Ticketautomaten NMBS
Re: Ticket automaten NMBS
Om er geen nieuw topic voor te moeten openen ... Kan je de shoppingbiljetten ook aan de automaten kopen (gesteld dat die dingen werken)?
L'union fait la force.
Je kunt uit die automaat normaal toch alleen de "normale biljetten" krijgen?
Maar deze is enkel gedurende een bepaalde tijd beschikbaar. Niet alles zit in die automaten vrees ik. Heb er nog niet naar gezocht dus geen idee.
In Gent Sint-Pieters is de automaat voor afhalen van internationale biljetten levensloos, in Kortrijk is ie helemaal weg. Mevrouw aan het loket vertelde me dat ie waarschijnlijk niet meer terugkomt.
-
in antwerpen, brussel en luik (en misschien nog wat stations) staan er al nieuwe automaten voor het afhalen van biljetten, ze zien er moderner en strakker uit, maar draaien toch nog altijd op een zeer oude windows versie (k'heb eens een error gezien)

Ze hebben dan ook gewoon een kast rond de oude automaten gezet, het zijn geen nieuwe exemplaren.
-
nee, ik bedoel echt nieuwe automaten, niet gewoon een nieuwe kast er rond (zoals bij de binnelandse)Ze hebben dan ook gewoon een kast rond de oude automaten gezet, het zijn geen nieuwe exemplaren.
ze lijken een beetje op de gele SNCF automaten

Dat zijn inderdaad nieuwe automaten voor het afhalen van biljetten eurostar, thalys, TGV en ICE. Op deze automaten kan je dus NIETS kopen.
Zijn het wel NMBS-automaten of hebben ze gewoon een stelletje overgekocht van de SNCF? 

Het zijn algemene automaten, want heb diezelfde bakjes ook al in Londen zien staan. Het zou me dus niet verbazen dat ze nog in andere grote europese stations te vinden zijn.
-
Bij NS hispeed gebruiken ze die dingen ook als afhaalautomaat, maar daar zijn ze dan weer rood.Het zou me dus niet verbazen dat ze nog in andere grote europese stations te vinden zijn.

En die moeten 5x opnieuw opstarten voordat ze het doen.treinbruno schreef:Bij NS hispeed gebruiken ze die dingen ook als afhaalautomaat, maar daar zijn ze dan weer rood.Het zou me dus niet verbazen dat ze nog in andere grote europese stations te vinden zijn.

In Oostende staat deze automaat ook niet meer in plaats daarvan staat er een karton metPatrick schreef:In Gent Sint-Pieters is de automaat voor afhalen van internationale biljetten levensloos, in Kortrijk is ie helemaal weg. Mevrouw aan het loket vertelde me dat ie waarschijnlijk niet meer terugkomt.
"Beste wensen voor 2010"
Enkel de ticket automaat staat er