Pagina 12 van 25

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 20:45
door stefanic
Kalimero schreef:
stefanic schreef:En zoals eerder al gezegd: waarom het personeel (in dit geval treinbegeleider) gaan pesten dat NIET staakt en zorgt dat er toch enkele treinen kunnen rijden??? :evil:
Wat heb je daar nu aan ? Misschien geraak je met een beetje geluk op je werk, maar wie garandeert er dat je ook teruggeraakt ? Dan liever zoals nu: alles of niks.
???? Dus jij beweert hier dat de stakers slimmer zijn dan de werkwilligen. Want je kan beter staken dan toch moeite te doen om reizigers te vervoeren naar waar ze moeten zijn, inderdaad met het risico dat ze misschien niet even vlot teruggeraken. Dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als je op een stakingsdag, waarvan wordt beweerd dat alles zal platliggen, toch probeert met de trein ergens te geraken. Da's zoals na het weerbericht dat zware regen voorspelt toch zonder paraplu vertrekken en dan kwaad zijn op de weerman omdat je natgeregend wordt.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 20:54
door Kristofke
de vraag is of je als treinbestuurder en begeleider op een trein wil stappen die misschien bij zijn terugrit ineens niet meer mag rijden omdat er op een seinhuis bv. bij de shiftwisseling plots te weinig personeel is

die moeten natuurlijk ook wel terug thuis geraken

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 20:56
door Steven
Dat is dan werk voor de permanentie, die moeten dan maar een taxi oproepen of andere middelen gebruiken.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 20:58
door am62
Wel eerlijk gezegd, dan liever alles of niets. Morgen probeer ik ook vanuit Geraardsbergen naar Antwerpen te sporen. Als morgen hier in vertrekstation FGRA de lichten in de treinen gedoofd zijn, dan zal ik uitermate blij zijn, want het lange traject is net iets te wispelturig (net zoals het weer de laatste dagen) om erop te vertrouwen dat er ook weldegelijk treinen zullen rijden en terugrijden naar FGRA.
Lees overigens ook : http://spoorvreter.be/blog/?p=4043

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 21:11
door jan_olieslagers
Ik reken op geen enkele trein morgen. Als er al eentje rijdt dan zit hij ten eerste overvol, en kan ten tweede op ieder moment en aan ieder sein stilvallen. Daarbovenop dan nog de twijfel over de terugrit. Nee, bedankt, ik vertrek onchristelijk vroeg met de auto naar Brussel, om terug ter vertrekken kort na de middag.

PS al mijn respect voor de werkwilligen!

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 21:14
door Dietrich
Zoals Spoorvreter dus al zei in zijn blog waren er vanavond al enkele afschaffingen. Zo heb ik de IR van Luchthaven naar Gent-St-Pieters (of IC K ?) daarnet afgeschaft gezien.

Wie momenteel een kijkje neemt op Railtime zal nog veel voorbeelden vinden.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 21:25
door ferry
Hoi
1. Normaal mag volgens wet van 1963 op de vitale sectoren een seinhuis NIET bezet worden
maar ja wie durft hier in dit kl..land de vakbonden ook maar iets in de weg leggen?
2. Een procedure voor de rechter zou best kunnen mocht( men de vakbonden eindelijk rechts- persoonlijkheid toekennen, zodat ze ook kunnen "gepakt" worden) anderzijds moet het toch
kunnen, cfr procedure van reizigersz tegen de stakende vakbondsmensen op de luchthaven
van Zaventem.


f

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 21:57
door jan_olieslagers
ferry schreef:wie durft hier in dit kl..land de vakbonden ook maar iets in de weg leggen?f
Ooi heb ik wel eens een verhaal gehoord van een stakingspost van vier dapperen die het seinhuis van Brussel-Zuid blokkeerde - en één dispatcher (wiens naam hier ooit wel eens gevallen is, maar ik ga hem niet publiekelijk herhalen) klom dat trapke op, en was struis genoeg gebouwd dat geen van de vier hem iets in de weg durfde te leggen. Onze held heeft toen gedurende verschillende uren op zijn eentje dat drukke seinhuis aan de gang gehouden - en de treinen reden.
Geen gemakkelijk mens om mee samen te werken, maar zo iemand gun ik dat graag!

Dus jawel, het kan zeker, als men maar wat kl_t_n aan het lijf heeft.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 23:09
door Kristofke
ik zie op Rail Time dat vele treinen tot in Antwerpen Berchem zijn gereden en dan afgeschaft zijn

staan die treinen daar nu gewoon? Is de bestuurder uitgestapt? Of gaat rijdt die de trein naar de bundel (waar velen hun auto toch staat niet?)

Hoe gaat dit praktisch in zijn werk? Moet de bestuurder dan bellen naar TC of zo om te zeggen dat hij naar de bundel wil rijden?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 04 nov 2009, 23:56
door eagleheart
is er een mogelijkheid om een sorry pass te verkrijgen zoals bij vorige stakingen?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 00:06
door Steven
volgens wat ik gezien heb op de website van de vrt nieuwsredactie zou er een sorrypass komen, kijken dus. Meer info zal nog wel volgen.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 01:59
door Asterix
AlexNL schreef:Staakt men bij Infrabel trouwens ook?
Om 22.00u is men blijkbaar TC binnengevallen om de boel plat te leggen. Dat men nu eindelijk eens werk maakt van een effectieve splisting NMBS-Infrabel!

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 02:02
door Kristofke
volgens het VRT Nieuws was de vakbond TC binnengevallen, maar stonden ze wel voor de deur van den blok van FBMZ ;)

maar goed, daar leg je eigenlijk ook meer dan half het land mee plat

btw, niemand van mijn Nederlandstalige Infrabel collega's kan morgen gaan werken omdat ze uit het Antwerpse komen en geen auto hebben. Dus je kan Infrabel medewerkers moeilijk verwijten dat ze staken, want velen moeten ;)

een goede regulator houdt trouwens het vakbondspersoneel buiten de deur, ze hebben daar tenslotte niets te zoeken, dan kan hij eventueel aan het werkende personeel vragen wie er wil vertrekken, hij staat trouwens in zijn recht dacht ik want een blok is geen toegang voor onbevoegden

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 02:47
door rvdborgt
Kristofke schreef:een goede regulator houdt trouwens het vakbondspersoneel buiten de deur, ze hebben daar tenslotte niets te zoeken, dan kan hij eventueel aan het werkende personeel vragen wie er wil vertrekken, hij staat trouwens in zijn recht dacht ik want een blok is geen toegang voor onbevoegden
Bezetting of het hinderen van werkwilligen is sowieso illegaal.

Groetjes,
Rian

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 07:29
door RIDCO
Ik dacht dat je een badge nodig hebt om toegang te krijgen tot dat seinhuis......