Pagina 12 van 82

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 12 okt 2010, 11:42
door celtjan
nighttrain schreef: daar hebt U gelijk in.
maar ik denk dat elke manier wel zijn segment van reizigers heeft.
Die in funktie van hun behoefte f situatie de ene of andere manier voordeliger zal vinden.
Reizen met toestellen van City Jet (per F50 - Ex-VLM) is in de meeste gevallen duurder dan met de €*, en spreekt vooral de zakenreiziger aan. De F50 telt maar 48 zitjes; de Bae 146/Avro's (Ex Air France) kunnen tot 109 pers (afhankelijk van de cabineinrichting) vervoeren.

De €* ... is bijgevolg meestal wat goedkoper... en groener voor de 'groene' jongens.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 12 okt 2010, 13:22
door nighttrain
celtjan schreef:
nighttrain schreef: daar hebt U gelijk in.
maar ik denk dat elke manier wel zijn segment van reizigers heeft.
Die in funktie van hun behoefte f situatie de ene of andere manier voordeliger zal vinden.
Reizen met toestellen van City Jet (per F50 - Ex-VLM) is in de meeste gevallen duurder dan met de €*, en spreekt vooral de zakenreiziger aan. De F50 telt maar 48 zitjes; de Bae 146/Avro's (Ex Air France) kunnen tot 109 pers (afhankelijk van de cabineinrichting) vervoeren.

De €* ... is bijgevolg meestal wat goedkoper... en groener voor de 'groene' jongens.
Als ik schrijf "voordeliger" heb ik het niet allee over de kostpriis.
voordelig ,in de brede betekenis! van waar , via waar ,tijdsstip,met wie.
het heeft bv geen zin om voor een bankier/zakenman om 7h10 of 7h50 te vertrekken naar London om daar om 7h15 of 8h00 plaatselijke tijd toe te komen en dan nog 2 uur moet wachten voor "de bureaus" open gaan.Maar als hij eerst een werkontbijt wil organiseren met zijn staff kan dit wel aantrekkelijk zijn..

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 12 okt 2010, 15:23
door thomaslj
LML schreef:...om nog te zwijgen over de check-in, pascontrole, gate-controle...
Bij €*: ook check-in, ook identiteitscontroles, ook veiligheidscontroles :-)
Gisteren heb ik gezien dat geen enkele €* Brussel<>Londen op 1.51 u. meer doet volgens de dienstregeling (!?) :?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 12 okt 2010, 15:29
door Steven
Ik zat gisteren in de Eurostar van 8u05 die op 1u51 in Londen was hoor.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 12 okt 2010, 22:13
door LML
thomaslj schreef:
LML schreef:...om nog te zwijgen over de check-in, pascontrole, gate-controle...
Bij €*: ook check-in, ook identiteitscontroles, ook veiligheidscontroles :-)
Gisteren heb ik gezien dat geen enkele €* Brussel<>Londen op 1.51 u. meer doet volgens de dienstregeling (!?) :?
Klopt, maar dat wordt bij Eurostar veel vlugger afgehandeld dan op de doorsnee luchthavens...

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 13 okt 2010, 00:40
door Shrek
thomaslj schreef:Bij €*: ook check-in, ook identiteitscontroles, ook veiligheidscontroles :-)
Gisteren heb ik gezien dat geen enkele €* Brussel<>Londen op 1.51 u. meer doet volgens de dienstregeling (!?) :?
Ze zijn er wel nog hoor, maar de meeste treinen stoppen in Lille. Dit lijkt mij ook heel logisch voor zo'n metropool. Het aantal reizigers dat in Lille op- of afstapt is volgens mij wel significant.
Ik denk dus dat meer directe treinen voor een onderbezetting en dus duurdere tickets zou zorgen :wink:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 16:19
door thomaslj
Welke volgens de dienstregeling? Trouwens wat betreft Rijsel volg ik niet helemaal. Bijvoorbeeld morgen zijn er evenveel €* Brussel<>Londen als Rijsel<>Londen, volgens mij kan Rijsel het met 1 €* minder doen zodat er 1 €* Brussel<>Londen non-stop kan bijkomen.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 16:30
door nighttrain
Shrek schreef:
thomaslj schreef:Bij €*: ook check-in, ook identiteitscontroles, ook veiligheidscontroles :-)
Gisteren heb ik gezien dat geen enkele €* Brussel<>Londen op 1.51 u. meer doet volgens de dienstregeling (!?) :?
Ze zijn er wel nog hoor, maar de meeste treinen stoppen in Lille. Dit lijkt mij ook heel logisch voor zo'n metropool. Het aantal reizigers dat in Lille op- of afstapt is volgens mij wel significant.
Ik denk dus dat meer directe treinen voor een onderbezetting en dus duurdere tickets zou zorgen :wink:
volgens mij stoppen alle Brxl => Lon in lille en soms in Fréthun! dacht ik
Enkel Pa => Lon stoopen niet in Lille ,maar soms wel in Fréthun.
Lijkt me Logisch, Wie snel van Parijs naar Lille wil neemt de Thalys.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 17:09
door Steven
er stopt geen enkele thalys in Lille :-)

Tijdens de week gaan
volgende eurostars non stop naar Londen
9113 (van maandag tot en met donderdag)
9129 (van maandag tot en met donderdag)

volgende eurostars non stop naar Brussel
9112 (van maandag tot en met donderdag)
9144 (van maandag tot en met donderdag)

Tijdens het weekend hebben ze allemaal 1 of meerdere tussenstops te
Lille/Calais/Ashford

je kan alles terugvinden in deze link

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 18:34
door Shrek
thomaslj schreef:Welke volgens de dienstregeling? Trouwens wat betreft Rijsel volg ik niet helemaal. Bijvoorbeeld morgen zijn er evenveel €* Brussel<>Londen als Rijsel<>Londen, volgens mij kan Rijsel het met 1 €* minder doen zodat er 1 €* Brussel<>Londen non-stop kan bijkomen.
Technisch gezien kan dat allemaal natuurlijk, maar je moet naar de bezetting kijken he. Volgens mij zitten er op die trein russel-Lille-Londen meer passagiers dan op de rechtstreekse Brussel-Londen :wink:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 20:22
door nighttrain
Steven schreef:er stopt geen enkele thalys in Lille :-)
Just ,den TGV dan

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 20:31
door bobke
Zijn dat grote stations Calais, Ebbsfleet en ashford? Ik wist zelfs niet dat de eurostars daar stopten.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 20:37
door groentje
Calais weet ik niet, maar Ashford en Ebbsfleet zijn eerder bescheiden van afmeting, hoor, eigenlijk niet veel meer dan een gare de betteraves als pakweg Haute-Picardie TGV.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 20:55
door Robin
bobke schreef:Zijn dat grote stations Calais, Ebbsfleet en ashford? Ik wist zelfs niet dat de eurostars daar stopten.
Ebbsfleet en ashford vind ik het stoppen niet waard eigenlijk voor die paar man dat daar opstapt.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 14 okt 2010, 21:41
door groentje
Het is natuurlijk net omdat er zo weinig treinen opstappen, dat er relatief weinig reizigers zijn, hé. De dienstregeling van Eurostar: http://www.eurostar.com/pdf/timetables/UK_timetable.pdf