werken: in stations
Re: werken: in stations
Ik zal misschien de enige zijn, maar ik hoop dat het nog lang duurt (en er niet van komt), ik hou wel van het huidige stationsgebouw. Uit de jaren 40 zijn er niet zoveel (geslaagde) stations die overblijven...
Re: werken: in stations
Ik vind die plannen voor Dendermonde serieus overkill in verhouding van het aantal reizigers/passages. Met wat minder zal het daar ook wel lukken, waarom zo'n brug als de tunnel onder de sporen er reeds is??? Moderniseer deze tunnel dan toch, net zoals ze in Sint-Niklaas zullen doen.




Re: werken: in stations
op een brug hebben mensen wel een beter overzicht als ze zien waar hun trein binnenrijdt maar langs de andere kant begrijp ik je redenering 

Re: werken: in stations
Het huidige gebouw is veel te groot, er staan leer lokalen leeg dan dat ze er gebruiken als ik mij niet vergis (net zoals op zovele andere plaatsen). Dan liever een iets kleiner maar functioneel gebouw. Tunnels trekken meer problemen aan dan bruggen. Het is te zeggen wildplassers, kladschilders, mensen op een kartonnen doos zie slapen, ....
Ook in Gembloux koos men voor een gesloten brug met glazen wand. Je hebt op ie manier sneller sociale controle wegens minder donkere hoekjes.
Ook in Gembloux koos men voor een gesloten brug met glazen wand. Je hebt op ie manier sneller sociale controle wegens minder donkere hoekjes.
Re: werken: in stations
Die veel te smal en vooral te laag is. Die niet aan de uitgang van de loketten gelegen is.
Re: werken: in stations
En net daarom is het vrij gemakkelijk om die tunnel door te trekken naar het stationsplein, eventueel met een zachte toegangshelling, zodat er ook geen verborgen hoekjes meer overblijven. Zo'n brug is een pak lastiger voor mensen die slecht te been zijn.
En te groot? Inderdaad, er is heel wat ruimte die wellicht niet wordt gebruikt. Misschien een idee om er een satellietkantoor van te maken en dit te verhuren? Het is een leuk systeem tussen thuiswerken en op kantoor in.
En te groot? Inderdaad, er is heel wat ruimte die wellicht niet wordt gebruikt. Misschien een idee om er een satellietkantoor van te maken en dit te verhuren? Het is een leuk systeem tussen thuiswerken en op kantoor in.
Re: werken: in stations
En dat is dan weer met een tunnel ...
Zitten in die ontwerpen ook altijd standaard liften, zowel voor tunnel als brug ?
Zitten in die ontwerpen ook altijd standaard liften, zowel voor tunnel als brug ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: werken: in stations
Station hamont,
De betonnen boordstenen voor de aanleg van een perron zijn geleverd.
http://www.flickr.com/photos/53691857@N ... hotostream
De betonnen boordstenen voor de aanleg van een perron zijn geleverd.
http://www.flickr.com/photos/53691857@N ... hotostream
Re: werken: in stations
Hoe zit het eigenlijk met Beringen en Zonhoven?Bibke schreef:Station hamont,
De betonnen boordstenen voor de aanleg van een perron zijn geleverd.
http://www.flickr.com/photos/53691857@N ... hotostream
Re: werken: in stations
Van de week heb ik gelezen dat men aan de overweg met de Halveweg verkeerslichten ging plaatsen die samen met de lichten van de overweg gaan werken.
Ik dacht me te herinneren dat er een foto bij stond waar men daar al mee bezig was.
Voor de rest weet ik niets meer maar als ik in de buurt kom, ga ik er eens kijken.
Ik dacht me te herinneren dat er een foto bij stond waar men daar al mee bezig was.
Voor de rest weet ik niets meer maar als ik in de buurt kom, ga ik er eens kijken.
Re: werken: in stations
IN Asse op L60 staan er zowel de klassieke slagbomen als verkeerslichten, maar het betreft daar ook een kruispunt gelegen aan een overweg. De verkeerslichten werken samen met de overwegsignalisatie uiteraard.
Re: werken: in stations
dat laatste klopt niet wat je zegt hoe vaak dat we voor het rode licht staan als de slagbomen openkomen heb ook al gezien dat het licht op groen was als de slagbomen dicht stonden
Re: werken: in stations
De keren dat ik daar passeer, heb ik tot nog toe gezien dat ze mooi samenwerkten.