Pagina 12 van 61

Geplaatst: 04 okt 2006, 17:45
door Trainspotterke
Een ander probleem:

De 27's zullen waarschijnlijk eerder buiten dienst gesteld worden dan de M6-rijtuigen. Dat wil dus zeggen dat er over 20 jaar nieuwe locomotieven zullen besteld moeten worden voorzien van zo'n automatische koppeling.
Of zullen ze dan de 13's van een automatische koppeling voorzien? :roll:

Geplaatst: 05 okt 2006, 11:00
door Shrek
voor zover ik het begrepen heb moet een locomotief die een stam M6en wil trekken niet eens een automatische koppeling hebben :roll: de automatische zou alleen nodig zijn bij speciale samenstellingen :?

Geplaatst: 05 okt 2006, 11:32
door Stijn D.C.
Dat ze het eens laten gelijk het is hé, waarom die extra kosten erbij nemen, gewone koppelingen zijn toch ook al goed?

Gaan ze nu ook al besparen op rangeerders ofzo? :D

Nee, ik vindt het gewoon niet nodig, het geld dat ze moeten investeren in die automatische koppelingen, kunnen ze beter aan nieuwe loks spenderen :wink:

Geplaatst: 05 okt 2006, 14:16
door Steven
Shrek schreef:voor zover ik het begrepen heb moet een locomotief die een stam M6en wil trekken niet eens een automatische koppeling hebben :roll: de automatische zou alleen nodig zijn bij speciale samenstellingen :?
deze treinen gaan gebruikt worden op de verbinding knokke/blankenberge om aldaar een deel MS96 te vervangen, het is om de koppel of ontkoppeltijd zo kort mogelijk te houden, dit kan dus enkel met een automatische koppeling

Geplaatst: 05 okt 2006, 14:35
door Stijn D.C.
Dat is al één voordeel :D

Geplaatst: 05 okt 2006, 18:52
door Shrek
Steven schreef:deze treinen gaan gebruikt worden op de verbinding knokke/blankenberge om aldaar een deel MS96 te vervangen, het is om de koppel of ontkoppeltijd zo kort mogelijk te houden, dit kan dus enkel met een automatische koppeling
dus met 2 locomotieven tussen landen en brugge :roll:

Geplaatst: 05 okt 2006, 23:44
door Beesty
Locs uitsparen?

Tzal veel uithelpen dat ze die stuurrijtuigen kopen ..
Een samenstelling met 2 locs en 2 stuurrijtuigen lijkt mij eerder verkwisting.

Geplaatst: 05 okt 2006, 23:57
door 1607
bwa niet als je weet hoeveel ontkoppelingsproblemen de 96 heeft. :wink:

Geplaatst: 09 okt 2006, 14:27
door SIMPY.be
Al nieuws van de testen?
Vrijdag is met de camion een transport van ee M6 stuurstand op de ring van Waregem gesignaleerd. Niet afgedekt.
Helaas geen foto's van mijn kant.... :(

Geplaatst: 09 okt 2006, 16:27
door Mechanik
ik hoop dat er deze avond al foto's te zien zullen zijn van de M6 stuurrijtuigen.
Er is 1 TB van FBMZ meegereden met de 2742 voor de testen met de GF-koppeling met zijnen digitalen kodak :-)

Geplaatst: 09 okt 2006, 20:29
door Trainspotterke
SIMPY.be schreef:Al nieuws van de testen?
Vrijdag is met de camion een transport van ee M6 stuurstand op de ring van Waregem gesignaleerd. Niet afgedekt.
Helaas geen foto's van mijn kant.... :(
Ik zie niet in waarom ze dat stuurstand per camion zouden transporteren! :wink: Voor zover ik weet worden alle M6-rijtuigen rechtstreeks via het net van Infrabel aan de NMBS geleverd! :wink:

Geplaatst: 09 okt 2006, 20:36
door SIMPY.be
Ik ook niet, maar het is zo... :)

Geplaatst: 09 okt 2006, 20:41
door Trainspotterke
SIMPY.be schreef:Ik ook niet, maar het is zo... :)
Misschien dat het een transport was van stuurposten van de franse AGC's. Die worden per vier getransporteerd om dan te Bombardier geassembleerd te worden! :wink:

Geplaatst: 09 okt 2006, 20:46
door Elgar
Wordt de kast van de M6 niet in Frankrijk ineengestoken?
Bij Bombardier in Brugge wordt hij dan geschilderd en van binnen en buiten verder aangekleed.

Misschien dat het transport van die kasten van de fabriek uit Frankrijk naar Brugge ook op camions verloopt en dat ze dat dan hebben gezien...

Geplaatst: 09 okt 2006, 20:54
door SIMPY.be
Geen idee, mijn tipgever zei dat het zeker een belgisch rijtuig was! En twas een stuurstand... Op de ring dan nog in Waregem. Kzal wa meer details vragen morgen.