Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogelijk
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
En die trein beperken tot visé is eigenlijk hetzelfde als zeggen: we kunnen gemakkelijk tot Maastricht rijden, maar omdat dat buitenland is willen we voor een vlotte service wat extra subsidies krijgen.
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Het is zeker de bedoeling van de NMBS om te besparen, maar voor Luik kan er altijd meer dan voor andere regio's.bobke schreef:waarom zou er in totaal meer personeel nodig zijn? (want ik dacht dat het de bedoeling was om te besparen, niet om nog meer uit te geven.)

Er komt een complete treinserie bij, dus er is sowieso een meerkost.
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Uitermate zielige beslissing van de nmbs onder druk van de Walen. Ze zijn zelfs de laatste Vlaamse linksen naar rechts en dus nationalisme aan het jagen!!! Dit land is spijtig genoeg compleet onbestuurbaar door jarenlange slechte beslissingen. Sorry dat ik dit hier moet opbrengen, maar dit is een voorbeeld dat spijtig genoeg de regels in dit land bewijst: meer voor het Zuiden moet, minder voor het Noorden kan. En dan vragen ze zich onder te taalgrens af waarom er zoveel mensen rechts en nationalistisch worden in Vlaanderen? We krijgen de voorbeelden op een schoteltje!
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Hallo,
Meer in het algemeen : hoe wordt het probleem van Nederlands-onkundige machinisten opgelost ? Die stoptreinen tussen Liège en Maastricht worden toch enkel door mensen van het depot Liège uitgevoerd... (dus procentueel meer kans op Nederlandsonkundigen dan depot Brussel-Zuid) ?
Groeten,
Bart W.
Bedoel je nu dat de NMBS had moeten beslissen om de trein naar Maastricht af te schaffen ? En dit onder druk van de Walen niet gedaan heeft ? Ik ben niet goed mee...calabria schreef:Uitermate zielige beslissing van de nmbs onder druk van de Walen.!
Meer in het algemeen : hoe wordt het probleem van Nederlands-onkundige machinisten opgelost ? Die stoptreinen tussen Liège en Maastricht worden toch enkel door mensen van het depot Liège uitgevoerd... (dus procentueel meer kans op Nederlandsonkundigen dan depot Brussel-Zuid) ?
Groeten,
Bart W.
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Nee, dat de IC-O is ingekort tot Visé, en daarnaast een nieuwe stoptrein rijdt, wat dus resulteert in meer personeel, materieel en treinkm nodig in Luik, is enigszins wrang als je bedenkt dat elders treinkm moet worden bespaard.
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Ik geef de NMBS gelijk dat ze Maastricht schrappen en het heeft volgens mij niks met Walen of Vlamingen te maken.
Wellicht wil B extra geld van NL en gelijk hebben ze. NL-Limburg is altijd aan het zeuren dat de NMBS die verbinding in stand moet houden.
Ondertussen is er een geliberaliseerd spoorwegnet in Europa en kan NL-Limburg zelf zorgen dat ze in Luik geraken (betalen aan Veolia).
En willen ze Veolia niet....dan betalen ze toch lekker aan de NMBS.
En by the way, ik geef de Belgen gelijk dat ze NL eens terug pakken. Hoe goed komt NL de verdragen met België na
(Ijzeren Rijn, Scheldeverdrag met natuurcompensatie), de relatie NL-B staat op politiek niveau een beetje onder druk.
O ja, ik ben NL'er die veel met deze verbinding te maken heeft.
Wellicht wil B extra geld van NL en gelijk hebben ze. NL-Limburg is altijd aan het zeuren dat de NMBS die verbinding in stand moet houden.
Ondertussen is er een geliberaliseerd spoorwegnet in Europa en kan NL-Limburg zelf zorgen dat ze in Luik geraken (betalen aan Veolia).
En willen ze Veolia niet....dan betalen ze toch lekker aan de NMBS.
En by the way, ik geef de Belgen gelijk dat ze NL eens terug pakken. Hoe goed komt NL de verdragen met België na

O ja, ik ben NL'er die veel met deze verbinding te maken heeft.
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
De verbinding schrappen ze niet maar korten ze in en ze gaan andere treinen tussen Luik en Maastricht inleggen. Kortweg geen besparing op personeel of materieel. Taalproblemen lost men evenmin want dezelfde bestuurders van Luik blijven die treintjes naar Maastricht doen. NL heeft momenteel geen materieel beschikbaar om op die lijn een verbinding met reizigers zomaar uit de grond te stampen. Moest het allemaal zo simpel zijn als jij het voorstelt met Veolia dan wast dit al lang gebeurd. Moest het simpel zijn om in België een toelating te krijgen dan was het AVV in Aachen ook al langer geslaagd in de opzet om via Eupen ook terug een verbinding met Duitsland te hebben maar dat is evenmin gelukt.
Trouwens als het op de ijzeren Rijn aankomt hebben we twee kampen tegen eentje
De Vlaamse politiekers zijn pro maar de Waalse en Nederlandse zijn tegen. Wallonië uit schrik minder treinen door Waalse bestuurders te kunnen laten besturen en Nederland uit concurrentie voor haar lijnen haar groendgebied dat ze zogezegd wil beschermen en zo meer.
Trouwens als het op de ijzeren Rijn aankomt hebben we twee kampen tegen eentje
De Vlaamse politiekers zijn pro maar de Waalse en Nederlandse zijn tegen. Wallonië uit schrik minder treinen door Waalse bestuurders te kunnen laten besturen en Nederland uit concurrentie voor haar lijnen haar groendgebied dat ze zogezegd wil beschermen en zo meer.
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Overdrijf ook de pro-positie van de Vlamingen niet. Ook vanuit de Vlaamse regering is er de laatste jaren niets gebeurd om de IJzeren Rijn op de agenda te houden.
Maar dit terzijde, het is toch te gek dat je een belangrijke stad net over de grens niet bedient, enkel en alleen omdat er een grens ligt? Maastricht blijft dus -gelukkig maar- bediend, da's niet alleen voor Nederlanders, maar ook, zelfs vooral, voor Belgen. Bijvoorbeeld Valenciennes heeft dat geluk niet, de trein stopt op 15 km in Quiévrain. Of Duinkerke, op een luttele 18 km van De Panne. Of Maastricht naar Bilzen, ook slechts 15 km verder.
Maar dit terzijde, het is toch te gek dat je een belangrijke stad net over de grens niet bedient, enkel en alleen omdat er een grens ligt? Maastricht blijft dus -gelukkig maar- bediend, da's niet alleen voor Nederlanders, maar ook, zelfs vooral, voor Belgen. Bijvoorbeeld Valenciennes heeft dat geluk niet, de trein stopt op 15 km in Quiévrain. Of Duinkerke, op een luttele 18 km van De Panne. Of Maastricht naar Bilzen, ook slechts 15 km verder.
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Het is dus intussen blijkbaar beslist ende besloten. Zoals iemand hierboven aanhaalde: pas op als men bij de NMBS zegt dat er nog niets is besloten...
Enfin, een IC-trein met eindbestemming Visé dus; dat is zoiets als een IC-trein met eindbestemming Hergenrath, Welkenraedt of Gouvy. Wie bedenkt dit toch? En dat zijn er nog mensen bij de NMBS-top verbaasd dat een deel van hun reizigers misnoegd zijn en zich tegen het bedrijf keren. Wie dit soort dwaasheden bedenkt en goedkeurt zou de eer aan zichzelf moeten houden en ontslag nemen. Het kan niet zijn dat in een land als België de treindiensten voor de grens stoppen. Goede verbindingen met onze buurlanden zijn essentieel, dat zou toch iedereen moeten weten?
Moet ik nu echt weer een klachtenbrief naar de NMBS-ombudsman sturen? Ik heb er na een twintigtal ook mijn buik van vol. Bij de NMBS luistert toch nooit iemand naar haar reizigers en de voogdijminister laat zomaar alles toe, het gekste eerst. Misschien moet ik het toch nog maar eens doen, om te zien welke uitvlucht die walgelijke Descheemaeker en zijn hatelijke kornuiten nu weer zal bedacht hebben.
Enfin, een IC-trein met eindbestemming Visé dus; dat is zoiets als een IC-trein met eindbestemming Hergenrath, Welkenraedt of Gouvy. Wie bedenkt dit toch? En dat zijn er nog mensen bij de NMBS-top verbaasd dat een deel van hun reizigers misnoegd zijn en zich tegen het bedrijf keren. Wie dit soort dwaasheden bedenkt en goedkeurt zou de eer aan zichzelf moeten houden en ontslag nemen. Het kan niet zijn dat in een land als België de treindiensten voor de grens stoppen. Goede verbindingen met onze buurlanden zijn essentieel, dat zou toch iedereen moeten weten?
Moet ik nu echt weer een klachtenbrief naar de NMBS-ombudsman sturen? Ik heb er na een twintigtal ook mijn buik van vol. Bij de NMBS luistert toch nooit iemand naar haar reizigers en de voogdijminister laat zomaar alles toe, het gekste eerst. Misschien moet ik het toch nog maar eens doen, om te zien welke uitvlucht die walgelijke Descheemaeker en zijn hatelijke kornuiten nu weer zal bedacht hebben.
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Onderschat het effekt van een grens niet...zelfs niet in het huidige europa.groentje schreef:Overdrijf ook de pro-positie van de Vlamingen niet. Ook vanuit de Vlaamse regering is er de laatste jaren niets gebeurd om de IJzeren Rijn op de agenda te houden.
Maar dit terzijde, het is toch te gek dat je een belangrijke stad net over de grens niet bedient, enkel en alleen omdat er een grens ligt? Maastricht blijft dus -gelukkig maar- bediend, da's niet alleen voor Nederlanders, maar ook, zelfs vooral, voor Belgen. Bijvoorbeeld Valenciennes heeft dat geluk niet, de trein stopt op 15 km in Quiévrain. Of Duinkerke, op een luttele 18 km van De Panne. Of Maastricht naar Bilzen, ook slechts 15 km verder.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Twee en een half. Want Duitsland heeft geen interesse.Steven schreef:Trouwens als het op de ijzeren Rijn aankomt hebben we twee kampen tegen eentje
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Hoi
In Maastricht wordt nochtans reklame gemaakt voor de rechtstreekse verbinding!
Andermaal kortzichtige beslissing van kortzichtige NMBS!
f
In Maastricht wordt nochtans reklame gemaakt voor de rechtstreekse verbinding!
Andermaal kortzichtige beslissing van kortzichtige NMBS!
f
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Er is beterschap op komst. Maar daar ga ik in de andere topic over verder:groentje schreef:Bijvoorbeeld Valenciennes heeft dat geluk niet, de trein stopt op 15 km in Quiévrain.
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=17&t=3 ... 34#p155134
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Treinverbinding Maastricht-Luik-Brussel verdwijnt mogeli
Taal van de TB mag op Nederlandse grensbaanvakken weer Duits of Frans zijn; zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=11250#p196980