NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hogersluys

Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten

Bericht door Hogersluys »

^^Zonder loket is dat compleet onrealistisch. Niemand is geïnteresseerd om een broodjeszaak te openen in pakweg Haaltert of Ingelmunster. De afzet is daarvoor te klein. De andere zaken die je opnoemt (café, krantenwinkel, kruidenierszaak, postkantoor) zijn net zo zeer bedreigd als het loket. Een oplossing is dat dus allerminst.
pietje

Bericht door pietje »

Hogersluys schreef:^^Zonder loket is dat compleet onrealistisch. Niemand is geïnteresseerd om een broodjeszaak te openen in pakweg Haaltert of Ingelmunster. De afzet is daarvoor te klein. De andere zaken die je opnoemt (café, krantenwinkel, kruidenierszaak, postkantoor) zijn net zo zeer bedreigd als het loket. Een oplossing is dat dus allerminst.
Een combinatie van bovenstaande heeftzeker wel een toekomst: krantenwinkel met beperkte voedingswaren, met postpunt en beperkte ticketverkoop.

Als ze het niet aanbieden is het gemakkelijk gezegd dat er geen geïnteresseerden zijn, of als ze er zonodig winst mee willen maken. Ik spreek van een meerwaarde tegenover een loket, die aan de NMBS minder kost.
kika

Bericht door kika »

Een winkel die het van toevallige passanten moet hebben (zoals een broodjeszaak), is daar inderdaad minder geschikt. Maar wat met een gemeentelijk loket waar je ook een nieuwe pas kan aanvragen? Of je kan er ook Lijn-abonnementen verlengen. Reisbureau, kantoor van een ziekenkas,.... Wat mij betreft gaat een begrafenisondernemer er in zitten of een dierenspeciaalzaak. VDAB is ook welkom om in Mortsel Oude God een banenwinkel te openen of iets dergelijks. Combinaties zijn uiteraard ook mogelijk. Als je er ook maar een treinkaartje kan kopen. Dat het assortiment bepertker is als in Brussel Zuid moet ik waarschijnlijk, tegen mijn zin, accepteren, maar liever zo'n scenario dan een tunnel zonder einde. Pietje haalt trouwens al 1 voorbeeld aan. Weet je wat echt onrealistisch is? Creativiteit, flexibiliteit, snelle medewerking en meedenken van de verhuurder (Infrabel?) verwachten.
dentheo

Bericht door dentheo »

In Heide bedient de man van het loket ook het postpunt ...gaf zelfs aanleiding tot MEER openingsuren sinds enkele maanden .....
Daarbij komt nog dat hij enthousiast is, misschien helpt dat ook wel.
Theo
Groeten vanop de Heide
odul

Bericht door odul »

Ik heb vandaag moeten werken in één van de stations dat 'bedreigd' wordt met gedeeltelijke sluiting.
Wel, ik kan u zeggen dat ik goed men werk gehad heb tot ongeveer 19.00 uur
Zonder dat ik hoge toppen scoor met de 'verkoop'.
Maar meer dan de helft van de tijd mensen heb geïnformeerd:

Een moeder die 2 minderjarige kinderen wil laten reizen met de trein..

Een oudere vrouw die iemand verwacht die met de thalys uit Parijs moest komen...

Een koppel dat overweegt hun auto te laten staan om met de trein naar hun werk te reizen. ..Beide heb ik kunnen overtuigen om een abonnement te nemen...

Een jonge dame komt haar campus verlengen betaalt gedeeltelijk cash en gedeeltelijk met 'bankcontact'

Een 65 plusser met hand en tand bijgestaan om haar morgen naar Aalst te loodsen, voor een begrafenis.

Enkele internationale reizigers hun vooraf betaalde biljetten, uitgereikt..

Een paar mensen geholpen omdat die niet wisten op welk perron ze moesten gaan staan

Enzo kan ik nog wel eventjes doorgaan.

Ik ben er zeker van, als men deze mensen voor een gesloten deur zet, 20 tot 30 km verder naar een bemand station doorstuurt, of 'dwingt' zich te informeren via elektronische middelen, dat de NMBS ze als 'klanten' kwijt zijn.
dentheo

Bericht door dentheo »

Klopt, maar als ge een kruidenier waart ging je prompt failliet.. met één derde van uw pensioen...
Geeft een idee van de ravijn die er gaapt tussen "staatszaken" en "privézaken"
Theo
Groeten vanop de Heide
odul

Bericht door odul »

dentheo schreef:Klopt, maar als ge een kruidenier waart ging je prompt failliet..
Een slechte vergelijking Theo.

Stap de mediamarkt in Antwerpen straks of morgen binnen, dan zal je merken dat er 2 of 3 kassiersters zijn die 'zogezegd' de producten verkopen.
Terwijl er mss 10 of 15 man personeel rond loopt, dat potentiële klanten informeert.
Ook dat 'bedrijf' heeft een website, telefonische inlichtingen geeft, en internet verkoop toelaat.

Wel, als morgen een mediamarkt gaat besparen op het 'informerend' personeel in hun winkels, zal de verkoop drastisch dalen.
Dat 'geef ik u op een briefje', bij wijze van spreken. :wink:
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Als ik lees dat men in de toekomst geen tickets meer wilt verkopen op de trein stel ik me de vraag hoe de mensen in de onbemande stopplaatsen aan een treinticket moeten geraken (en er komen alleen maar meer onbemande stopplaatsen). Gaan ze op elke stopplaats op elk perron meerdere automaten zetten?
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Zo interpreteer ik het toch. Automaten + internet + allerhande abo's, meerrittentoestanden op voorhand gekocht in een station met loket.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Dat gaan de vakbonden nooit goedkeuren.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Willen de vakbonden soms liever dat de NMBS failliet gaat? Juist dit soort maatregelen zijn nodig om het bedrijf te stroomlijnen, terwijl de impact voor de meeste klanten klein is.
kika

Bericht door kika »

Nicholas schreef:Gaan ze op elke stopplaats op elk perron meerdere automaten zetten?
Dat zou ik fijn vinden. De kans lijkt me groter dat er 1 automaat per stopplaats komt, niet per perron.
Nicholas

Bericht door Nicholas »

kika schreef:
Nicholas schreef:Gaan ze op elke stopplaats op elk perron meerdere automaten zetten?
Dat zou ik fijn vinden. De kans lijkt me groter dat er 1 automaat per stopplaats komt, niet per perron.
Als je dan op een stopplaats komt waarbij je enkel van perron kan veranderen via de overweg, dan zullen er nog veel mensen hun trein missen!
Je staat daar op het andere perron, je koopt een ticket, je wil teruggaan en de slagbomen gaan naar beneden voor bv. een passerende IR, en blijft naar benenden omdat de L al in aantocht is, dan ben je toch wel mooi gezien. Oké, zo vaak zal dit wel niet voorkomen, maar toch.
Oké, ja, je kan zeggen dat de mensen dan maar weer wat vroeger moeten komen om zoiets te vermijden. :wink:
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Het lijkt me dat er in een dergelijke situatie wel een automaat per perron zal komen te staan. Sowieso is het handig om minstens 2 automaten te hebben per stopplaats, zodat als de ene niet werkt (bijvoorbeeld papier op, storing, ...) of bij drukte de andere (nog) gebruikt kan worden.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Dus op elk perron in "the middle of nowhere" automaten plaatsen? En die werken? En die niet binnen de korste keren gevandaliseerd worden?
Ik wil het wel eens zien gebeuren.
Dat er sommige loketten mogen sluiten aangezien ze heel weinig klanten hebben, daar ben ik mee akkoord. Maar de ticketverkoop op de treinen afschaffen vind ik niet één maar verschillende bruggen te ver.
Plaats reactie