Pagina 114 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 jan 2016, 22:20
door Dieselfreak
Van Luik naar Sy: 13:14 - 13:55
Van Sy naar Luik: 15:04 - 15:46

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 feb 2016, 18:06
door Eric0641
de 204 is er nog in Aubange samen met HLE20'ers en één HLE13 in athus stond niks meer tevens waren er ook nog een aantal AM Klassiek 600/700'ers aanwezig hun lot af te wachten foto's komen eraan.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 feb 2016, 20:24
door Dieselfreak
Hij is er dan wel nog, maar in welke staat? De laatste foto's zijn alweer een behoorlijke tijd geleden, en toen was hij al erg afgeleefd. Je kunt wellicht aannemen dat de huidige staat niet zo veel van "gesloopt" verschilt. Met daar jaren verwaarloosd te staan, raakt het stel vanzelf langzaam verschroot.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 feb 2016, 00:10
door Eric0641
Dieselfreak schreef:Hij is er dan wel nog, maar in welke staat? De laatste foto's zijn alweer een behoorlijke tijd geleden, en toen was hij al erg afgeleefd. Je kunt wellicht aannemen dat de huidige staat niet zo veel van "gesloopt" verschilt. Met daar jaren verwaarloosd te staan, raakt het stel vanzelf langzaam verschroot.
Zetels zijn er al zowat half uit maar zouden eventueel wel gekocht kunnen worden zetels hebben ze er netjes uitgehaald. Het lijkt erop dat ze begonnen zijn maar het nooit hebben afgemaakt.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 10 feb 2016, 10:23
door Eric0641
De 600/700 zijn er bijna allemaal uit in Mechelen bij de CW staan ze afwachtend op de opkoper/sloper in Luik rijden ze nog en nog in de buurt van Marchienne au Pont.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 feb 2016, 20:43
door Marcad
Eric0641 schreef:De 600/700 zijn er bijna allemaal uit in Mechelen bij de CW staan ze afwachtend op de opkoper/sloper in Luik rijden ze nog en nog in de buurt van Marchienne au Pont.
Vandaag in dienst te Namen:
622 624 639 647 650 662 735 773 962 973 974 976 995

Gr
M

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 15 feb 2016, 22:12
door Marcad
Vandaag in dienst te Namen:
621 623 627 638 647 650 662 664 697 706 739 769 962 980

Gr
M

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 17 feb 2016, 18:09
door wva
Gisteren stonden er in Leuven een vijftal afgesteld in de bundel. Nummers kon ik niet zien omdat er te veel Infrabel wagons voor stonden. :-)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 17 feb 2016, 18:18
door Eric0641
Tja de Desiro Tsunami is al aangekomen dus lang plezier zullen we niet meer van de klassieks hebben. Maar Spa-Aachen zal nog even blijven met klassiek ivm toelating in Duitsland de anti chopper modellen zijn de enigste toegelaten.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 17 feb 2016, 19:51
door Davy
Ik vind het best nog meevallen, al bij al rijden er nog redelijk wat klassiekjes rond, regio Mons en Tournai bijvoorbeeld zijn ze nog heer en meester. Kunnen ze al die klassiekjes dan al missen?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 18 feb 2016, 07:14
door Asterix
trainlovertje schreef:
overweg13 schreef:Die zouden ze nog veel beter hangen in de buurten waar het nog gebruikte materieel gestald wordt.
Tuurlijk, best zouden die overal hangen. Maar de pakkans bij deze stellen lijkt mij veel hoger. Dat uitzicht zet andere vandalen gewoon aan.
Het probleem is dat camera's weinig oplossen als je niet meteen kort op de bal kan spelen. Je hebt niets aan camera's waarop je na de feiten enkel donkergeklede individuen ziet rondlopen want daarmee identificeer je ze niet.
Eric0641 schreef:Heeft iemand enig idee wanneer de ruisbroek stellen naar aubange gaan? + eventuele dienstregeling van die trein???
mvg
Gaan die wel naar daar?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 16:44
door hanske77
Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 16:50
door Shrek
hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Waarom de NMBS zelf niet: ze hebben al niet genoeg geld om de kerntaken correct uit te voeren, dus is er zeker geen geld voor bijzaken als historisch patrimonium. Daarvoor zijn er verenigingen als het TSP.
Maar hadden die al geen klassiek stel bewaard?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 17:23
door Dieselfreak
hanske77 schreef:zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk RIJDBAAR historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Rijdbaar zal wel geen zin hebben, dat is hier al verschillende keren uitgelegd: het is niet toegestaan met afgedankt elektrisch materieel op het net van de NMBS te rijden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 18:57
door Eric0641
Dieselfreak schreef:
hanske77 schreef:zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk RIJDBAAR historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Rijdbaar zal wel geen zin hebben, dat is hier al verschillende keren uitgelegd: het is niet toegestaan met afgedankt elektrisch materieel op het net van de NMBS te rijden.
Waarom mag de NMBS met de HLE20 dan wel rijden?