Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 jan 2016, 22:20
Van Luik naar Sy: 13:14 - 13:55
Van Sy naar Luik: 15:04 - 15:46
Van Sy naar Luik: 15:04 - 15:46
Zetels zijn er al zowat half uit maar zouden eventueel wel gekocht kunnen worden zetels hebben ze er netjes uitgehaald. Het lijkt erop dat ze begonnen zijn maar het nooit hebben afgemaakt.Dieselfreak schreef:Hij is er dan wel nog, maar in welke staat? De laatste foto's zijn alweer een behoorlijke tijd geleden, en toen was hij al erg afgeleefd. Je kunt wellicht aannemen dat de huidige staat niet zo veel van "gesloopt" verschilt. Met daar jaren verwaarloosd te staan, raakt het stel vanzelf langzaam verschroot.
Vandaag in dienst te Namen:Eric0641 schreef:De 600/700 zijn er bijna allemaal uit in Mechelen bij de CW staan ze afwachtend op de opkoper/sloper in Luik rijden ze nog en nog in de buurt van Marchienne au Pont.
Het probleem is dat camera's weinig oplossen als je niet meteen kort op de bal kan spelen. Je hebt niets aan camera's waarop je na de feiten enkel donkergeklede individuen ziet rondlopen want daarmee identificeer je ze niet.trainlovertje schreef:Tuurlijk, best zouden die overal hangen. Maar de pakkans bij deze stellen lijkt mij veel hoger. Dat uitzicht zet andere vandalen gewoon aan.overweg13 schreef:Die zouden ze nog veel beter hangen in de buurten waar het nog gebruikte materieel gestald wordt.
Gaan die wel naar daar?Eric0641 schreef:Heeft iemand enig idee wanneer de ruisbroek stellen naar aubange gaan? + eventuele dienstregeling van die trein???
mvg
Waarom de NMBS zelf niet: ze hebben al niet genoeg geld om de kerntaken correct uit te voeren, dus is er zeker geen geld voor bijzaken als historisch patrimonium. Daarvoor zijn er verenigingen als het TSP.hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Rijdbaar zal wel geen zin hebben, dat is hier al verschillende keren uitgelegd: het is niet toegestaan met afgedankt elektrisch materieel op het net van de NMBS te rijden.hanske77 schreef:zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk RIJDBAAR historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Waarom mag de NMBS met de HLE20 dan wel rijden?Dieselfreak schreef:Rijdbaar zal wel geen zin hebben, dat is hier al verschillende keren uitgelegd: het is niet toegestaan met afgedankt elektrisch materieel op het net van de NMBS te rijden.hanske77 schreef:zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk RIJDBAAR historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?