Pagina 112 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 23 jan 2013, 22:24
door dentheo
Retard schreef:Merijn schreef:Er rijdt nu ook een Desiro tussen Leuven en Ottignies. Onder andere de trein die in Leuven vertrekt om 13u, is met een Desiro.
Is dit de juiste samenstelling, of is dit ter vervanging van de 24 in panne gevallen Varkensneuzen?
Wat is hun "zwakke punt" bij dit weer ?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 jan 2013, 00:29
door Retard
dentheo schreef:Retard schreef:Merijn schreef:Er rijdt nu ook een Desiro tussen Leuven en Ottignies. Onder andere de trein die in Leuven vertrekt om 13u, is met een Desiro.
Is dit de juiste samenstelling, of is dit ter vervanging van de 24 in panne gevallen Varkensneuzen?
Wat is hun "zwakke punt" bij dit weer ?
Naar het schijnt liggen 90 % van de pannes bij een Varkensneus aan luchtdrukproblemen. Of dit bij dit weer meer voorkomt, weet ik niet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 jan 2013, 00:55
door Steven
Mensen, gelieve het terug over de Desiro te hebben, dank u.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 jan 2013, 01:08
door kika
Vandaag weer een stukje Desiro ML gereden, heerlijk op tijd. Wat is jullie ervaring met de Belgische versie in het winterweer?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 jan 2013, 01:13
door Steven
De desiro doet goed zijn werk tijdens de winter, de grootste fysieke problemen bevinden zich ter hoogte van de deuren, om precies te zijn de kleine beweegbare treden, bij ijsvorming durven ze al is iets of wat blijven haperen waardoor er een storing ontstaan aan de bewuste deur. De bestuurder kan op zijn overzichtsscherm duidelijk zien welke deur er problemen veroorzaakt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 jan 2013, 12:11
door Retard
profke schreef:Andere vraag,
op dit moment rijden de desiro's op enkele, welbepaalde , lijnen.
Behalve de voorwaarde van bovenleiding, is er nog ergens een beperking waardoor deze "ingeval van calamiteiten", niet over het hele net kunnen uitzwermen?
Ikzelf ken er maar eentje: Lijnkennis van de bestuurders die met Desiro mogen rijden, of omgekeerd: Desirokennis voor de bestuurders die de respectieve lijn kennen....
Is er nog eentje?
Steven schreef:de desiro's zijn motorstellen met een vrij groot vermogen, niet alle lijnen kunnen zoveel vermogen leveren indien er meerdere treinen uit dit materieel rondrijden.
Heeft het met onderstaande wat te maken, dat er niet te veel Desiro's over de blauwe lijnen mogen rijden?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 24 jan 2013, 18:54
door Shrek
Ze mogen er wel rijden, maar de bestuurders moeten zich wat inhouden

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 jan 2013, 01:37
door nahoj
Steven schreef:De desiro doet goed zijn werk tijdens de winter, de grootste fysieke problemen bevinden zich ter hoogte van de deuren, om precies te zijn de kleine beweegbare treden, bij ijsvorming durven ze al is iets of wat blijven haperen waardoor er een storing ontstaan aan de bewuste deur. De bestuurder kan op zijn overzichtsscherm duidelijk zien welke deur er problemen veroorzaakt.
U rijdt duidelijk enkel onder 3kV.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 jan 2013, 01:59
door kika
nahoj schreef:U rijdt duidelijk enkel onder 3kV.
Ik rij voornamelijk onder 15kV maar eigenlijk merk ik daar niet zoveel van, als reiziger zijnde. Wat bedoel je precies? Zijn er problemen bij het omschakelen, werkt de deurindicatie niet onder 25kV of nog iets anders?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 jan 2013, 02:11
door nahoj
kika schreef:nahoj schreef:U rijdt duidelijk enkel onder 3kV.
Ik rij voornamelijk onder 15kV maar eigenlijk merk ik daar niet zoveel van, als reiziger zijnde. Wat bedoel je precies? Zijn er problemen bij het omschakelen, werkt de deurindicatie niet onder 25kV of nog iets anders?
Ik bedoel dat (treinbestuurder?) Steven niet met tweespannings-Desiro's onder 25kV rijdt, anders was hij wellicht veel minder positief geweest.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 jan 2013, 12:02
door dentheo
Nu maak je ons nieuwsgierig.... op Noorderkempen ook problemen met hoofdschakelaar zoals op 13 ?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 jan 2013, 13:04
door Steven
Ik rijd er inderdaad enkel onder 3kV mee. Maar als je de noorderkempen pendel wil zeggen vermoed ik dat er nog steeds problemen zijn door het frequent omschakelen van spanning net zoals dat het geval was met de hle13 met M6
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 jan 2013, 13:49
door dentheo
Waarom heeft men daar geen 13 vervangen door een 18 ?, lijkt mij ideale testbaan om de componenten van Siemens te testen

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 jan 2013, 16:34
door Merijn
Vandaag heb ik een prachtige bijnaam voor deze treinen gehoord: Mesiro...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 jan 2013, 21:27
door Stijn91