Pagina 112 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 okt 2017, 11:56
door Jan-Mark
Sinds eind september is op een aantal NS-Traxxen software geïnstalleerd zodat ze ook in België kunnen rijden, vandaar.

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 okt 2017, 17:43
door Davy
Op Somda wordt gemeld dat het na vrijdag zou gedaan zijn met I6/I10 in de Benelux. Geen idee hoe betrouwbaar de info is, weet er iemand meer?

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 okt 2017, 17:53
door jens123
Hetgeen ons (tbg) verteld is, is dat vanaf 06/11 alles in sandwich zou gaan rijden. Of dat effectief zo zal zijn zal ik maandagmorgen zien...

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 okt 2017, 19:38
door Robin
jens123 schreef: 30 okt 2017, 17:53 Hetgeen ons (tbg) verteld is, is dat vanaf 06/11 alles in sandwich zou gaan rijden. Of dat effectief zo zal zijn zal ik maandagmorgen zien...
Klopt, alle NMBS traxxen zijn uitgerust/worden uitgerust met SW 9.3.
In 1ste instantie worden de NS Traxxen bij elkaar gezet en de NMBS bij elkaar, al zal dit wel snel in de soep lopen :lol: .

vandaag trouwens al 186 010 op de benelux gezien richting AMS

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 okt 2017, 20:19
door Jan-Mark
De berichten daarover op Somda zijn geschreven door ingevoerde mannen, dus je kan er wel op rekenen dat de info correct is.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 nov 2017, 21:56
door Davy
Vanavond zijn er 2 stammen met I6/I10 op weg van Amsterdam naar Brussel, waarschijnlijk dus voor het laatst. Benieuwd of we deze stammetjes nog zullen terugzien ergens (ik gok op de IC naar Luxemburg).

Komend weekend slechts een Benelux Brussel - Antwerpen (iemand een idee met welk mat ze die gaan rijden?), vanaf maandag zou er dan in sandwich gereden worden.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 nov 2017, 22:11
door AlexNL
Davy schreef: 03 nov 2017, 21:56 Komend weekend slechts een Benelux Brussel - Antwerpen (iemand een idee met welk mat ze die gaan rijden?),
Traxx en ICR? De NMBS-Traxx'en zijn sinds kort via www.treinenradar.nl te volgen, dus morgen kunnen we zien wat er tussen Antwerpen en Brussel bolt.

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 02:01
door Lynx
Vandaag is de laatste NMBS Benelux Traxx voorzien van 9.3. Dit weekend zullen alle sandwichstammen geformeerd worden, dus ik betwijfel of er Traxx+ICR zal gaan pendelen.
Vanaf maandag wordt er volledig in sandwich gereden. Zoals altijd bij problemen de verdeler bellen of het MBN als men in Nederland rijdt. De eerste weken zal er ondersteuning zijn op Brussel en Amsterdam voor gewijzigde procedures.
Hier in Nederland kreeg men vandaag te horen dat er nog een bericht volgt over de gewijzigde vertrekprocedure in België, maar verder heb ik nog niets vernomen. Wellicht dat de Belgische collega's al meer weten?

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 10:34
door Eric0641
Lynx schreef: 04 nov 2017, 02:01 Vandaag is de laatste NMBS Benelux Traxx voorzien van 9.3. Dit weekend zullen alle sandwichstammen geformeerd worden, dus ik betwijfel of er Traxx+ICR zal gaan pendelen.
Vanaf maandag wordt er volledig in sandwich gereden. Zoals altijd bij problemen de verdeler bellen of het MBN als men in Nederland rijdt. De eerste weken zal er ondersteuning zijn op Brussel en Amsterdam voor gewijzigde procedures.
Hier in Nederland kreeg men vandaag te horen dat er nog een bericht volgt over de gewijzigde vertrekprocedure in België, maar verder heb ik nog niets vernomen. Wellicht dat de Belgische collega's al meer weten?
Nieuwe vertrek procedure? Die was toch alweer afgeschaft. 300m weg gegooid meende ik. Gaat trouwens sowieso wel goed met geld wegsmijten bij de NMBS

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 13:37
door Jan-Mark
Dice-project kostte slechts 30 miljoen, geen 300 ;-)

Gewijzigd wil hier als het goed is zeggen: met dichte deur vertrekken in plaats van met open deur.

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 13:58
door Lynx
Jan-Mark schreef:Dice-project kostte slechts 30 miljoen, geen 300 ;-)

Gewijzigd wil hier als het goed is zeggen: met dichte deur vertrekken in plaats van met open deur.
Correct, over die wijziging had ik het, met excuses voor de verwarring :-)

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 14:50
door trainlovertje
Jan-Mark schreef: 04 nov 2017, 13:37 Dice-project kostte slechts 30 miljoen, geen 300 ;-)
Wel, eigenlijk maar 11 miljoen. Het is dat afgevoerde informaticaproject dat er 30 kostte.

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 14:56
door Jan-Mark
Oh ja, even door mekaar gehaald inderdaad, dank voor de verbetering ;-)

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 15:15
door Eric0641
nogsteeds 11 miljoen voor een instructie; pas vertrekken als de deur dicht is.

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 15:26
door Lynx
Eric0641 schreef:nogsteeds 11 miljoen voor een instructie; pas vertrekken als de deur dicht is.
Nee, dat kost geen 11 miljoen. Dit heeft niets met het DICE project te maken.