En waarom dan geen knip in pakweg Luik, of gaan de bestuurders van Hasselt helemaal tot Maastricht?
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Ik dacht dat het enkel die van Hasselt waren en niet die van Luik ivm taal issues.
Re: Modernisering Breaks
De bestuurders van Hasselt rijden door naar Maastricht, die zingen bijna op dezelfde manier Nederlands als de mensen op het seinhuis aldaar.
Infrabel leek nog niet in de mood voor een knip in Luik - maar mogelijks is dat niet de laatste stand van zaken.
Infrabel leek nog niet in de mood voor een knip in Luik - maar mogelijks is dat niet de laatste stand van zaken.
Re: Modernisering Breaks
Ja dat is ook nog een optie. uiteindelijk hoop ik dat Arriva gaat rijden in de loop van 2019.
Re: Modernisering Breaks
Heeft het gezond verstand dan toch gezegevierd? Vroeger moesten en zouden het Franstaligen zijn op die lijn.
Re: Modernisering Breaks
Als je trein een paar keer is moeten blijven staan na een controle in Maastricht...
Re: Modernisering Breaks
En wat dan in het weekend, als de trein tot Luik beperkt is? Gaan die TB's van Hasselt dan speciaal naar Luik?
Re: Modernisering Breaks
Nederland gaat volgende week de Breaks onderzoeken op veiligheid, als blijkt dat ze onveilig zijn mogen ze Nederland niet meer in. dit is een tegen actie omdat België Arriva treinen weigert.
Re: Modernisering Breaks
Breaks hebben een ontheffing voor de atb, dus verwacht weinig spectaculairs
Re: Modernisering Breaks
Trekt Nederland die ontheffing in of zoiets. ik denk dat Nederland gewoon op zoek is om nu België dwars te kunnen zitten.
Re: Modernisering Breaks
Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.




Re: Modernisering Breaks
Maar zijn Eijsden en Randwyck niet eerder perrons in volle baan dan stations?Eric0641 schreef: ↑10 nov 2018, 18:44Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.
Re: Modernisering Breaks
Daar word geen onderscheid tussen gemaakt. Tevens mag er ook maar 1x per uur een onbeveiligde trein rijden.Eimai schreef: ↑10 nov 2018, 19:15Maar zijn Eijsden en Randwyck niet eerder perrons in volle baan dan stations?Eric0641 schreef: ↑10 nov 2018, 18:44Dat kopt een ontheffing. Maar officeel mogen ze maar tot Maastricht Randwyck rijden en niet tot Maastricht. Er is de regel onbeveiligd tot het 1 ste station. Eijsden is memor beveiligd. Dus men mag tot randwyck rijden. Het 1ste onbeveiligde station. En verder ook niet. Tot heden werd het gedoogd. Maar wellicht komt daar nu verandering in.




Re: Modernisering Breaks
Dat is wel een heel vreemde redenering. Het is immers door de jarenlange weigering van ProRail om TBL1+ of ETCS te installeren op het baanvak dat de veiligheid er zo laag ligt.
Re: Modernisering Breaks
Eens, maar daar heeft niemand nu gehoor aan. Is er beveiliging nee. 1ste station en klaar. Maakt niet uit wat er in het verleden aangeboden is.



