Pagina 115 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 18:59
door Steven
Waar heb jij gevonden dat de NMBS met een hle20 mag rijden??

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 19:46
door Eric0641
Steven schreef:Waar heb jij gevonden dat de NMBS met een hle20 mag rijden??
heb hem laatst onder de draad zien staan bij schaarbeek. Waarom zouden ze dan niet mogen rijden?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 20:01
door Eric0641
Eric0641 schreef:
Steven schreef:Waar heb jij gevonden dat de NMBS met een hle20 mag rijden??
heb hem laatst onder de draad zien staan bij schaarbeek. Waarom zouden ze dan niet mogen rijden?
Heb het net terug gevonden, vanwege wetgevingen en officieel in dienst ect. beetje zeik als je het mij vraagt als ze verzekerd zijn moet het toch gewoon kunnen. Maar wie ben ik, ik kan er niks aan veranderen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 20:11
door Steven
Er is wel een nuance tussen onder draad staan in een vorming en effectief een trein slepen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 25 feb 2016, 23:21
door Bibke
Shrek schreef:
hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Waarom de NMBS zelf niet: ze hebben al niet genoeg geld om de kerntaken correct uit te voeren, dus is er zeker geen geld voor bijzaken als historisch patrimonium. Daarvoor zijn er verenigingen als het TSP.
Maar hadden die al geen klassiek stel bewaard?
Deze motorstellen hebben wij:
http://www.pfttsp.be/index.php/nl-NL/ma ... torstellen

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 feb 2016, 08:58
door spurt2244
hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Misschien kan er een rood Klassiek motorstel naar Trainworld in Schaarbeek.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 feb 2016, 09:57
door Bibke
spurt2244 schreef:
hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Misschien kan er een rood Klassiek motorstel naar Trainworld in Schaarbeek.
Daar is geen plaats meer.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 feb 2016, 13:48
door hanske77
Bibke schreef:
spurt2244 schreef:
hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Misschien kan er een rood Klassiek motorstel naar Trainworld in Schaarbeek.
Daar is geen plaats meer.
Het nadeel van historisch materieel is dat het geen enkel deftig veiligheidssysteem heeft. "Gong-fluit" staat niet eens meer in de reglementering. Dankzij het massaal buitendienststellen van de 600/700 is het mogelijk om, mits overbouwen van oa TBL 1++(of zelfs de hele stuurtafel), de modernere toiletten,... een rode klassiek rijdbaar te maken.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 07 mar 2016, 17:10
door Dieselfreak
204 staat inmiddels ook als "gesloopt" op BFOTO: http://www.bfoto.be/docu/fiche/lokfiche.php?id=57

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 18:30
door Eric0641
Iemand enig idee of de 2 in ruisbroek al zijn verplaats? tevens vraag ik me af waar dat ene stel is gebleven een oudere dacht am56 dat voor een energie bedrijf was omgebouwd?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 18:44
door Eric0641
tt44ta46 schreef:Leuk is trouwens stel 228, dat heeft vanbinnen nog bordjes met de oudere nummering dus: 228.228 :-)

Maar je begint bij niet geïnteresseerde reizigers wel meer en meer gefronste wenkbrauwen te zien als ze dergelijk stel onder de ont geschoven krijgen...

Wees gerust, we gaan er wel ene bewaren

Greetz

Sven
Niet dus, agja herinneringen hebben we er wel aan. en de 600 is bewaard (ex sebena) jammer dat die gen schaar pantograaf heeft. die in ruisbroek zijn al verkocht aan de sloper te aubange

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 18:47
door Wasmachientje
De 600 staat ook in brugge.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 18:54
door overweg13
Eric0641 schreef:Iemand enig idee of de 2 in ruisbroek al zijn verplaats? tevens vraag ik me af waar dat ene stel is gebleven een oudere dacht am56 dat voor een energie bedrijf was omgebouwd?
Ze staan er nog, maar ze zijn een echte kwelling voor het oog.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 18:55
door Eric0641
Wasmachientje schreef:De 600 staat ook in brugge.
dat weet ik, ik probeer deze te bezichtigen maar het zit niet mee. Raar dat ze hun (museum)materieel binnen laten staan en een beetje in de vergetelheid zetten. Is toch zonde om hem niet te showen.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 03 apr 2016, 18:59
door Eric0641
de 204 heb ik van de kerst bezocht linkje met de foto's
https://goo.gl/photos/8UWf7PCjrNezL6zT7

ps zo een HLE13 is ook wel sjiek