Pagina 113 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 sep 2013, 21:44
door wva
Trein30 schreef:Opvallende verschijning in Antwerpen-Berchem: er was een gemoderniseerd Klassiekje op de lokale dienst naar Puurs...?
als dat een P trein was.... is dat niet uitzonderlijk.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 sep 2013, 00:08
door Trein30
wva schreef:
Trein30 schreef:Opvallende verschijning in Antwerpen-Berchem: er was een gemoderniseerd Klassiekje op de lokale dienst naar Puurs...?
als dat een P trein was.... is dat niet uitzonderlijk.
Sorry, niet Puurs - Lokeren.

Het was niet exact een "P" trein - het ging namelijk om de L 2683 die om 13:19 aankwam uit Lokeren; en daarna terugkeerde als de L 2663 omstreeks 13:36. Klassiekje 696 verzorgde de diensten.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 sep 2013, 17:16
door jens123
De samenstelling van de treinen 7074, 8067 en 8955 blijft nog zeker tot de nieuwe dienstregeling bestaan uit 5 M4 ipv 7 I6.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 sep 2013, 17:18
door Steve
jens123 schreef:De samenstelling van de treinen 7074, 8067 en 8955 blijft nog zeker tot de nieuwe dienstregeling bestaan uit 5 M4 ipv 7 I6.
En enig idee wat die I6 dan precies doen? In een andere P-trein gestopt ter versterking? (ik mag alvast hopen dat ze niet gewoon aan de kant staan te niksen...)

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 sep 2013, 01:34
door Stijn91
jens123 schreef:De samenstelling van de treinen 7074, 8067 en 8955 blijft nog zeker tot de nieuwe dienstregeling bestaan uit 5 M4 ipv 7 I6.
5 M4 is al meer dan genoeg denk ik, die 7 I6 was toch te veel.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 sep 2013, 08:17
door profke
L 2978 rijdt momenteel met 1 mw41. Alleen al hierdoor is de vertraging tussen herentals en lier van +6 naar +10 gegaan. We vertrekken nu.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 20 sep 2013, 11:28
door Nicholas
Is de AM75 op de L-trein Lier-Herentals een tijdelijke samenstelling of de nieuwe vaste samenstelling?
Voorheen reed deze trein enkele jaren met 2*AM86 (en daarvoor ook met AM75)?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 20 sep 2013, 11:53
door Trein30
... De IC-N 4509/4534 wordt vandaag gereden door twee Desiro stellen ipv de gebruikelijke twee Klassiekjes. Ik hoop dat het niet om een blijvende verandering gaat, die rit was de énige waar Klassiekjes in Antwerpen nog vast op te zien waren... :(

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 20 sep 2013, 11:58
door Dieselfreak
Gisteren reed de IR Kortrijk - Leuven van 08:18 met slechts één klassiekje in plaats van met twee, met als gevolg overbezetting van de trein.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 20 sep 2013, 20:02
door everclear
Rond 16u30 reed er in Brussel-Noord richting Centraal een trein met een resto-rijtuig en redelijk wat paarse I6 ligrijtuigen. Loc en eventuele andere rijtuigen vooraan de trein heb ik niet gezien. Ik vermoed dat dit ook een gewijzigde samenstelling van een P trein moet zijn, maar weet iemand van dewelke?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 20 sep 2013, 21:42
door 260689
everclear schreef:Rond 16u30 reed er in Brussel-Noord richting Centraal een trein met een resto-rijtuig en redelijk wat paarse I6 ligrijtuigen. Loc en eventuele andere rijtuigen vooraan de trein heb ik niet gezien. Ik vermoed dat dit ook een gewijzigde samenstelling van een P trein moet zijn, maar weet iemand van dewelke?
Komt van de Lourdestrein. Ledig materiaal voor Oostende.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 sep 2013, 17:33
door Tijgernoot
Gisteren tijdens een bezoek aan België opvallend veel MS75 gezien op plekken waar ik het niet had verwacht volgens de treinsamenstellingen op BeLuxTrains. Nu klopt dat niet altijd, maar zeker sommige inzetten vond ik vreemd

P-trein 8719 (Schaarbeek 15:56 -> Jemeppe-sur-Sambre 17:35) reed met 2x MS75. BeLuxTrains zegt 4x klassiekje.
IC-trein 2018 (Charleroi-Sud 18:08 -> Antwerpen-C 19:43) reed met 2x MS75. BeLuxTrains zegt 2x klassiekje.
IC-trein 2019 (Charleroi-Sud 19:08 -> Antwerpen-C 20:43) reed met 1x MS75. BeLuxTrains zegt 2x klassiekje.

En IC 4537 (eigenlijk Essen, maar begonnen in Antwerpen-C 15:47 -> Charleroi-Sud 17:25) reed met 2x Desiro, waarvan de achteroplopende een 0850x was. BeLuxTrains zegt 18 + 8x M6. De trein waarop werd gekeerd in Charleroi, IC 4517 (Charleroi-Sud 17:37 -> Essen 19:48) reed uiteraard met dezelfde combinatie.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 sep 2013, 23:26
door overweg13
Tijgernoot schreef:Gisteren tijdens een bezoek aan België opvallend veel MS75 gezien op plekken waar ik het niet had verwacht volgens de treinsamenstellingen op BeLuxTrains. Nu klopt dat niet altijd, maar zeker sommige inzetten vond ik vreemd
In de loop van de ochtend en de voormiddag werd Charleroi-Sud geïsoleerd van de rest van het net door een asociale actie in Monceau. De sporen werden bezet zodat Charleroi-Sud onbereikbaar was uit alle richtingen. Ongetwijfeld heeft dat ook zijn weerslag gehad op de inzet van het materieel, en dat zal wel enkele afwijkende samenstellingen verklaren. De dag voordien waren er trouwens ook al ernstige problemen geweest; misschien zat alle materiaal nog niet op zijn plaats door de acties van donderdag. Aanleiding was trouwens de nakende inkrimping van de activiteiten in het rangeerstation van Monceau.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 sep 2013, 00:28
door Retard
E572 bestond uit één Break i.p.v. twee klassiekskes. Dit kwam waarschijnlijk door een defect aan de beweegbare Brugge tussen Mechelen en Dendermonde.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 sep 2013, 09:43
door Glodenox
Trein IR2829 (Antwerpen-Centraal - Nijvel) werd vandaag gereden met 1 AM-96 stel (de 448), materiaal dat ik nog nooit op deze verbinding had gezien. Meestal worden er 3 Desirostellen gekoppeld, nu moesten we het dus stellen met 1 AM-96. Resultaat: in Vilvoorde kon niet iedereen opstappen en de trein was beperkt tot Brussel-Noord. Gisteren was het ook al drummen met slechts 1 Desiro. Ik hoop dat dit geen gewoonte gaat worden en die vertragingen die ik vroeger zelden had op deze verbinding zullen hopelijk ook niet blijven...