De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
kika

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door kika »

Stijn91 schreef:
Steven schreef:In Brussel zuid zijn er dat een 8-tal op dit moment, in Oostende nog niemand en van Welkenraedt heb ik totaal geen idee.
Niet al te veel dus. Had men hier geen rekening mee kunnen houden.
Hoezo rekening mee kunnen houden? Ze worden toch enkel ingezet als er TBs beschikbaar zijn om die dienst te kunnen rijden? Je kan toch niet van vandaag op morgen instructeurs en TBs opleiden, er moeten ondertussen ook reguliere diensten gereden worden, vakanties genomen etc. Als ze bij de NMBS alles een dag op slot zouden gooien voor een 'pedagogische studiedag' denk ik dat je nog minder tevreden zou zijn :)
Steven

Bericht door Steven »

"Funny mode on"
Dames en heren vandaag rijden er geen treinen wegens de pedagogische studiedag van ons rijdend personeel. Vanaf morgen zullen alle treinen met nieuwe loks en motorstellen verzekerd worden.
"funny mode off"
Treinen9880

Bericht door Treinen9880 »

vandaag 1808 gespot in het station van Brugge. Wat mij wel opviel dat was dat er iemand in de loc zat terwijl hij richting Eupen reed. Voor wat is dit?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Ik bedoel hiermee dat er waarschijnlijk al meer loc's kunnen rijden dan dat er bestuurders er mee kunnen rijden.
Steven

Bericht door Steven »

Treinen9880 schreef:vandaag 1808 gespot in het station van Brugge. Wat mij wel opviel dat was dat er iemand in de loc zat terwijl hij richting Eupen reed. Voor wat is dit?
Soms geven ze op die manier opleiding. Alles hangt beetje af van instructie tot instructie. Hetkan ook louter gaan om controles natuurlijk.
Treinen9880

Bericht door Treinen9880 »

Steven schreef:
Treinen9880 schreef:vandaag 1808 gespot in het station van Brugge. Wat mij wel opviel dat was dat er iemand in de loc zat terwijl hij richting Eupen reed. Voor wat is dit?
Soms geven ze op die manier opleiding. Alles hangt beetje af van instructie tot instructie. Hetkan ook louter gaan om controles natuurlijk.
Ik dacht al dat het zoiets ging zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix

Bericht door Asterix »

Gisterenavond stonden er twee T18-loc's aan elkaar gekoppeld in de bundel van Vorst-Rijtuigen. Geen idee welke nummers. Opleiding?
Dorfmeister

Bericht door Dorfmeister »

Jeroen schreef:Gisterenavond stonden er twee T18-loc's aan elkaar gekoppeld in de bundel van Vorst-Rijtuigen. Geen idee welke nummers. Opleiding?
1810-1809 en, als ik me niet vergis, 1807.

Stonden naast de expo sporen in FOVR. ;)
Steven

Bericht door Steven »

Jeroen schreef:Gisterenavond stonden er twee T18-loc's aan elkaar gekoppeld in de bundel van Vorst-Rijtuigen. Geen idee welke nummers. Opleiding?
Momenteel niet voor bestuurders zover ik weet maar dat neemt niet weg dat er eventueel mensen van de werkplaats of depanneerders opleiding krijgen.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

De opleidingen zouden hervatten in september voor zover ik weet...
Steven

Bericht door Steven »

Hobbes schreef:De opleidingen zouden hervatten in september voor zover ik weet...
Waarschijnlijk wel maar dat zal pas volgende maand echt duidelijk worden.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Volgens Wallorail zullen na IC A de IR i Binche - Louvain-La-Neuve-Université met de HLE 18 gedaan worden.
Shrek

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Volgens Wallorail zullen na IC A de IR i Binche - Louvain-La-Neuve-Université met de HLE 18 gedaan worden.
Logisch, als je ziet met welke oude locs daar nu gereden wordt :)
melle

Bericht door melle »

Waarom de ICn of de ICi niet?
Hoe sneller ze daar van die 27' af zijn, des te sneller ze die oude 23/26'en kunnen vervangen, niet?
Shrek

Bericht door Shrek »

melle schreef:Waarom de ICn of de ICi niet?
Hoe sneller ze daar van die 27' af zijn, des te sneller ze die oude 23/26'en kunnen vervangen, niet?
Het zou nogal stom zijn om de bestuurders van de binche-lln voor enkele maanden een 27 aan te leren he :wink:
Plaats reactie