Pagina 12 van 17
Geplaatst: 12 feb 2007, 20:23
door Duikbril AM86
Joris schreef:Hallo,
Duikbril AM86 schreef:
Ik zou graag eens weten op welke verbindingen ze nog de frekwentie willen verhogen?
Maar ik zal voor Vlaanderen op niet te veel rekenen....
Op alle City-Rail lijnen rond Brussel. Uiteindelijk zouden er 2 City Rails per uur moeten komen, op aalle CR verbindingen.
Groeten,
Joris De Mol
Dus tegen 2012 op lijn 89, 2 CR's per uur is heel goed!
Dan kan "de pannenkoekenbak" in het station van Zottegem worden afgeschaft waarschijnlijk.

Geplaatst: 12 feb 2007, 20:29
door Gregske
Joris schreef:Hallo,
Duikbril AM86 schreef:
Ik zou graag eens weten op welke verbindingen ze nog de frekwentie willen verhogen?
Maar ik zal voor Vlaanderen op niet te veel rekenen....
Op alle City-Rail lijnen rond Brussel. Uiteindelijk zouden er 2 City Rails per uur moeten komen, op aalle CR verbindingen.
Groeten,
Joris De Mol
Dat is een aardig beginnetje, nu nog CR Antwerpen/Gent/Liège/Charleroi/...
Geplaatst: 12 feb 2007, 21:02
door SIMPY.be
Dat is precies al inter-cityrail hé

Geplaatst: 12 feb 2007, 21:45
door Gregske
SIMPY.be schreef:Dat is precies al inter-cityrail hé

Misverstandje, ik bedoelde dat er ook een CR in die steden mag komen

.
Voor Antwerpen bv. Herentals-Antwerpen; Sint-Niklaas-Antwerpen; Mechelen-Antwerpen; Essen-Antwerpen; Aarschot-Antwerpen; ...
Lijkt me nog niet zo'n slecht voorstel

Geplaatst: 12 feb 2007, 21:48
door Steven
ok uw idee is niet slecht, maar voor brussel neemt men een stral van 30 km rond de stad, voor antwerpen mag deze al iets kleiner zijn als je dit zou doen
Geplaatst: 12 feb 2007, 22:04
door Gregske
Steven schreef:ok uw idee is niet slecht, maar voor brussel neemt men een stral van 30 km rond de stad, voor antwerpen mag deze al iets kleiner zijn als je dit zou doen
Tja, ik heb daar uiteraard niet zo direct naar gekeken. Maar misschien volgende dan

?
Antwerpen-Sint-Niklaas: 26 km
Antwerpen-Boom: 23 km
Antwerpen-Mechelen: 25 km
Antwerpen-Lier: 15 km
Antwerpen-Kapellen: 15 km
Antwerpen-Noorderkempen ???
Met dank aan het spoorboekje

Geplaatst: 12 feb 2007, 22:04
door Shrek
Steven schreef:ok uw idee is niet slecht, maar voor brussel neemt men een stral van 30 km rond de stad, voor antwerpen mag deze al iets kleiner zijn als je dit zou doen
antwerpen heeft al een tramnetwerk dat beter kan uitgebreid worden voor regionale lijnen he

Geplaatst: 12 feb 2007, 22:10
door Gregske
Shrek schreef:Steven schreef:ok uw idee is niet slecht, maar voor brussel neemt men een stral van 30 km rond de stad, voor antwerpen mag deze al iets kleiner zijn als je dit zou doen
antwerpen heeft al een tramnetwerk dat beter kan uitgebreid worden voor regionale lijnen he

Shrek, is beiden niet beter?
Stel: ik kom uit Hoogstraten en ben met de auto. Ik rijd nu tot Merksem op een kleine kilometer van de E19, ideaal voor de stad te bereiken.
Iemand uit Kapellen gaat niet zeggen dat die datzelfde doet want die pakt liever de bus of de trein en het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Geplaatst: 12 feb 2007, 22:25
door Duikbril AM86
Voorlopig blijft ons CR alfabet dus beperkt tot volgende verbindingen.
Anwerpen staat der nog niet in.
CR 1: Aalst - Erembodegem - Denderleeuw - Liedekerke - Ternat - Dilbeek - Jette - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek
CR 2: Dendermonde - Lebbeke - Merchtem - Asse- Jette - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Halle - Edingen - Herne - Tollembeek - Galmaarden - Geraardsbergen
CR 3: Nijvel - Eigenbrakel (enkel tijds de spits) - Brussel-Zuid - Brussel- Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - Terhulpen - Louvain-La-Neuve-Universite
CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)
CR 5:Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - (gedeelte met CR 4) - Jette - Dilbeek - Ternat - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst
CR6: S' Gravenbrakel - Tubeke - Halle - Buizingen - Lot - Vorst-Zuid - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Haren-Zuid - Zaventem - Nossegem - Kortemberg - Veltem - Leuven (CR 6: 2 verbindigen per uur)
Bron: (CityRailboekje (of de CRbijbel) per 10/12/2006)
Geplaatst: 13 feb 2007, 00:09
door Shrek
Gregske schreef:
Stel: ik kom uit Hoogstraten en ben met de auto. Ik rijd nu tot Merksem op een kleine kilometer van de E19, ideaal voor de stad te bereiken.
Iemand uit Kapellen gaat niet zeggen dat die datzelfde doet want die pakt liever de bus of de trein en het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Beiden is zeker beter, mits er natuurlijk goede aansluitingen zijn
Gebruiken die Cr-stelletjes hun panelen eigelijk al of worden ze gebruikt als normaal klassiekje?
Geplaatst: 13 feb 2007, 17:42
door MaiKeg
Shrek schreef:Steven schreef:ok uw idee is niet slecht, maar voor brussel neemt men een stral van 30 km rond de stad, voor antwerpen mag deze al iets kleiner zijn als je dit zou doen
antwerpen heeft al een tramnetwerk dat beter kan uitgebreid worden voor regionale lijnen he

Een tram kan nooit tippen aan de snelheid waarmee een trein een afstand aflegt (en is in mijn ogen bedoeld voor korte afstanden), of men moet iets lightrailachtigs in voege brengen. De tramlijn 3 (vroeger Merksem - Antwerpen, inmiddels al Merksem - Antwerpen - Zwijndrecht) wordt binnen dit en 10 jaar normaal al uitgebreid tot in Beveren-Waas. Later (reken maar een jaar of 30-40) zou het ook de bedoeling zijn om deze tramlijn tot in Sint-Niklaas (!) te laten komen. Die plannen bestaan allemaal... Alsook de idee om lijn 15 Mortsel - Linkeroever van Linkeroever door te trekken naar Kruibeke.
Groeten,
Maikel
Geplaatst: 13 feb 2007, 17:59
door Shrek
MaiKeg schreef:
Een tram kan nooit tippen aan de snelheid waarmee een trein een afstand aflegt (en is in mijn ogen bedoeld voor korte afstanden), of men moet iets lightrailachtigs in voege brengen. De tramlijn 3 (vroeger Merksem - Antwerpen, inmiddels al Merksem - Antwerpen - Zwijndrecht) wordt binnen dit en 10 jaar normaal al uitgebreid tot in Beveren-Waas. Later (reken maar een jaar of 30-40) zou het ook de bedoeling zijn om deze tramlijn tot in Sint-Niklaas (!) te laten komen. Die plannen bestaan allemaal... Alsook de idee om lijn 15 Mortsel - Linkeroever van Linkeroever door te trekken naar Kruibeke.
Ik bedoelde dus dat het voor zon dorpen als beveren-waas en kruibeke beter is een tramlijn te gebruiken dan een spoorweg

een trein is absoluut sneller op lange afstanden, maar daar draait een GEN nu juist niet om he

Geplaatst: 13 feb 2007, 20:15
door Gregske
Shrek schreef:MaiKeg schreef:
Een tram kan nooit tippen aan de snelheid waarmee een trein een afstand aflegt (en is in mijn ogen bedoeld voor korte afstanden), of men moet iets lightrailachtigs in voege brengen. De tramlijn 3 (vroeger Merksem - Antwerpen, inmiddels al Merksem - Antwerpen - Zwijndrecht) wordt binnen dit en 10 jaar normaal al uitgebreid tot in Beveren-Waas. Later (reken maar een jaar of 30-40) zou het ook de bedoeling zijn om deze tramlijn tot in Sint-Niklaas (!) te laten komen. Die plannen bestaan allemaal... Alsook de idee om lijn 15 Mortsel - Linkeroever van Linkeroever door te trekken naar Kruibeke.
Ik bedoelde dus dat het voor zon dorpen als beveren-waas en kruibeke beter is een tramlijn te gebruiken dan een spoorweg

een trein is absoluut sneller op lange afstanden, maar daar draait een GEN nu juist niet om he

Het is maar hoe je het bekijkt.
En aanbod mag er zijn

Geplaatst: 13 feb 2007, 22:07
door Bert
Gregske schreef:Shrek schreef:MaiKeg schreef:
Een tram kan nooit tippen aan de snelheid waarmee een trein een afstand aflegt (en is in mijn ogen bedoeld voor korte afstanden), of men moet iets lightrailachtigs in voege brengen. De tramlijn 3 (vroeger Merksem - Antwerpen, inmiddels al Merksem - Antwerpen - Zwijndrecht) wordt binnen dit en 10 jaar normaal al uitgebreid tot in Beveren-Waas. Later (reken maar een jaar of 30-40) zou het ook de bedoeling zijn om deze tramlijn tot in Sint-Niklaas (!) te laten komen. Die plannen bestaan allemaal... Alsook de idee om lijn 15 Mortsel - Linkeroever van Linkeroever door te trekken naar Kruibeke.
Ik bedoelde dus dat het voor zon dorpen als beveren-waas en kruibeke beter is een tramlijn te gebruiken dan een spoorweg

een trein is absoluut sneller op lange afstanden, maar daar draait een GEN nu juist niet om he

Het is maar hoe je het bekijkt.
En aanbod mag er zijn

Dan creer je beter zoals in Duitsland de S-bahn. Het GEN lijkt daar ook wel op.

Dat is ideaal om de kleinere gemeenten rond een grote stad zoals Antwerpen te verbinden
Geplaatst: 14 feb 2007, 11:08
door Merijn
Heeft er al iemand foto's van het interieur toevallig? Of zit daar binnen gene display? Buitenkant vind ik wel mooi, behalve de neus......brrrrrrrrr.....wie komt daar nu op?
