Modernisering Breaks
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51
Re: Modernisering Breaks
Bedankt GregTrainz voor de 389.
De 395, 405, 414 zijn ook weer in dienst.
Kan iemand de moderniseringsdatums geven/spotten voor deze drie ?
Gr
M
De 395, 405, 414 zijn ook weer in dienst.
Kan iemand de moderniseringsdatums geven/spotten voor deze drie ?
Gr
M
Re: Modernisering Breaks
Inmiddels zijn er nog maar zo weinig niet-gemoderniseerde Breaks, dat de dienst Hasselt - Luik - Maastricht op N67 wellicht geknipt moet worden. In het weekend zou er nog geen probleem zijn.
Re: Modernisering Breaks
En dat kon echt niet geanticipeerd worden? Waar zit de procedure om de gerenoveerde MS80 toegang te geven tot Maastricht? En waarom bijvoorbeeld geen klassiekjes inzetten?
Re: Modernisering Breaks
Ze kunnen altijd in Essen gaan kijken hoe pendelen ook gaat ... 

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Modernisering Breaks
Hoe is in elk geval een voorbeeld van hoe het niet moet. In antwerpen centraal wijst niets er op dat er een pendel klaar staat naar Roosendaal.
dentheo schreef:Ze kunnen altijd in Essen gaan kijken hoe pendelen ook gaat ...
Re: Modernisering Breaks
Verbaast mij niet.
Toen ik ging kijken waren de gele vertrekstaten ook niet aangepast zodat zelfs de reizigers van Essen van niets wisten.
Ook enkele extra omroepberichten dat ging blijkbaar niet.
Was toen wel warm , dus om de x minuten kwam er wel een verrassend bericht om extra te drinken ofzo...
NMBS Communicatie blijft moeilijk, moeten omroepberichten op het allerhoogste niveau goedgekeurd worden in vijfvoud ?
Toen ik ging kijken waren de gele vertrekstaten ook niet aangepast zodat zelfs de reizigers van Essen van niets wisten.
Ook enkele extra omroepberichten dat ging blijkbaar niet.
Was toen wel warm , dus om de x minuten kwam er wel een verrassend bericht om extra te drinken ofzo...
NMBS Communicatie blijft moeilijk, moeten omroepberichten op het allerhoogste niveau goedgekeurd worden in vijfvoud ?

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Modernisering Breaks
Tijd voor een update...
01. 308 ==> 03-11-09 ==> 10-01-17
02. 380 ==> 06-05-10 ==> 14-06-17
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11 ==> 29-11-17
06. 383 ==> 16-06-11 ==> 22-01-18
07. 311 ==> 04-08-11 ==> 10-04-18
08. 429 ==> 08-11-11 ==> 26-06-18
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17
95. 406 ==> 27-06-17
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
102. 303 ==> 27-10-17
103. 408 ==> 16-11-17
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17
RI. 383 ==> 22-01-18 = TTH/RI
106. 330 ==> 29-01-18
107. 413 ==> 16-02-18
108. 390 ==> 23-02-18
109. 372 ==> 19-03-18
110. 401 ==> 05-04-18
RI. 311 ==> 10-04-18 = TTH/RI
111. 405 ==> 24-04-18
112. 366 ==> 05-06-18
113. 407 ==> 10-06-18 (info Teach2)
RI. 429 ==> 26-06-18 = TTH/RI
114. 338 ==> 10-07-18
115. 371 ==> 21-08-18
116. 389 ==> 24-08-18
117. 395 ==> 06-09-18
118. 414 ==> 07-09-18
Groen = nieuwe data in dit lijst
Nu in CW Mechelen
119. 422 sinds 12/03/18
120. 388 sinds 28/03/18
121. 373 sinds 17/04/18
122. 403 sinds 04/05/18
123. 397 sinds 24/05/18
124. 402 sinds 12/06/18
125. 400 sinds 10/07/18
126. 421 sinds 01/08/18
127. 409 sinds 28/08/18
128. 398 sinds 19/09/10
129. 417 sinds 03/10/18
Nog 10 : 302 374 382 387 394 404 411 415 416 420
maar ook
378 sinds 30/08/16 (ETCS)
326 sinds 14/03/17 (ongeval Leuven)
391 sinds 31/07/17 (ETCS)
357 sinds 26/10/17 (ongeval Antwerpen)
308 sinds 22/02/18 (ongeval)
01. 308 ==> 03-11-09 ==> 10-01-17
02. 380 ==> 06-05-10 ==> 14-06-17
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11 ==> 29-11-17
06. 383 ==> 16-06-11 ==> 22-01-18
07. 311 ==> 04-08-11 ==> 10-04-18
08. 429 ==> 08-11-11 ==> 26-06-18
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17
95. 406 ==> 27-06-17
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
102. 303 ==> 27-10-17
103. 408 ==> 16-11-17
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17
RI. 383 ==> 22-01-18 = TTH/RI
106. 330 ==> 29-01-18
107. 413 ==> 16-02-18
108. 390 ==> 23-02-18
109. 372 ==> 19-03-18
110. 401 ==> 05-04-18
RI. 311 ==> 10-04-18 = TTH/RI
111. 405 ==> 24-04-18
112. 366 ==> 05-06-18
113. 407 ==> 10-06-18 (info Teach2)
RI. 429 ==> 26-06-18 = TTH/RI
114. 338 ==> 10-07-18
115. 371 ==> 21-08-18
116. 389 ==> 24-08-18
117. 395 ==> 06-09-18
118. 414 ==> 07-09-18
Groen = nieuwe data in dit lijst
Nu in CW Mechelen
119. 422 sinds 12/03/18
120. 388 sinds 28/03/18
121. 373 sinds 17/04/18
122. 403 sinds 04/05/18
123. 397 sinds 24/05/18
124. 402 sinds 12/06/18
125. 400 sinds 10/07/18
126. 421 sinds 01/08/18
127. 409 sinds 28/08/18
128. 398 sinds 19/09/10
129. 417 sinds 03/10/18
Nog 10 : 302 374 382 387 394 404 411 415 416 420
maar ook
378 sinds 30/08/16 (ETCS)
326 sinds 14/03/17 (ongeval Leuven)
391 sinds 31/07/17 (ETCS)
357 sinds 26/10/17 (ongeval Antwerpen)
308 sinds 22/02/18 (ongeval)
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13
Re: Modernisering Breaks
Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
simpel en meedogenloos 

Re: Modernisering Breaks
De gemoderniseerde breaks hebben nog geen toelating voor Nederland. Ik heb ook geen idee of de procedure daarvoor al gestart is en zo ja, hoe ver die is gevorderd. Je zou echter denken dat dat na ca. 9 jaar wel een keer geregeld had kunnen zijn.Cherrytrain schreef: ↑28 okt 2018, 17:21 Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
Groetjes,
Rian
Re: Modernisering Breaks
Klopt, heb deze vorig weekend nog genomen. Was alweer even geleden want in West-Vlaanderen rijden de gemoderniseerde al heel lang rond.Cherrytrain schreef: ↑28 okt 2018, 17:21 Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Modernisering Breaks
Moeten die dan ook niet eerst de derde koplamp krijgen?rvdborgt schreef: ↑28 okt 2018, 20:48De gemoderniseerde breaks hebben nog geen toelating voor Nederland. Ik heb ook geen idee of de procedure daarvoor al gestart is en zo ja, hoe ver die is gevorderd. Je zou echter denken dat dat na ca. 9 jaar wel een keer geregeld had kunnen zijn.Cherrytrain schreef: ↑28 okt 2018, 17:21 Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
Groetjes,
Rian
Re: Modernisering Breaks
HalloCherrytrain schreef: ↑28 okt 2018, 17:21 Gaat die modernisering van de laatste tien Breaks in hetzelfde tempo door? Ik zie de nog niet-gemoderniseerde Breaks overigens vaak op de lijn Maastricht - Luik pendelen.
Dit morgen, ik heb 4 van deze 10 breaks gezien in Leuven.
420 was op een trein Leuven-St Niklaas
De 3 andere 382,404,415 op verschillende IC treinen Luik-Quiévrain.
Hoeveel hebben ze dagelijks nodig voor de diensten naar Maastricht ?
Gr
M