

Wel heb ik de bedenking waarvoor die 40 T27mux nog gaat gebruikt worden eens T18 in dienst komt, immers rekening houdend met het vermogen zal T18 een betere keuze zijn dan T27 om een M6 trein te trekken (duwen).
Voor de T27 MUX met snelkoppeling is het duidelijk wat hun toekomstig gebruik zal zijn, nl het trekken(duwen) van splitsbare M6 treinen; hoewel men ook daar de vraag kan stellen of het dan wel nodig was om T27 te gebruiken: had men voor deze toepassing niet beter een aantal T21 kunnen muxen en uitrusten met een snelkoppeling? (slechts 5 rijtuigen per loc)
Bobby,

vwb de vraag of het wel opportuun was om T27 te nemen voor de locs met snelkoppeling, kan ik je redenering wel volgen, alleen moet effe proberen om je in te leven in de situatie, het tijdstip waarop de beslissing genomen werd om T27 te nemen.
Toen de beslissing genomen werd om T27 te nemen was de toekomst van T18 nog onzeker, en was T27 ongetwijfelt de beste keuze.

vwb het toekomstige gebruik van T27mux ik denk dat alle T27mux op termijn een snelkoppeling zullen krijgen...
Shrek

Bericht door Shrek »

bobby schreef: Wel heb ik de bedenking waarvoor die 40 T27mux nog gaat gebruikt worden eens T18 in dienst komt, immers rekening houdend met het vermogen zal T18 een betere keuze zijn dan T27 om een M6 trein te trekken (duwen).
een 27 mux is geen gehandicapte 27 he, zelfs in tegendeel. I11,M6, TS met 18,13,27m,goederentreinen. Het kan allemaal. Ik heb trouwens ook een vermoeden dat de M5en gemoderniseerd gaan worden met een mux-stuurrijtuig :P
msts.be

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:Ik heb trouwens ook een vermoeden dat de M5en gemoderniseerd gaan worden met een mux-stuurrijtuig :P
Dat kan idd de grote bestelling van 50 stuurrijtuigen verklaren, maar waar gaan ze dan de omvormers van de M5'en onderbrengen ? Nu moet er altijd een M5 BDx mee in de trein (zelfs als er een HLE 20/22 voorhangt die de M5 niet kunnen duwen) omdat enkel daar de omvormers geplaatst zijn..
Shrek

Bericht door Shrek »

msts.be schreef: Dat kan idd de grote bestelling van 50 stuurrijtuigen verklaren, maar waar gaan ze dan de omvormers van de M5'en onderbrengen ? Nu moet er altijd een M5 BDx mee in de trein (zelfs als er een HLE 20/22 voorhangt die de M5 niet kunnen duwen) omdat enkel daar de omvormers geplaatst zijn..
ik bedoelde dat de M5-stuurrijtuigen hun TS-kabels zullen verliezen en zon mux-kabeltje + de hele mux-uitrusting in de plek krijgen :wink:
Steven

Bericht door Steven »

zover ik weet is er geen mux voorzien voor de M5, wel zouden ze ieder een eigen omvormer krijgen. de 27 mux kan niet samenwerken met de I11 omdat het stuurrijtuig niet voorzien is van de juiste schakelaars om de loc reeks 27 te bedienen, ze eenvoudig monteren denk je? ok maar op hun beurt moeten er dan ook weer homologatieritten gemaakt worden.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Als er 40 MUX 27'ers zijn, en dan nog enkele 18II'ers, dan is 50 M6Bx rijtuigen naar mijn mening niet overdreven.
En achteraf kan men met die 27'ers nog in TS HKM's slepen nietwaar, dus men degradeerd die locs niet!
En dan nog: 27+M6 en 21+M4, mooi verdeelt nietwaar? Voor de rest, voor gesleepte p-treinen doet het er niet e of ze in TS kunnen rijden of niet.
En de 27'ers zullen zeker niet allemaal een stormram/GF krijgen, dat is nergens voor nodig, trouwens niet alle M6 Bx'en hebben zo'n stormram/GF.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
super1500

Bericht door super1500 »

Joris schreef: En de 27'ers zullen zeker niet allemaal een stormram/GF krijgen, dat is nergens voor nodig, trouwens niet alle M6 Bx'en hebben zo'n stormram/GF.
hangt er vanaf welke diensten NMBS in de toekomst allemaal met splitsbare M6 zal uitvoeren .

(gehoorde geruchten, niet bevestigd)

IC E Tongeren - Knokke/Blankenberge

IC G Antwerpen- Oostende met in de toekomst split in Brugge voor een gedeelte naar Blankenberge

IC J Brussel- Namen (split)-Arlon- Luxemburg
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Maar moest men dat echt allemaal van plan zijn, waarom zijn die M6 Bx'en dan niet allemaal van bij de levering met stormram/GF? Ze gaan toch niet na 1 jaar nog eens 10 Bx'en van GF voorzien, en aan pas geleverde rijtuigen al beginnen sleutelen?
En als ze dat niet met de M6 doen, moet de 27 niet volgen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

is dat op de IC-J echt nodig? die zit toch nog goed vol tussen arlon en luxemburg? :P
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:is dat op de IC-J echt nodig? die zit toch nog goed vol tussen arlon en luxemburg? :P
Dat kost volgens mij meer moeite dan het uitspaart!
Dan spaart men misschien enkele rijtuigen tussen Namen en Luxemburg, maar heeft men wel een extra loc nodig...
Dat is volgens mij minder waar.
Trouwens voor de trein Antwerpen-Blakenberge, ging men daarvoor die nieuwe IC Gent-Antwerpen niet gebruiken? Per slot van rekening is het dan enkel de schakel Brugge-Gent die ontbreekt...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

super1500 schreef:

deze zal eerder zijn splitsing krijgen in de vorm van rijtuigen machien rijtuigen, dromedaris versie of beide helften aan de zelfde kant van 1 één) loc, aangezien het extra stukje da er af gaat er iets later er gewoon terug aangekoppeld zal worden.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:
super1500 schreef:

deze zal eerder zijn splitsing krijgen in de vorm van rijtuigen machien rijtuigen, dromedaris versie of beide helften aan de zelfde kant van 1 één) loc, aangezien het extra stukje da er af gaat er iets later er gewoon terug aangekoppeld zal worden.
Is het dan niet gemakkelijker om aan elke ram enkele extra rijtuigen te hangen dan te voorzien een een rangeerloc+rangeerlocbestuurder+ontkoppelaar?
Of kan men in Namen een spoor bezet houden voor maar enkele rijtuigen? Zo groot is dat daar nu toch ook weer niet... En het tijdsverlies...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Daarjuist stond ik voor overweg, eerst ne 27, dan M6sen te zien, en dan terug HLE, maar geen Bdx :cry:
Steven

Bericht door Steven »

Joris schreef:Hallo,
super1500 schreef:

Is het dan niet gemakkelijker om aan elke ram enkele extra rijtuigen te hangen dan te voorzien een een rangeerloc+rangeerlocbestuurder+ontkoppelaar?
Of kan men in Namen een spoor bezet houden voor maar enkele rijtuigen? Zo groot is dat daar nu toch ook weer niet... En het tijdsverlies...
Groeten,
Joris De Mol
ze bedoelen een splitsing in arlon
Plaats reactie