Pagina 114 van 412
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 24 sep 2013, 11:23
door Dieselfreak
De IR Kortrijk - Leuven van 08:18 werd gisteren nog steeds met slechts één klassiekje gedaan in plaats van twee, het was dus drummen geblazen, zelfs in eerste klasse. Wanneer rijden er weer twee?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 25 sep 2013, 14:36
door rdv
Over de 4107 en 4108, kent er iemand de omloop van de gekoppelde M4-stam (4107) en de twee klassiekjes (4108), hoe geraken die terug in Kortrijk?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 25 sep 2013, 14:42
door 260689
rdv schreef:Over de 4107 en 4108, kent er iemand de omloop van de gekoppelde M4-stam (4107) en de twee klassiekjes (4108), hoe geraken die terug in Kortrijk?
De 4107 rijd vanaf Leuven als 4131 en word in Kortrijk uitgeweken waarna het eerste stuk eraf gaat om 4115 te rijden. 4108 komt als 4132 en word in Kortrijk 833 waarna deze in Oostende 814 verzekeren. Terug in Kortrijk word deze ook uitgeweken naar de bundel.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 25 sep 2013, 19:00
door Terminus
Afgelopen zondag op alle omlopen van de Charleroi-Antwerpen desiro's...
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 25 sep 2013, 20:28
door Retard
260689 schreef:rdv schreef:Over de 4107 en 4108, kent er iemand de omloop van de gekoppelde M4-stam (4107) en de twee klassiekjes (4108), hoe geraken die terug in Kortrijk?
De 4107 rijd vanaf Leuven als 4131 en word in Kortrijk uitgeweken waarna het eerste stuk eraf gaat om 4115 te rijden. 4108 komt als 4132 en word in Kortrijk 833 waarna deze in Oostende 814 verzekeren. Terug in Kortrijk word deze ook uitgeweken naar de bundel.
Hoe komt het dat deze niet meer doorrijdt naar Oostende zodat die ram E805 kan verzekeren? Wat verzekert er nu E805?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 25 sep 2013, 20:30
door 260689
Retard schreef:260689 schreef:rdv schreef:Over de 4107 en 4108, kent er iemand de omloop van de gekoppelde M4-stam (4107) en de twee klassiekjes (4108), hoe geraken die terug in Kortrijk?
De 4107 rijd vanaf Leuven als 4131 en word in Kortrijk uitgeweken waarna het eerste stuk eraf gaat om 4115 te rijden. 4108 komt als 4132 en word in Kortrijk 833 waarna deze in Oostende 814 verzekeren. Terug in Kortrijk word deze ook uitgeweken naar de bundel.
Hoe komt het dat deze niet meer doorrijdt naar Oostende zodat die ram E805 kan verzekeren? Wat verzekert er nu E805?
E805 rijd met 1x3 AM96 en rijd verde door naar Lille.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 26 sep 2013, 10:22
door py.
Deze week al vreemde zaken met IR3605. Ik zie enkel het stuk tussen Gent en Brussel.
- maandag volgens mij normale samenstelling: 27+stam M6 en daarvan worden er twee gekoppeld in Gent (andere is P7015).
- dinsdag: als ik het goed gezien heb is één stuk op spoor 8 toegekomen vanwaar de hele trein overstapte naar het andere stuk op spoor 9 waar ze anders steeds gekoppeld worden.
- woensdag: terug twee stukken mee, maar het tweede stuk reed achterstevoren (met de 27 achteraan ipv vooraan en de stuurstand op kop)
- vandaag donderdag: terug maar een halve trein, en met de 27 achteraan. Volgens Railtime is IR3605 niet verder dan Lichtervelde geraakt. Aangezien ik er echt wel mee in Brussel ben geraakt, vermoed ik dat P7015 is doorgereden (maar geen spoor daarvan op Railtime).
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 26 sep 2013, 10:33
door rdv
260689 schreef:rdv schreef:Over de 4107 en 4108, kent er iemand de omloop van de gekoppelde M4-stam (4107) en de twee klassiekjes (4108), hoe geraken die terug in Kortrijk?
De 4107 rijd vanaf Leuven als 4131 en word in Kortrijk uitgeweken waarna het eerste stuk eraf gaat om 4115 te rijden. 4108 komt als 4132 en word in Kortrijk 833 waarna deze in Oostende 814 verzekeren. Terug in Kortrijk word deze ook uitgeweken naar de bundel.
Dank voor de info. Ik had wel de twee spitstreinen gezien, maar nog nooit de terugkeer ervan, en dacht dat die buiten de IRf omloop terugkeerden. Wel wat overkill om die dubbele M4-stam buiten de spits terug te laten rijden. 4107 is vanaf Gent naar Leuven al rustig, laat staan de terugkerende trein. Tussen Kortrijk en Gent is de 4107 altijd wel zeer goed vol, dus beter zo dan een structurele overbezetting.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 26 sep 2013, 14:29
door 260689
rdv schreef:260689 schreef:rdv schreef:Over de 4107 en 4108, kent er iemand de omloop van de gekoppelde M4-stam (4107) en de twee klassiekjes (4108), hoe geraken die terug in Kortrijk?
De 4107 rijd vanaf Leuven als 4131 en word in Kortrijk uitgeweken waarna het eerste stuk eraf gaat om 4115 te rijden. 4108 komt als 4132 en word in Kortrijk 833 waarna deze in Oostende 814 verzekeren. Terug in Kortrijk word deze ook uitgeweken naar de bundel.
Dank voor de info. Ik had wel de twee spitstreinen gezien, maar nog nooit de terugkeer ervan, en dacht dat die buiten de IRf omloop terugkeerden. Wel wat overkill om die dubbele M4-stam buiten de spits terug te laten rijden. 4107 is vanaf Gent naar Leuven al rustig, laat staan de terugkerende trein. Tussen Kortrijk en Gent is de 4107 altijd wel zeer goed vol, dus beter zo dan een structurele overbezetting.
Vanaf Leuven worden de laatste 6HV afgesloten voor de reizigers dus rijden die enkel mee in trek beweging.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 26 sep 2013, 20:27
door Le90
Vandaag reed P8993 met I6-slaaprijtuigen + enkele M4-rijtuigen (ik heb niet geteld).
Ik weet dat de I6-rijtuigen ergens vóór de zomer ook dienst deden op deze trein. Ik neem deze trein niet zo frequent, maar aan de reacties van de opstappende jongeren te horen, waren deze rijtuigen niet gebruikelijk. Normaal zijn het M4's, toch?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 26 sep 2013, 20:47
door 260689
Le90 schreef:Vandaag reed P8993 met I6-slaaprijtuigen + enkele M4-rijtuigen (ik heb niet geteld).
Ik weet dat de I6-rijtuigen ergens vóór de zomer ook dienst deden op deze trein. Ik neem deze trein niet zo frequent, maar aan de reacties van de opstappende jongeren te horen, waren deze rijtuigen niet gebruikelijk. Normaal zijn het M4's, toch?
Klopt maar wegens een croniesch gebrek aan M4en word dit als oplossing geboden. En ergens vind ik het wel goed zodat die rijtuigen in conditie blijven.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 26 sep 2013, 20:53
door Steve
Op
Beluxtrains wordt gewag gemaakt van 8 I6bc's en 1 M4, uitgerekend het A-rijtuig dan nog. Ik zou wel weten waar te zitten met een vervoerbewijs eerste klas.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 26 sep 2013, 22:31
door Dieselfreak
Steve schreef:Op
Beluxtrains wordt gewag gemaakt van 8 I6bc's en 1 M4, uitgerekend het A-rijtuig dan nog. Ik zou wel weten waar te zitten met een vervoerbewijs eerste klas.
Ik vind de eerste klas van de M4 prachtig, maar zit toch nog steeds liever in een zespersoonscoupé. Dus ik ben in zo'n geval niets met een eersteklasbiljet.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 28 sep 2013, 01:29
door Retard
E593/E573 bestond niet uit een Break, maar uit een Desiro. Dit stelde ik vast in Aalter, vanuit E572. Deze bestond uit de voorziene samenstelling van twee Klassiekskes. Dit waren den 156 en de 735. Ik zat uiteraard in den 156

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 28 sep 2013, 15:32
door BVG1988
Deze middag zag ik AM 08015 rijden op de IR i 3634, dat was bij mijn weten normaal een AM96. Wel jammer dat je met dit zonnig weer amper ziet of de frontlichten wit of rood branden van de AM 08.
