NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In het weekend is er tussen Aalst en Geraardsbergen 1 trein met Desiro, de andere met een klassiekje. Vandaag waren de treinen tussen Aalst en Geraardsbergen die ik heb gezien, namelijk de trein die om 08:XX en 10:XX in Aalst vertrekt met 2 Desiro's, de terugrit vanuit Geraardsbergen naar Aalst om 11:XX was dan weer met 2 klassiekjes, de samenstelling wisselt de laatste dagen constant.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De nieuwe Desiro-treinstellen, die sinds december op lijn 60 gebruikt worden, veroorzaken problemen. Dat ondervinden de pendelaars die van Dendermonde naar Brussel sporen.
‘Deze keer creëren technische problemen hinder', zegt federaal volksvertegenwoordiger Karel Uyttersprot (N-VA). ‘Een paar dagen geleden liepen pendelaars op de trein van 7.35 uur naar Brussel heel wat frustratie op. Door problemen met de automatische GF-koppelingen slaagde men er niet in de trein tijdig te verlengen. Het was kiezen tussen de pest en de cholera: ofwel op tijd vertrekken met een veel te korte trein, omdat die niet op tijd verlengd kon worden, ofwel minstens een half uur vertraging oplopen.'
Er werd uiteindelijk voor gekozen met een korte trein te vertrekken. ‘De mensen die in Dendermonde vertrokken, hadden al bij al nog geluk, maar de mensen die in een station halverwege de trein wilden nemen — in Asse bijvoorbeeld — konden kiezen tussen opgestapeld worden in een veel te korte trein of de volgende trein nemen. De trein zat al overvol. Er kon niemand meer bij. Veel pendelaars moesten minstens 35 minuten wachten op de volgende trein.'
Uyttersprot hoopt dat het niet om een structureel probleem gaat en dat de oorzaak van het technisch probleem zo snel mogelijk verholpen wordt. ‘Ik ga de bevoegde minister hierover ondervragen.'
Bron: Het Nieuwsblad
‘Deze keer creëren technische problemen hinder', zegt federaal volksvertegenwoordiger Karel Uyttersprot (N-VA). ‘Een paar dagen geleden liepen pendelaars op de trein van 7.35 uur naar Brussel heel wat frustratie op. Door problemen met de automatische GF-koppelingen slaagde men er niet in de trein tijdig te verlengen. Het was kiezen tussen de pest en de cholera: ofwel op tijd vertrekken met een veel te korte trein, omdat die niet op tijd verlengd kon worden, ofwel minstens een half uur vertraging oplopen.'
Er werd uiteindelijk voor gekozen met een korte trein te vertrekken. ‘De mensen die in Dendermonde vertrokken, hadden al bij al nog geluk, maar de mensen die in een station halverwege de trein wilden nemen — in Asse bijvoorbeeld — konden kiezen tussen opgestapeld worden in een veel te korte trein of de volgende trein nemen. De trein zat al overvol. Er kon niemand meer bij. Veel pendelaars moesten minstens 35 minuten wachten op de volgende trein.'
Uyttersprot hoopt dat het niet om een structureel probleem gaat en dat de oorzaak van het technisch probleem zo snel mogelijk verholpen wordt. ‘Ik ga de bevoegde minister hierover ondervragen.'
Bron: Het Nieuwsblad
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik kwam op skyscrapercity volgende foto tegen :
Het zijn stoptreinen, maar dubbeldekkers
. Op het eerste moment denk je van dat is geen goeie combinatie; maar deze treinen hebben drie deuren per wagon
of er door een dubbeldekker werkelijk veel meer mensen kunnen zitten, is niet echt het geval zou je denken :s namelijk drie deuren betekent zes trappen , pakt allemaal plaats in. http://www.youtube.com/watch?v=nhQu7Sz7aCs
"The line is being converted into a fully double deck train line and single deckers are being retired. Mi2N and Mi09 trainsets (both manufactured by Alstom) are now making most of the line's fleet. Their top speed in is 140 km/h and a 10-car set can carry about 2600+ passengers." Maar toch 2600 passagiers
Misschien een ideetje voor de nmbs voor haar volgende vloot stoptreinen :p



"The line is being converted into a fully double deck train line and single deckers are being retired. Mi2N and Mi09 trainsets (both manufactured by Alstom) are now making most of the line's fleet. Their top speed in is 140 km/h and a 10-car set can carry about 2600+ passengers." Maar toch 2600 passagiers


Misschien een ideetje voor de nmbs voor haar volgende vloot stoptreinen :p
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Tegen 2040 dus? Want ik hoop echt dat die Desiro's alleen op stoptreindiensten terechtkomen, en dan kunnen ze nog wel enkele jaren mee...bobke schreef: Misschien een ideetje voor de nmbs voor haar volgende vloot stoptreinen :p
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In het weekend reed de 08014 op de IC Antwerpen - Charleroi, namelijk op IC 2030, deze heeft vertraging opgelopen door een deur die niet wou sluiten.overweg13 schreef:Tegen 2040 dus? Want ik hoop echt dat die Desiro's alleen op stoptreindiensten terechtkomen, en dan kunnen ze nog wel enkele jaren mee...bobke schreef: Misschien een ideetje voor de nmbs voor haar volgende vloot stoptreinen :p
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik zou je hoop bijstellen naar stop- en regionale treindiensten. Er zijn niet genoeg stoptreinen in België om 305 treinen werk te geven.overweg13 schreef:Tegen 2040 dus? Want ik hoop echt dat die Desiro's alleen op stoptreindiensten terechtkomen, en dan kunnen ze nog wel enkele jaren mee...bobke schreef: Misschien een ideetje voor de nmbs voor haar volgende vloot stoptreinen :p
(Tiens, nogal deja vu-gevoel met die verdwenen posts...)
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Waarom staan er eigenlijk 4 desiros al zeker 2 weken bij Bombardier buiten? Mogen die nog niet gebruikt worden ofzo?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er komen altijd nieuwe, en deze gaan eerst naar Oostende. 08051 staat daar bijvoorbeeld nu. Die indruk krijg je waarschijnlijk omdat al de Desiro's er hetzelfde uitzien.sippycarlito schreef:Waarom staan er eigenlijk 4 desiros al zeker 2 weken bij Bombardier buiten? Mogen die nog niet gebruikt worden ofzo?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er rijdt nu ook een Desiro tussen Leuven en Ottignies. Onder andere de trein die in Leuven vertrekt om 13u, is met een Desiro.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is dit de juiste samenstelling, of is dit ter vervanging van de 24 in panne gevallen Varkensneuzen?Merijn schreef:Er rijdt nu ook een Desiro tussen Leuven en Ottignies. Onder andere de trein die in Leuven vertrekt om 13u, is met een Desiro.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hallo
Er zijn nu 2 MR75 in CW Mechelen : 832 (THK) & 843 (MOD)
Welke MR75 zijn nu in panne?
gr
M
Er zijn nu 2 MR75 in CW Mechelen : 832 (THK) & 843 (MOD)
Welke MR75 zijn nu in panne?
gr
M
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Volgens de bestuurder de gewone samenstelling...Retard schreef:Is dit de juiste samenstelling, of is dit ter vervanging van de 24 in panne gevallen Varkensneuzen?Merijn schreef:Er rijdt nu ook een Desiro tussen Leuven en Ottignies. Onder andere de trein die in Leuven vertrekt om 13u, is met een Desiro.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Andere vraag,
op dit moment rijden de desiro's op enkele, welbepaalde , lijnen.
Behalve de voorwaarde van bovenleiding, is er nog ergens een beperking waardoor deze "ingeval van calamiteiten", niet over het hele net kunnen uitzwermen?
Ikzelf ken er maar eentje: Lijnkennis van de bestuurders die met Desiro mogen rijden, of omgekeerd: Desirokennis voor de bestuurders die de respectieve lijn kennen....
Is er nog eentje?
op dit moment rijden de desiro's op enkele, welbepaalde , lijnen.
Behalve de voorwaarde van bovenleiding, is er nog ergens een beperking waardoor deze "ingeval van calamiteiten", niet over het hele net kunnen uitzwermen?
Ikzelf ken er maar eentje: Lijnkennis van de bestuurders die met Desiro mogen rijden, of omgekeerd: Desirokennis voor de bestuurders die de respectieve lijn kennen....
Is er nog eentje?
Laatst gewijzigd door profke op 22 jan 2013, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik ben natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat er enkel de beperking is die u aanhaalt. De Desiro's zijn immers reeds op vele plaatsen in België geweest, zelfs als commerciële ritten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Marcad schreef:Hallo
Er zijn nu 2 MR75 in CW Mechelen : 832 (THK) & 843 (MOD)
Welke MR75 zijn nu in panne?
gr
M
stefanic schreef:defect hé... meer details hebben wij ook niet, dan dat we er maar een beperkt aantal krijgen voor onze klanten...LHOON schreef:24? Wat is er dan mis mee?stefanic schreef: Gezien momenteel 24 (!) van de 44 varkensneuzen defect buiten dienst staan: een sprinter, zoals afgelopen weekend.
Vandaar ook 'maar' een sprinter ipv een varkensneus voor die rechtstreekse verbinding, en maar tussen Antw. en Rsd. Materieel komt niet uit de lucht vallen. En wees eerlijk: al het volk dat op één Fyra zat, kan met gemak op een sprinter (zelfs in een bus)![]()
Eens kijken wat NS uit de materieelhoed zal toveren als alternatief voor Fyra...