Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 25 feb 2016, 18:59
Waar heb jij gevonden dat de NMBS met een hle20 mag rijden??
heb hem laatst onder de draad zien staan bij schaarbeek. Waarom zouden ze dan niet mogen rijden?Steven schreef:Waar heb jij gevonden dat de NMBS met een hle20 mag rijden??
Heb het net terug gevonden, vanwege wetgevingen en officieel in dienst ect. beetje zeik als je het mij vraagt als ze verzekerd zijn moet het toch gewoon kunnen. Maar wie ben ik, ik kan er niks aan veranderen.Eric0641 schreef:heb hem laatst onder de draad zien staan bij schaarbeek. Waarom zouden ze dan niet mogen rijden?Steven schreef:Waar heb jij gevonden dat de NMBS met een hle20 mag rijden??
Deze motorstellen hebben wij:Shrek schreef:Waarom de NMBS zelf niet: ze hebben al niet genoeg geld om de kerntaken correct uit te voeren, dus is er zeker geen geld voor bijzaken als historisch patrimonium. Daarvoor zijn er verenigingen als het TSP.hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Maar hadden die al geen klassiek stel bewaard?
Misschien kan er een rood Klassiek motorstel naar Trainworld in Schaarbeek.hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Daar is geen plaats meer.spurt2244 schreef:Misschien kan er een rood Klassiek motorstel naar Trainworld in Schaarbeek.hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Het nadeel van historisch materieel is dat het geen enkel deftig veiligheidssysteem heeft. "Gong-fluit" staat niet eens meer in de reglementering. Dankzij het massaal buitendienststellen van de 600/700 is het mogelijk om, mits overbouwen van oa TBL 1++(of zelfs de hele stuurtafel), de modernere toiletten,... een rode klassiek rijdbaar te maken.Bibke schreef:Daar is geen plaats meer.spurt2244 schreef:Misschien kan er een rood Klassiek motorstel naar Trainworld in Schaarbeek.hanske77 schreef:Ik probeer een warme oproep : zijn er mensen die zich zouden willen inzetten om de een laatste rode klassiek te redden? Onder de hoede van bv TSP of de NMBS zelf (waarom niet?) een stuk rijdbaar historisch patrimonium te realiseren?
Het moet toch mogelijk zijn?
Niet dus, agja herinneringen hebben we er wel aan. en de 600 is bewaard (ex sebena) jammer dat die gen schaar pantograaf heeft. die in ruisbroek zijn al verkocht aan de sloper te aubangett44ta46 schreef:Leuk is trouwens stel 228, dat heeft vanbinnen nog bordjes met de oudere nummering dus: 228.228
Maar je begint bij niet geïnteresseerde reizigers wel meer en meer gefronste wenkbrauwen te zien als ze dergelijk stel onder de ont geschoven krijgen...
Wees gerust, we gaan er wel ene bewaren
Greetz
Sven
Ze staan er nog, maar ze zijn een echte kwelling voor het oog.Eric0641 schreef:Iemand enig idee of de 2 in ruisbroek al zijn verplaats? tevens vraag ik me af waar dat ene stel is gebleven een oudere dacht am56 dat voor een energie bedrijf was omgebouwd?
dat weet ik, ik probeer deze te bezichtigen maar het zit niet mee. Raar dat ze hun (museum)materieel binnen laten staan en een beetje in de vergetelheid zetten. Is toch zonde om hem niet te showen.Wasmachientje schreef:De 600 staat ook in brugge.