Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 29 mar 2011, 10:23
Misschien heeft ProRail wel een paar palen over, kunnen ze meteen de Ijzeren Rijn verder afmaken 

Dat waren geen palen, maar montage onderdelen voor het tunneldak die er niet genoeg waren.MaartendeJ schreef:Ga daar maar niet van uit; toen de bovenleiding bij de Schipholtunnel naar beneden gehaald werd, was er ook een aantal maanden minder treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Zuid-Hoofddorp, omdat er geen onderdelen waren...
Dat klopt als een bus: er is nog geen aannemer gevonden. Hoe dat komt? dat staat in de Standaard van vandaag 30 maart:ijzeren rijn 82 schreef:wat ik heb gehoord en de geruchten die rond gaan is er geen aannemer gevonden voor de bovenleidingspalen te plaatsen voor Herentals-Mol, niemand zou zich er op in hebben geschreven of intresse hebben
gevolg : Uitsel tot ??
Dit wordt identiek hetzelfde verhaal als met de glazen boxen die als station moesten dienen op L36/L36N tussen Leuven en Brussel.stefanic schreef:Dat klopt als een bus: er is nog geen aannemer gevonden.ijzeren rijn 82 schreef:wat ik heb gehoord en de geruchten die rond gaan is er geen aannemer gevonden voor de bovenleidingspalen te plaatsen voor Herentals-Mol, niemand zou zich er op in hebben geschreven of intresse hebben
gevolg : Uitsel tot ??
Ik betwijfel het ten zeerste dat in december 2011 de MW41'ers van STockem vrij zijn. Ik heb vernomen dat de testen met de Desiro ML gestaakt zijn voor de rest van het jaar. Dus... éérst zien en dan geloven hoe het met de Desiro ML zit, of die daadwerkelijk op de Athus-Meuse gaan rijden vanaf december 2011 èn er dan wel degelijk MW41'ers vrijkomen van Stockem om elders in te zetten...ijzeren rijn 82 schreef:de werken zouden aanvatten in dec '11
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
Gestaakt voor de rest van het jaar, dan zitten ze op Neerpelt - Antwerpen nog een beetje langer met de MW41.LML schreef:Ik betwijfel het ten zeerste dat in december 2011 de MW41'ers van STockem vrij zijn. Ik heb vernomen dat de testen met de Desiro ML gestaakt zijn voor de rest van het jaar. Dus... éérst zien en dan geloven hoe het met de Desiro ML zit, of die daadwerkelijk op de Athus-Meuse gaan rijden vanaf december 2011 èn er dan wel degelijk MW41'ers vrijkomen van Stockem om elders in te zetten...ijzeren rijn 82 schreef:de werken zouden aanvatten in dec '11
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
En reizigers uit Neerpelt etc. die naar Brussel moeten, moeten dan maar overstappen in Mol EN in Herentals/Lier? ALS(!!) de IRe gesplitst moet worden, zal het in Herentals zijn, wat mij betreft.melle schreef:De IR hoeft niet noodzakelijk tot Neerpelt te gaan indien de elektrificatie er is. Een overstap op een MW in Mol is in dat geval snel gebeurd.