
Electrificatie Herentals-Mol
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Misschien heeft ProRail wel een paar palen over, kunnen ze meteen de Ijzeren Rijn verder afmaken 

-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Ga daar maar niet van uit; toen de bovenleiding bij de Schipholtunnel naar beneden gehaald werd, was er ook een aantal maanden minder treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Zuid-Hoofddorp, omdat er geen onderdelen waren...
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Electrificatie Herentals-Mol
even voor de duidelijkheid ; de palen en materialen zullen er wel zijn maar het gaat er om dat er geen aannemer is gevonden die ze wil plaatsen
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Dat waren geen palen, maar montage onderdelen voor het tunneldak die er niet genoeg waren.MaartendeJ schreef:Ga daar maar niet van uit; toen de bovenleiding bij de Schipholtunnel naar beneden gehaald werd, was er ook een aantal maanden minder treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Zuid-Hoofddorp, omdat er geen onderdelen waren...
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Dat klopt als een bus: er is nog geen aannemer gevonden. Hoe dat komt? dat staat in de Standaard van vandaag 30 maart:ijzeren rijn 82 schreef:wat ik heb gehoord en de geruchten die rond gaan is er geen aannemer gevonden voor de bovenleidingspalen te plaatsen voor Herentals-Mol, niemand zou zich er op in hebben geschreven of intresse hebben
gevolg : Uitsel tot ??
http://www.destandaard.be/artikel/detai ... d=93385FNT
spoorwegrealist
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Tsjah, als het lastenboek 'zo goed als,' nog niet dus, klaar is, dan is het nogal wiedes dat er nog geen aannemers zijn. Wie durft zijn geld op 2015 te zetten?
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Dit wordt identiek hetzelfde verhaal als met de glazen boxen die als station moesten dienen op L36/L36N tussen Leuven en Brussel.stefanic schreef:Dat klopt als een bus: er is nog geen aannemer gevonden.ijzeren rijn 82 schreef:wat ik heb gehoord en de geruchten die rond gaan is er geen aannemer gevonden voor de bovenleidingspalen te plaatsen voor Herentals-Mol, niemand zou zich er op in hebben geschreven of intresse hebben
gevolg : Uitsel tot ??
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Hallo iedereen,
vandaag opgemerkt in Olen: langs weerszijden van het spoor zijn om de ca 50 m houten paaltjes in de grond geslagen. Op de perrons is dit gevaarlijk voor de reizigers.
Ik vermoed dat daar de palen voor de bovenleiding komen?
vandaag opgemerkt in Olen: langs weerszijden van het spoor zijn om de ca 50 m houten paaltjes in de grond geslagen. Op de perrons is dit gevaarlijk voor de reizigers.
Ik vermoed dat daar de palen voor de bovenleiding komen?
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Electrificatie Herentals-Mol
de werken zouden aanvatten in dec '11
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Ik ben blij dat er een datum is. Dit is gewoon geen lijn (meer) om met MW'tjes te rijden...
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Ik betwijfel het ten zeerste dat in december 2011 de MW41'ers van STockem vrij zijn. Ik heb vernomen dat de testen met de Desiro ML gestaakt zijn voor de rest van het jaar. Dus... éérst zien en dan geloven hoe het met de Desiro ML zit, of die daadwerkelijk op de Athus-Meuse gaan rijden vanaf december 2011 èn er dan wel degelijk MW41'ers vrijkomen van Stockem om elders in te zetten...ijzeren rijn 82 schreef:de werken zouden aanvatten in dec '11
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Gestaakt voor de rest van het jaar, dan zitten ze op Neerpelt - Antwerpen nog een beetje langer met de MW41.LML schreef:Ik betwijfel het ten zeerste dat in december 2011 de MW41'ers van STockem vrij zijn. Ik heb vernomen dat de testen met de Desiro ML gestaakt zijn voor de rest van het jaar. Dus... éérst zien en dan geloven hoe het met de Desiro ML zit, of die daadwerkelijk op de Athus-Meuse gaan rijden vanaf december 2011 èn er dan wel degelijk MW41'ers vrijkomen van Stockem om elders in te zetten...ijzeren rijn 82 schreef:de werken zouden aanvatten in dec '11
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
Hoe weet je dat van de Desiro ML.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
De Desiro's zullen er inderdaad niet zijn in dec 2011.
En wat betreft NEERPELT-Antwerpen: op die verbinding zullen ze nog heel wat langer in dieselmotorwagens zitten, want electrificatie tot Neerpelt zal nog iets langer duren dan tot Mol.
En wat betreft NEERPELT-Antwerpen: op die verbinding zullen ze nog heel wat langer in dieselmotorwagens zitten, want electrificatie tot Neerpelt zal nog iets langer duren dan tot Mol.
spoorwegrealist
Re: Electrificatie Herentals-Mol
De IR hoeft niet noodzakelijk tot Neerpelt te gaan indien de elektrificatie er is. Een overstap op een MW in Mol is in dat geval snel gebeurd.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
En reizigers uit Neerpelt etc. die naar Brussel moeten, moeten dan maar overstappen in Mol EN in Herentals/Lier? ALS(!!) de IRe gesplitst moet worden, zal het in Herentals zijn, wat mij betreft.melle schreef:De IR hoeft niet noodzakelijk tot Neerpelt te gaan indien de elektrificatie er is. Een overstap op een MW in Mol is in dat geval snel gebeurd.
spoorwegrealist