Pagina 12 van 19
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 08:12
door davyickx
Op de website van De Morgen staat een artikel erover met enkele foto's:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... NMBS.dhtml
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 10:52
door K V B
Wat me opvalt is dat de eerste klasse een 2+1 opstelling heeft. In de M6 is dit 2+2. De stoelen zijn echter niet echt wat je voor een eerste klasse zou verwachten.
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 11:54
door Hans
K V B schreef:
Wat me opvalt is dat de eerste klasse een 2+1 opstelling heeft. In de M6 is dit 2+2. De stoelen zijn echter niet echt wat je voor een eerste klasse zou verwachten.
Lijkt alsof er gewoon geen plaats was om 2+2 (toch zeker niet op de bovenverdieping, kan ik niet goed afleiden uit de foto's en video). De zetels lijken idd ook 2e klasse te zijn (vergelijk met de foto's uit een 2e klasse op pagina 2 van dit topic)?
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 12:21
door Steven
De nieuwe M5 heeft beneden een 2+2 opstelling en boven een 2+1 opstelling, dit zowel in eerste als tweede klasse. Door dezelfde stoelen als de M6 te gebruiken is er inderdaad niet voldoende plaats om boven de 2+2 te gebruiken met voldoende plaats voor een middengang.
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 13:10
door Joris
Hallo,
Alweer een degradatie van 2de klas dus...
Wat is nu nog het verschil tussen 1ste en 2de? Buiten de prijs dan...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 13:22
door Steven
het verschil moet idem zijn als dat van een M6, andere (lees zachtere) stof van de zetels, leeslampjes, de vrije ruimte voor de benen.
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 16:39
door TBJeroen
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 23:29
door Stijn D.C.
Der is precies nog iets in de cabine geplaatst bakje zoals KVB, of is dat KVB?
mvg,
Stijn
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 08 mei 2009, 23:41
door Hans
Stijn D.C. schreef:Der is precies nog iets in de cabine geplaatst bakje zoals KVB, of is dat KVB?
Volgens iemand op die pagina met de foto's is het TBL1+.
Ik vind het interieur trouwens heel erg knap gedaan! Het ziet er precies wel minder 'paars' uit en neutraler grijs dan de M6, maar dat kan ook aan de foto liggen. Zeker een van de beste moderniseringen die ik van de NMBS al gezien heb.
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 09 mei 2009, 09:28
door TBJeroen
Hans schreef:Stijn D.C. schreef:Der is precies nog iets in de cabine geplaatst bakje zoals KVB, of is dat KVB?
Volgens iemand op die pagina met de foto's is het TBL1+.
Ik vind het interieur trouwens heel erg knap gedaan! Het ziet er precies wel minder 'paars' uit en neutraler grijs dan de M6, maar dat kan ook aan de foto liggen. Zeker een van de beste moderniseringen die ik van de NMBS al gezien heb.
Ik ben die persoon dat dat daar geschreven heeft, dat is TBL1+ ja.
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 09 mei 2009, 10:09
door Steven
Ik vind het een beetje jammer dat ze de TBL1+ daar gezet hebben, ze konden die lampjes perfect plaatsen op de ruimte waar vroeger de memor zat. Als je goed ziet hebben ze die gaten met grijze plastic opgevuld.
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 12 mei 2009, 12:36
door rudi houthooft
Kent er iemand de dienstregeling van de vernieuwde M5 ? Het (ik vermoed P-trein) treinpaar waarop deze nieuwe stellen worden ingezet ?
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 12 mei 2009, 13:05
door TBJeroen
Gisteren rond 16u30 werd een M5m stam met HLE 21xx door een rangeerloc Brussel-zuid binnen getrokken. Weet ook niet waar heen ...
Re: Modernisering M5
Geplaatst: 13 mei 2009, 17:57
door Tux
een collega zei dat hij gisteren tussen Brussel en Antwerpen reed.. Maar ik neem hem met een pak zout

Re: Modernisering M5
Geplaatst: 13 mei 2009, 18:48
door stefanic
rudi houthooft schreef:Kent er iemand de dienstregeling van de vernieuwde M5 ? Het (ik vermoed P-trein) treinpaar waarop deze nieuwe stellen worden ingezet ?
Deze stam rijdt 's ochtends P7515 (Moeskroen 7u14 -Leuven 9u19) en 's avonds P8514 (Leuven 17u11- Moeskroen 19u14)