TREINERGERNISSEN.
Re: TREINERGERNISSEN.
Dat is het theoretisch hier ook, enkel om reden van veiligheid mag deze in de stuurpost. Wij hebben als TB regels waarin er zelfs een voorrangsregel bestaat om uit te maken wie wel en niet in de stuurpost mag. Wat je moet doen om te bepalen wie er in de stuurpost mag indien er zich meerdere mensen aandienen. (een volgorde dus). Rekening houden van max 4 personen in een stuurpost.
Re: TREINERGERNISSEN.
1st en vooral volgens rangdentheo schreef:Alfabetisch of volgens anciënniteit ?

Re: TREINERGERNISSEN.
Nummerke trekken zoals in een grootwarenhuis bij de beenhouwerij en/of de kaasafdeling...? 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: TREINERGERNISSEN.
Treinergernis vandaag. IR Brussel-Antwerpen met M5'en. Een vrij rustige eerste klasse met daarin 1 reiziger, die zo goed als zeker geen ticket eerste klasse had, wiens iPod zo luid staat dat heel het rijtuig het kan horen.
Re: TREINERGERNISSEN.
Volgens rang, prioriteit. Iedereen moet zich echter kunnen bewijzen. Gewoon een vrijkaart met naam er op volstaat dus niet. Tenzij het een treinbestuurder of treinbegeleider betreft (functies staan altijd vermeld op de vrijkaarten van de NMBS groep).dentheo schreef:Alfabetisch of volgens anciënniteit ?
In alle andere gevallen bestaan er stuurpostvergunningen die al dan niet een tijdelijk karakter hebben.
In functie van de veiligheid kan de bestuurder iedereen uit zijn stuurpost zetten.
Re: TREINERGERNISSEN.
Enkele ergernissen :
- Niet rechts op de roltrap gaan staan. Als je aan de rechterkant van de roltrap gaat staan kunnen mensen die gehaast zijn links doorstappen. In Hong Kong bv hebben ze dat al jaren begrepen.
- Brussel Noord : Een mensenmassa die daar naar de schermen staat te kijken en zo de volledige doorgang naar de perrons blokkeert. Ligt natuurlijk niet echt aan de reizigers, maar meer aan de achterlijke persoon die de schermen indertijd op de meest onpraktische plaats heeft gehangen. Is trouwens niet alleen in Brussel Noord zo, Mechelen ook...
- Niet rechts op de roltrap gaan staan. Als je aan de rechterkant van de roltrap gaat staan kunnen mensen die gehaast zijn links doorstappen. In Hong Kong bv hebben ze dat al jaren begrepen.
- Brussel Noord : Een mensenmassa die daar naar de schermen staat te kijken en zo de volledige doorgang naar de perrons blokkeert. Ligt natuurlijk niet echt aan de reizigers, maar meer aan de achterlijke persoon die de schermen indertijd op de meest onpraktische plaats heeft gehangen. Is trouwens niet alleen in Brussel Noord zo, Mechelen ook...
Re: TREINERGERNISSEN.
Fout,je betaalt een vervoersbewijs geen zitplaatsmelle schreef:Gewoon belachelijk dat je niet in 1ste klas mag gaan zitten. Je hebt betaald voor een zitplaats en niet voor een staanplaats!Hogersluys schreef:Eigenlijk vindt ik dit niet meer dan terecht. Het is toch hondensdol dat er vaak nog zitplaatsen vrij zijn in eerste klas terwijl de passagiers van 2de klasse amper nog plaats hebben om te staan. In vliegtuigen mogen bij overboeking de passagiers ook in eerste klasse plaatsnemen.MIVB-reiziger schreef:- Mensen die in eerste klas gaan zitten zonder vervoerbewijs en/of toestemming ("dat is toch zo, als er geen plaats meer is in tweede mag ik hier zitten" enz). En de ontzettend lakse houding van veel treinbegeleiders op dit gebied.
Re: TREINERGERNISSEN.
Een trein is geen vliegtuig en omgekeerd. Koop u gewoon een klasverhoging als je dan toch wil zitten op die rit.
Re: TREINERGERNISSEN.
Is dat een NMBS-reglement of een van andere aard?Steven schreef:Dat is het theoretisch hier ook, enkel om reden van veiligheid mag deze in de stuurpost. Wij hebben als TB regels waarin er zelfs een voorrangsregel bestaat om uit te maken wie wel en niet in de stuurpost mag. Wat je moet doen om te bepalen wie er in de stuurpost mag indien er zich meerdere mensen aandienen. (een volgorde dus). Rekening houden van max 4 personen in een stuurpost.
Veel NBMS-regels en formulieren (M510, bijvoorbeeld) bestaan niet bij de privévervoerders die hiervoor een document naar eigen inzien mogen opstellen.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: TREINERGERNISSEN.
Dat een massa mensen de doorgang blokkeren door naar de schermen te kijken kom je op elk groot station tegen hoor. (bv zo heb ik dezelfde ervaringen al meegemaakt bij gent-sint-pieters. Men moet gewoon meer schermen installeren. (in de spits is dat echt nodig, omdat treinen vaak van spoor wisselen en mensen zijn dan wantrouwig en blijven staan tot de trein uiteindelijk echt aankomt.TommyG schreef:Enkele ergernissen :
- Brussel Noord : Een mensenmassa die daar naar de schermen staat te kijken en zo de volledige doorgang naar de perrons blokkeert. Ligt natuurlijk niet echt aan de reizigers, maar meer aan de achterlijke persoon die de schermen indertijd op de meest onpraktische plaats heeft gehangen. Is trouwens niet alleen in Brussel Noord zo, Mechelen ook...
Re: TREINERGERNISSEN.
Dus een klasverhoging garandeert dan een zitplaats?Steven schreef:Koop u gewoon een klasverhoging als je dan toch wil zitten op die rit.
Re: TREINERGERNISSEN.
Meestal wel, tenzij... al de vrije plaatsen ingenomen zijn door reizigers met een tweedeklasbiljet. In principe moet de TBG dan plaatsen vrij maken, al wil ik de storm in de politiek correcte media dan nog wel eens meemaken.Jeroen schreef:Dus een klasverhoging garandeert dan een zitplaats?Steven schreef:Koop u gewoon een klasverhoging als je dan toch wil zitten op die rit.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: TREINERGERNISSEN.
dekooiker schreef:Is dat een NMBS-reglement of een van andere aard?Steven schreef:Dat is het theoretisch hier ook, enkel om reden van veiligheid mag deze in de stuurpost. Wij hebben als TB regels waarin er zelfs een voorrangsregel bestaat om uit te maken wie wel en niet in de stuurpost mag. Wat je moet doen om te bepalen wie er in de stuurpost mag indien er zich meerdere mensen aandienen. (een volgorde dus). Rekening houden van max 4 personen in een stuurpost.
Veel NBMS-regels en formulieren (M510, bijvoorbeeld) bestaan niet bij de privévervoerders die hiervoor een document naar eigen inzien mogen opstellen.
Dat is volgens mij een algemeen reglement, het zou pas een zootje zijn als ieder spoorbedrijf zijn eigen type van toelating heeft om in een stuurpost te mogen. Voorbeeld: een treinbestuurder van crossrail gaat met een nmbs trein mee om lijnstudie te doen, die bestuurder moet dus een stuurposttoelating verkrijgen. Dit moet dus een document zijn dat die nmbs bestuurder kan herkennen.
Documenten die in meerdere bedrijven gelden hebben dus best dezelfde naam en uitzicht.