Twee thalyssen (maat ontwerp kelder Antw Centraal) komt toch wel voor.... dat's ook langReisThijs schreef:Dit probleem verdwijnt natuurlijk als de trein over de HSL gaat rijden en dan dus niet meer in Roosendaal komt. Alleen zit je met de nieuwe treinstellen weer vast aan een samenstelling van 8 rijtuigen (of 16 bij gekoppelde stellen - maar dat lijkt me toch wat te veel).rvdborgt schreef:De perrons in nederland zijn helemaal geen beperking. op dezelfde route rijden andere treinen met samenstellingen tot 12 rijtuigen.
BENELUX
Re: BENELUX
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Wat is die lengte van die nieuwe treinstellen? Normaal verwacht je dat met twee gekoppelde treinstellen men nog steeds binnene de europese norm van maximaal 400m valt...ReisThijs schreef:Zoals celtjan al zegt, voor zo een lange trein moet je dus meestal een 'heel' perronspoor reserveren, terwijl de Benelux nu overal op een half spoor past (=maximaal 8 rijtuigen, waabij de loc ook als rijtuig telt). In dit geval is dat vooral van belang in Roosendaal waar maar 3 perronsporen zijn en dus te weinig capaciteit, als er meerdere lange treinen tegelijk zouden zijn. Langere samenstellingen voor de Benelux zijn dus niet onmogelijk maar wel onpraktisch.rvdborgt schreef:De perrons in nederland zijn helemaal geen beperking. op dezelfde route rijden andere treinen met samenstellingen tot 12 rijtuigen.
Dit probleem verdwijnt natuurlijk als de trein over de HSL gaat rijden en dan dus niet meer in Roosendaal komt. Alleen zit je met de nieuwe treinstellen weer vast aan een samenstelling van 8 rijtuigen (of 16 bij gekoppelde stellen - maar dat lijkt me toch wat te veel).
Re: BENELUX
zou normaal gezien moeten lukken.
"standaard" rijtuigen zijn niet langer dan 25 m dus is een 8 delig stel normaal gezien max. 200m.
Langere rijtuigen gaan overal problemen geven ivm het vrije ruimteprofiel.
TGV rijtuigen zijn korter, oa. omwille van de gedeelde onderstellen, Talgo rijtuigen zijn nog korter en zo zijn er nog verschillende.
"standaard" rijtuigen zijn niet langer dan 25 m dus is een 8 delig stel normaal gezien max. 200m.
Langere rijtuigen gaan overal problemen geven ivm het vrije ruimteprofiel.
TGV rijtuigen zijn korter, oa. omwille van de gedeelde onderstellen, Talgo rijtuigen zijn nog korter en zo zijn er nog verschillende.
Re: BENELUX
Afgelopen vrijdag de 1183 gespot.
Die is pas gereviseerd namelijk 19-08-09.
Prachtig om te zien !! .
Die is pas gereviseerd namelijk 19-08-09.
Prachtig om te zien !! .
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Re: BENELUX
Er stond vandaag een artikel in De Morgen over de onredelijk hoge vertragingen op de Benelux lijn.
Volgens de NMBS ligt het aan de Traxx locomotieven. Deze hebben nog wat "kinderziektes", maar op termijn zijn ze een voordeel voor de reiziger want ze zouden sneller zijn.
Begrijp dat laatste niet goed, want zag vorige week nog een loc met 120 op terwijl de oudere rode locs 160 rijden.
Vandaag nog enkele afgeschafte beneluxen, en vanmorgen hadden de eerste twee die vanuit Brussel Zuid en Rotterdam vertrokken al meteen twintig minuten vertraging. Je moet het eigenlijk maar kunnen hé 's ochtends om 5 a 6 uur.
Gelukkig toen ik naar Antwerpen reed vanuit Brussel Zuid reed ie wel, met de Belgische I10? rijtuigen, deuren gingen niet open, toen ze eenmaal open gingen, gingen ze ineens allemaal terug dicht, terwijl ik net instapte, gevolg een blauwe plek op mijn arm want de deur ging niet automatisch terug open.
Een grote dikke miserie met die Benelux is het.
Volgens de NMBS ligt het aan de Traxx locomotieven. Deze hebben nog wat "kinderziektes", maar op termijn zijn ze een voordeel voor de reiziger want ze zouden sneller zijn.
Begrijp dat laatste niet goed, want zag vorige week nog een loc met 120 op terwijl de oudere rode locs 160 rijden.
Vandaag nog enkele afgeschafte beneluxen, en vanmorgen hadden de eerste twee die vanuit Brussel Zuid en Rotterdam vertrokken al meteen twintig minuten vertraging. Je moet het eigenlijk maar kunnen hé 's ochtends om 5 a 6 uur.
Gelukkig toen ik naar Antwerpen reed vanuit Brussel Zuid reed ie wel, met de Belgische I10? rijtuigen, deuren gingen niet open, toen ze eenmaal open gingen, gingen ze ineens allemaal terug dicht, terwijl ik net instapte, gevolg een blauwe plek op mijn arm want de deur ging niet automatisch terug open.
Een grote dikke miserie met die Benelux is het.
Re: BENELUX
PassengersWeb meld:
dat de eerste (9201) benelux problemen had met deursluiting en dat de schouwer moest komen. Deze is dan met 9 minuten vertraging over de grens gereden.
Benelux (9205) Is maar tot Antwerpen-Centraal kunnen rijden en vandaar afgeschaft tot Amsterdam. Rede: problemen met de HLE reeks 11.
Benelux (9224) is met 60 min vertraging aangekomen in Brussel-Zuid. Vertrokken uit Amsterdam met 48min vertraging.
Benelux (9236) is geheel afgeschaft van Amsterdam tot Brussel (reden is dat materiaal van den 9205 niet in Amsterdam geraakt is)
Benelux (9252) Afgeschaft van Roosendaal tot Brussel. Reden: onbekend maar is wel leeg tot Brussel gereden.
Voila er hadden een 3 a 4 tal treinen een vertraging van tussen de 10 a 30 minuten. Tot zover de uiteenzetting van het beneluxverkeerd vandaag.
dat de eerste (9201) benelux problemen had met deursluiting en dat de schouwer moest komen. Deze is dan met 9 minuten vertraging over de grens gereden.
Benelux (9205) Is maar tot Antwerpen-Centraal kunnen rijden en vandaar afgeschaft tot Amsterdam. Rede: problemen met de HLE reeks 11.
Benelux (9224) is met 60 min vertraging aangekomen in Brussel-Zuid. Vertrokken uit Amsterdam met 48min vertraging.
Benelux (9236) is geheel afgeschaft van Amsterdam tot Brussel (reden is dat materiaal van den 9205 niet in Amsterdam geraakt is)
Benelux (9252) Afgeschaft van Roosendaal tot Brussel. Reden: onbekend maar is wel leeg tot Brussel gereden.
Voila er hadden een 3 a 4 tal treinen een vertraging van tussen de 10 a 30 minuten. Tot zover de uiteenzetting van het beneluxverkeerd vandaag.
Re: BENELUX
Tja, en in de Benelux kan werkelijk alles tegenwoordig... zie bijvoorbeeld deze foto
Geloof dat dit wel de meest exotische tot nu toe is...

Geloof dat dit wel de meest exotische tot nu toe is...
Re: BENELUX
zet de foto even hier, dat is gemakelijker;Daniël schreef:Tja, en in de Benelux kan werkelijk alles tegenwoordig... zie bijvoorbeeld deze foto![]()
Geloof dat dit wel de meest exotische tot nu toe is...




-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: BENELUX
Weet iemand wat er vandaag met de benelux aan de hand was? Tot deze middag hebben maar 4 van de 9 stammen hun dienst verzekerd... Staat nergens iets bij de ns of railtime als storing vermeld...
Brussel-Amsterdam:
9201 op tijd vertrokken, met +01:11 vertrokken in Antwerpen, reed als IC9205 in Nederland (waar hij ook nog eens omgeleid is via Bijlmer Arena)
9205 afgelast
9209 met +00:12 vertrokken, +00:21 aangekomen
9213 afgelast (gevolg van 9208)
9217 afgelast (gevolg van 9212)
9221 afgelast (gevolg van 9216)
Amsterdam(/Rotterdam)-Brussel
9208 afgelast
9212 afgelast
9216 afgelast
9220 afgelast
9224 met +00:09 aangekomen
9228 op tijd
Brussel-Amsterdam:
9201 op tijd vertrokken, met +01:11 vertrokken in Antwerpen, reed als IC9205 in Nederland (waar hij ook nog eens omgeleid is via Bijlmer Arena)
9205 afgelast
9209 met +00:12 vertrokken, +00:21 aangekomen
9213 afgelast (gevolg van 9208)
9217 afgelast (gevolg van 9212)
9221 afgelast (gevolg van 9216)
Amsterdam(/Rotterdam)-Brussel
9208 afgelast
9212 afgelast
9216 afgelast
9220 afgelast
9224 met +00:09 aangekomen
9228 op tijd
Re: BENELUX
Zie ook direct geen verklaring.
Dinsdag echter ook wel prijs gehad : 60 min vertraging van Brussel-Zuid tot Rotterdam:
30 min in Brussel Zuid wegens problemen locomotief
15 min in Antwerpen Centraal wegens - jawel - problemen locomotief
15 minuten tussen Antwerpen en Roosendaal wegens volgen andere trein
Loco was een Belgische TRAXX. Was de trein van 8u13 in Brussel Zuid.
Eigenaardig : op de gele affiches staat 8u13, op de aanwijzers op het perron stond 8u18
Vanwaar het verschil??
Dinsdag echter ook wel prijs gehad : 60 min vertraging van Brussel-Zuid tot Rotterdam:
30 min in Brussel Zuid wegens problemen locomotief
15 min in Antwerpen Centraal wegens - jawel - problemen locomotief
15 minuten tussen Antwerpen en Roosendaal wegens volgen andere trein
Loco was een Belgische TRAXX. Was de trein van 8u13 in Brussel Zuid.
Eigenaardig : op de gele affiches staat 8u13, op de aanwijzers op het perron stond 8u18
Vanwaar het verschil??
Re: BENELUX
er was vanmorgen problemen in Roosendaal (heeft op railtime gestaan) Seinstoring tussen Roosendaal en Lage Zwaluw.
Re: BENELUX
Zoals hierboven beschreven was er inderdaad een seinstoring tussen Roosendaal en
de Nederlandse/Belgische grens
Daardoor reden er op het Belgisch gedeelte geen Benelux-treinen; deze reden enkel
op het Nederlandse gedeelte
Passagiers dienden in Roosendaal over te stappen op een vervangingsbus die tot Essen
reed en vervolgens moest men overstappen op de dubbeldektrein Essen-Charleroi
de Nederlandse/Belgische grens
Daardoor reden er op het Belgisch gedeelte geen Benelux-treinen; deze reden enkel
op het Nederlandse gedeelte
Passagiers dienden in Roosendaal over te stappen op een vervangingsbus die tot Essen
reed en vervolgens moest men overstappen op de dubbeldektrein Essen-Charleroi
Re: BENELUX
Eigenaardig want Lage Zwaluwe (zie bericht ervoor) ligt aan de Moerdijk zeker niet aan de grens...apestaart schreef:Zoals hierboven beschreven was er inderdaad een seinstoring tussen Roosendaal en
de Nederlandse/Belgische grens
Daardoor reden er op het Belgisch gedeelte geen Benelux-treinen; deze reden enkel
op het Nederlandse gedeelte
Passagiers dienden in Roosendaal over te stappen op een vervangingsbus die tot Essen
reed en vervolgens moest men overstappen op de dubbeldektrein Essen-Charleroi

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
En toch waren er problemen aan de grens; waarom moesten ze anders in Roosendaal
overstappen
overstappen