Pagina 113 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 15:47
door Eric0641
Lynx schreef: 04 nov 2017, 15:26
Eric0641 schreef:nogsteeds 11 miljoen voor een instructie; pas vertrekken als de deur dicht is.
Nee, dat kost geen 11 miljoen. Dit heeft niets met het DICE project te maken.
dat begrijp ik, echter als je het geheel bekijkt. 11 miljoen weg en wat is er aangepast? vertrekken met gesloten deuren

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 16:01
door Shrek
Eric0641 schreef:
Lynx schreef: 04 nov 2017, 15:26
Eric0641 schreef:nogsteeds 11 miljoen voor een instructie; pas vertrekken als de deur dicht is.
Nee, dat kost geen 11 miljoen. Dit heeft niets met het DICE project te maken.
dat begrijp ik, echter als je het geheel bekijkt. 11 miljoen weg en wat is er aangepast? vertrekken met gesloten deuren
Dat is niet eens aangepast... enkel bij de Benelux is dat nu anders, maar Dice was bedoeld voor alle andere treinen en net niet voor de Benelux

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 nov 2017, 17:33
door Steven
Inderdaad de Benelux is geen binnenlands nmbs materieel. Dus dice ging er nooit op werken. Dat wou NS niet op zijn ruituigen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 12:45
door dentheo
AlexNL schreef: 03 nov 2017, 22:11 Traxx en ICR? De NMBS-Traxx'en zijn sinds kort via www.treinenradar.nl te volgen, dus morgen kunnen we zien wat er tussen Antwerpen en Brussel bolt.
Er wordt nu gerangeerd in Brussel zuid, op treinenradar.nl, één sandwich is rond elf uur uit Antwerpen aangekomen....
We zullen het zien morgen vroeg... :)

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 18:16
door jens123
Ik doe morgen de 9219, ben eens benieuwd of alles vlot gaat verlopen...

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 19:03
door dentheo
De combinatie die vanmorgen binnenkwam was volgens mij de stam die al enkele weken gereden heeft tussen Schijnpoort en Breda, die zou toch uit "rodage" moeten zijn... :)
Ik zal mijn oren spitsen in Kalmthout, ik denk dat ik het moet kunnen horen aan het ritme, zoals bij de Thalys.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 20:40
door Steven
Vandaag waren er enkel ritten tussen vorst rijtuigen en Vilvoorde. 3 van de 4 treinen hebben gereden. De vierde deed gisteren al zijn proefritje tot Vilvoorde. Verder werd overal de juiste werking van deuren en andere functies voor de bestuurder nagezien op het normaal werken. De ritten van vandaag waren
14902/14904/14906 naar Vilvoorde en 14903/14905/14907 naar Vorst-Rijtuigen.
Gisteren reden ze als 14906 heen en als 14907 terug.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 20:48
door AlexNL
dentheo schreef: 05 nov 2017, 19:03 De combinatie die vanmorgen binnenkwam was volgens mij de stam die al enkele weken gereden heeft tussen Schijnpoort en Breda, die zou toch uit "rodage" moeten zijn... :)
Daarover gesproken, is nu qua materieel alles in kannen en kruiken om de Benelux over lijn 4 te sturen?

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 21:02
door Steven
Nee de grensovergang loopt nog niet zoals het hoort. Ten vroegste lente 2018 is de actuele prognose.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 21:03
door dentheo
Steven schreef: 05 nov 2017, 20:40 Vandaag waren er enkel ritten tussen vorst rijtuigen en Vilvoorde. 3 van de 4 treinen hebben gereden. De vierde deed gisteren al zijn proefritje tot Vilvoorde.
haha dat waren die bewegingen op treinenradar...ik dacht al dat de site van slag was.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 21:12
door Davy
Met welk materieel.werd uiteindelijk de verkorte Benelux gereden afgelopen weekend?

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 21:14
door Steven
Deze werden gereden van Brussel naar Antwerpen met een MR75, vierledige, 800, varkensneusje, ... of wat je er het liefst tegen zegt :mrgreen:

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 21:37
door AlexNL
Steven schreef: 05 nov 2017, 21:02 Nee de grensovergang loopt nog niet zoals het hoort. Ten vroegste lente 2018 is de actuele prognose.
Dat klinkt niet echt bemoedigend. Wat voor problemen spelen er nu nog?

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 21:55
door Steven
Overgang met het RBC, hij moet net signaal van het andere net ontvangen voor hij het andere loslaat, anders noodrem. Niet echt bevorderlijk voor de stiptheid als er nog geregeld noodremming zijn.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 nov 2017, 22:10
door AlexNL
Ai, speelt dat probleem nog steeds? Daar hadden de Thalys en V250 ook al veel last van... ik had gehoopt dat daar nu toch wel een oplossing voor zou zijn.