Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic
Re: Het Groot Nederlandse Treinen Foto's Topic
Ik blijf het een raar systeem vinden met de ophaalbruggen bij jullie. Blijft er dan nooit een pantograaf hangen bij het raken van de andere oever?
Bij ons loopt de bovenleiding door, maar kan er door een lichtsein aan de machinist opdracht gegeven worden om zijn pantograaf te laten zakken.
Met pantograaf op, is er standaard een snelheidsbeperking van 60 km/h. Zonder pantograaf is er geen snelheidsbeperking.
Het laten zakken van de pantograaf kan opgedragen worden bij beschadiging van de installatie (onlangs nog bij één door aanvaring boot-brug), of bij te hoge baanvaksnelheid (een trein die aan beide kanten van de brug 160 rijdt, gaan ze niet afremmen tot 60).
BDJ
Bij ons loopt de bovenleiding door, maar kan er door een lichtsein aan de machinist opdracht gegeven worden om zijn pantograaf te laten zakken.
Met pantograaf op, is er standaard een snelheidsbeperking van 60 km/h. Zonder pantograaf is er geen snelheidsbeperking.
Het laten zakken van de pantograaf kan opgedragen worden bij beschadiging van de installatie (onlangs nog bij één door aanvaring boot-brug), of bij te hoge baanvaksnelheid (een trein die aan beide kanten van de brug 160 rijdt, gaan ze niet afremmen tot 60).
BDJ
- Dieselfreak
Deze heb ik twee jaar geleden eens gespot op de lijn Amsterdam - Enkhuizen:

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dat gebeurd weleens ja, dat de pantograaf blijft hangen. De procedure hangt overigens ook nog af van de bovenleidingsconstructie bij de betreffende brug hier in NL: er zijn ook bruggen waar de pantograaf wel neergelaten moet worden, wat dan middels borden wordt aangegeven.Bartjedj schreef:Blijft er dan nooit een pantograaf hangen bij het raken van de andere oever?
Op de foto kan je ook het onderstaande bord zien staan...

Wanneer de bovenleiding lager hangt dan de hoogte die de stroomafnemer kan bereiken staat het onderstaande bord "stroomafnemers neerlaten" voor de brug...

Hoi,
Ik ben vandaag naar de Harlinger Haven geweest om Foto`s te nemen.
Van de Rederij Doeksen Veerboten.
En natuurlijk kon er geen Foto ontbreken van de Arriva Spurt Trein.
Trouwens dit is de eerste Foto die ik gemaakt heb van een Trein.
Met mijn nieuwe Camera: de Canon EOS 450D
Groetjes Germen
Hierbij ook wat plaatjes van het inmiddels kleurrijke spoorvervoer in Nederland.

mag ik vragen waar je precies die foto in born hebt gemaakt?
of is dit een niet voor publiek toegankelijk plek?
of is dit een niet voor publiek toegankelijk plek?
normaal krijgen ze ook een briefje als ze hun panto's moeten laten zakkenBartjedj schreef:Ik blijf het een raar systeem vinden met de ophaalbruggen bij jullie. Blijft er dan nooit een pantograaf hangen bij het raken van de andere oever?
BDJ
en op de brug in boom MOET de panto neergelaten worden
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Daarnaast hebben we de welbekende bordjes naast het spoor die aangeven wanneer de pantograaf neer moet zijn.
Als men de panto's dient neer te laten wordt dit altijd bekent gemaakt aan de treinbestuurder door middel van een bord op een geschreven bevel.
Van mij deze 3 plaatjes, vers van de pers:
Tijdens een korte pauze die ik maakte tijdens de boekenmarkt in Deventer kwamen deze 2 ICM over de spoorbrug gepasseerd als IC naar Enschede
Op de terugweg kwam dit transportje nog langst:
De NSR 1842 met Syntus Lint nummer 41 naar Eindhoven
Deze 10 delige ICRm stam staat te niksen op spoor 2 in Nijmegen
En wat vinden jullie?
Groetjes en © Sander van Gool

Op de terugweg kwam dit transportje nog langst:

En wat vinden jullie?
Groetjes en © Sander van Gool
het neerlaten van stroomafnemers kan op de volgende manierenSteviewonder schreef:Als men de panto's dient neer te laten wordt dit altijd bekent gemaakt aan de treinbestuurder door middel van een bord op een geschreven bevel.
bestendige vaste borden naast het spoor
door middel van een geschreven bevel (het fameuze blauw papierke)
door lichtseinen
in deze laatste heb je twee versies. de tijdelijk versies zoals te Kappele op den bos waar men de keuze heeft tussen de snelheidsaanduiding van 60 km/u of het lichbeeld neerlaten stroomafnemers, de andere versie zie je op de lijn 162 in de stations van ciney en marbehan, hier gebruikt men een knipperd symbool neerlaten stroomafnemer om de bestuurder op de hoogte te brengen (het gaat hier om de overgang in de bovenleiding tussen twee voedinsgposten, enkel indien er een te groot potentiaalverschil zou zijn)
de borden voor stroomafnemer aflaten, zijn dat niet die pyjamaborden?Steven schreef:het neerlaten van stroomafnemers kan op de volgende manierenSteviewonder schreef:Als men de panto's dient neer te laten wordt dit altijd bekent gemaakt aan de treinbestuurder door middel van een bord op een geschreven bevel.
bestendige vaste borden naast het spoor
door middel van een geschreven bevel (het fameuze blauw papierke)
door lichtseinen
in deze laatste heb je twee versies. de tijdelijk versies zoals te Kappele op den bos waar men de keuze heeft tussen de snelheidsaanduiding van 60 km/u of het lichbeeld neerlaten stroomafnemers, de andere versie zie je op de lijn 162 in de stations van ciney en marbehan, hier gebruikt men een knipperd symbool neerlaten stroomafnemer om de bestuurder op de hoogte te brengen (het gaat hier om de overgang in de bovenleiding tussen twee voedinsgposten, enkel indien er een te groot potentiaalverschil zou zijn)